Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wekelijkse schrijfopdracht# 10- De eerste indruk

Met zachte dwang duw ik Rick en Els hun voordeur uit. Eindelijk zijn de ouders van mijn nichtje Sophie weg. Mijn onverwachte, relaxte oppasavond, deze vrijdag, ziet er ineens spannend uit. Ik krijg het warm bij de gedachte dat ik nu alleen ben met hem in hun appartement. Met een zucht leun ik met mijn rug tegen de voordeur aan en met mijn ogen dicht relativeer ik de afgelopen tien minuten. Bij aankomst fluistert Els meteen in de hal, dat ik zachtjes moet doen, want ZE slapen. Meteen trekt ze me aan de hand mee, maar verrast me door langs Sophie haar kamer, naar de logeerkamer te lopen. Door een kier gluren we naar binnen en ik zie dat het logeerbed is gevuld door een lange, brede man. Hoewel ik Bart 8 jaar geleden voor het laatst heb gezien, herken ik hem meteen. Els stoot me aan maar ik reageer niet. Ademloos staar ik naar zijn slapend gezicht. – Niemand is meer zichzelf dan wanneer hij slaapt- schiet er door mijn gedachten. Mijn voorhoofd fronst zich als ik een gekwelde uitdrukking op zijn gezicht zie en ik vraag me af wie of wat daarvan de oorzaak is. Rick sist ons toe dat we Bart rustig zijn jetlag moeten laten wegslapen, en sluit zachtjes de deur weer. Ik glimlach als ik constateer dat Rick na achttien jaar, nog steeds opkomt voor zijn beste vriend. Els ratelt door over de onverwachte komst van Bart terwijl Rick haar voortduwt de gang in en dan zijn ze eindelijk vertrokken.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb het idee dat ze als zusje van Rick al verliefd was op zijn vriend Bart. Die ze nu ineens 18 jaar later weer tegenkomt. Ze fantaseert over een avond alleen met Bart. Ze is in de twintig en singel en past op de dochter van haar broer.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Marietje, queen van de chicklit. Wedden dat de hp een alinea verder met Bart ligt te kussen, Sophie, wakker geworden door enig gekreun en gehijg met het broodmes aan komt wandelen, Els, verteerd van jaloezie, hoofdpijn veinst en na tien minuten weer voor de deur staat waarna Rick Bart op zijn bek timmert. Zoiets.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Marietje, queen van de chicklit. Wedden dat de hp een alinea verder met Bart ligt te kussen, Sophie, wakker geworden door enig gekreun en gehijg met het broodmes aan komt wandelen, Els, verteerd van jaloezie, hoofdpijn veinst en na tien minuten weer voor de deur staat waarna Rick Bart op zijn bek timmert. Zoiets.
:lol:

Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De tweede alinea zou ik in de vt zetten, Dan wordt het wat duidelijker. Oppas, meid, achttien. Gaat er echt wel voor zorgen dat Bart 'per ongeluk' wakker wordt door ietwat te harde zwoele muziek, waarop ze schaars gekleed in de woonkamer staat te dansen. Ze zal zich zogenaamd 'doodschrikken' als Bart de kamer binnenkomt. Berekenend figuur die haar kans wil grijpen.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een meisje, jonge vrouw, ergens in de twintig, redelijk doortastend (ze helpt broer en schoonzus met zachte dwang de deur uit) Een liefde uit lang vervlogen tijden ligt in het huis te slapen. Tja. moet ik nog meer zeggen? Romantiek hangt in de lucht. Ik gun het haar ook. Ze is aardig, ze komt op haar nichtje passen. Dit wordt een avond van onvervuld verlangen. Het verhaal eindigt met hun liefde, maar voor het zover is zullen Bart en zij toch echt nog wat moeilijkheden en eventuele misverstanden moeten overwinnen. Els weet van haar 'stille' liefde. Rick heeft geen idee.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jonge vrouw, die wel wat voelt voor een spannende romance. Het zal die Bart wel worden, die wordt vast snel wakker.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
pittige jong dame; weet wat ze wil en weet de boel wel te manipuleren. krijgt jeugdliefde rick wel in haar armen, maar wil wellicht nog wel meer ...

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het kan ook gaan om een wraakactie voor wat tussen haar en Bart jarenlang geleden voorgevallen is, waar ze zich op verheugt. In