Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#10 Eerste indruk

Toen ze wakker werd, brandden de TL-buizen nog. Het licht bescheen genadeloos de kleding op de grond en de vuile mokken op haar bureau. Ze zou moeten opruimen nu ze tijd had, ging het door haar heen, maar ze bleef op de rand van haar bed zitten. De laatste dagen was ze nauwelijks thuis geweest. Eergisteren was ze de hele dag kwijt geweest aan de begrafenis van haar moeder en gisteren had ze lang aan de tafel voor Mirte gewerkt. Het meubelstuk was van nieuw eikenhout . Uren had ze besteed aan het glad polijsten. Tot diep in nacht had ze naar de tafel gekeken, maar ze was niet tevreden over haar werk. Dat ene speciale dat ontbrak daagde wel, maar vormde zich niet. Vanuit de aula klonk onritmisch gebonk. Sinds enkele weken begon Sjaak steevast om vijf uur ’s morgens te drummen. Dat verdreef de demonen van de nacht, zei hij. De laatste tijd werd ze wakker voor hij ging spelen. Het was hinderlijk en het putte haar uit, maar je moest elkaar iets gunnen. Wonen in dit afgedankte schoolgebouw gaf tenslotte veel vrijheid: geen buren die kwamen klagen, veel ruimte, eigen ateliers. Sjaak sloeg nog harder dan anders op zijn drumstel. Zeker veel demonen te verdrijven vannacht. Ze bedekte haar oren met haar handen. Misschien werd ze te oud voor deze manier van leven.

Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een kraakster op haar retour. Tegen de veertig. Ooit vol dromen over een vrij bestaan. Nu verlangend naar de zekerheid die het burgerlijke bestaan lijkt te bieden. Over twee jaar bellen we bij haar aan om half tien op donderdagavond. Dan zegt ze dat ze niet meegaat omdat ze morgen nog naar kantoor moet. Zo gaat dat.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een meubelmaakster, kunstenares. Wat oudere vrouw, moeder net gestorven waaraan ze verplicht was om tijd aan te besteden, met tegenzin. Is wat uit balans, ziet de toekomst niet helder voor zich. Wie en wat is ze? Geeft deze vrijheid nog voldoening? Deze vragen moet ze beantwoorden. Geen vaste basis, los/ vaste relatie.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Haar manier van leven, roept iets tegenstrijdigs op. De tafel moet perfect glad terwijl haar leven niet zo lijkt te lopen. De kleding mag gerust op de grond, de kopjes kunnen wel vies blijven staan, in slaap vallen met tl licht aan. Wil ze met de tafel aangeven dat ze haar leven meer structuur wil gaan geven of zorgt het perfect glad schuren van de tafel voor de juiste balans in haar leven.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
De HP is niet echt een warm typje te noemen als zij haar dag kwijtraakt (!) aan de begrafenis van haar moeder en kan slapen met koud TL-licht boven haar hoofd. Dan vind ik haar smotsig en ze spoort niet echt als zij zich wakker laat drummen op onchristelijke tijden onder het mom van vrijheid voor eenieder. Zij is labiel en heeft een fobie om maar glad te poetsen. Het loopt slecht met haar af. Stuur haar in godsnaam naar een psy, een medicijnman of de boeddhisten. Doe je dat :-)?

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
vrouw van middelbare leeftijd, artistiek type, ooit op de kunstacademie begonnen met (anti)kraken, altijd blijven hangen in 'lang leve de vrijheid', maar nu ehalve door leeftijd, ook door omstandigheden gedwongen toch eens over het/haar leven te gaan denken (en da's nog lng niet makkelijk).

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Meubelmaakster. Moeder net verloren. Of het een kraakpand is twijfel ik aan omdat de Sjaak een drumstel heeft. Volgens mij hebben mensen dat niet die in kraakpanden wonen. Dus het kan ook een gebouw zijn dat gerenoveerd is naar sociale woningen of zoiets. Een slordig type en ze doet de moeite nog niet om het licht uit te doen. Ik schat haar rond de 40.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Pand met ateliers voor creatieve types, voor jong en ouder, zij, een vrouw van vijftig, haar leven wordt in beslag genomen door het overlijden van haar moeder, de tafel voor Mirte, ondervindt dat het tijd wordt voor haar eigen leven.

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tegenstrijdig, dat is het eerste dat bij mij opkomt. Maar dat kan ook komen door de shock van het overlijden van haar moeder, het tekort aan slaap. Dat gaat haar opbreken. De rommel ook. Eigenlijk kan ze daar helemaal niet tegen. Er staat iets heel heftigs te gebeuren. Ik denk dat ze ontploft. Ze probeert meegaand te zijn, te relativeren,maar het zou me niks verbazen als de drummer dit verhaal niet overleeft. Ik kan haar leeftijd niet schatten, geen idee. Soms denk ik dertig, soms vijftig. Alleen dat er iets heel heftigs staat te gebeuren, dat moet haast wel.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een hippieachtige vrouw die als kraakster leeft. Haar moeder is pas overleden en of ze daar veel verdriet om heeft weet ik niet. Ze is meubelmaakster en ooit hield ze van dit leven. Nu verlangd ze naar het huisje boompje beestje leven.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Eerst dacht ik aan een studente, 20 jaar, die aan een eindwerk moet werken. Maar het is in opdracht, dus niet geslaagd in haar studie, een hogere kunstopleiding en noodgedwongen begint ze commercieel te werken om een beter leven te hebben, maar het valt niet mee, het is al jaren zo, ze is intussen de dertig al voorbij. Moeder gestorven, op haar kan ze niet meer op terugvallen. Haar woonst is een gunst van haar muzikale vriend.Maar er moet iets gebeuren, ze staat voor een nieuw hoofdstuk in haar leven, want dit trekt ze niet langer.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Pas geleden was deze mevrouw nog een oudere-jongere. Door het overlijden van haar moeder beseft ze dat ze geen jonge vrouw meer is. Ze heeft in de gaten dat ze is veranderd in een ouwe hippie die zich vastklampt aan het jong zijn door te wonen in een bizarre woongemeenschap. Wel denk ik dat ze een goede kunstenares is die hoge eisen aan haar werk stelt. Ik ben benieuwd wie Mirte is.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Creatieve vrouw van in de 30. Ze woont anti-kraak in een oud schoolgebouw waar ze alle ruimte heeft voor haar creatieve uitingen zoals het maken van meubels. Door slaapgebrek heeft ze geen zin in de klusjes van de dag, zoals het afwassen van de kopjes. Doordat ze net haar moeder is verloren, denkt ze na over haar eigen toekomst.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
creatief, gevoelig type, vrouw, 30 jaar, gezamelijke woonvorm waarbij je keuken, evt. tuin samen deelt. Ineens geen kind meer van ...

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hi Petra ik verwacht niet veel nieuwe reacties meer. Wil je ons verklappen wat voor type je hoofdpersoon is en of je iets aan ons commentaar gehad hebt. Vast bedankt.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn hoofdpersoon is inderdaad een vrouw van in de dertig. Zij woont met een paar andere mensen in een schoolgebouw (anti-kraak). Ze staat op een kruispunt in haar leven: niet alleen is zij net haar moeder verloren (met wie zij geen goede band had), maar ze ontmoet ook Mirte, de liefde van haar leven, denkt ze aanvankelijk. De commentaren maakten voor mij de crisissituatie duidelijker. De dood van haar moeder is een katalysator voor een reeks andere veranderingen. Welke dat zijn, weet ik nog niet. Ik had al zo'n 5.000 woorden geschreven, maar onder andere de inzichten die ik kreeg door de reacties deden mij besluiten om totaal te gaan herschrijven.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Een late reactie. Vond het namelijk een interessant verhaal. Heel anders dan ik verwacht had. Ben benieuwd of de volgende opdracht aansluit!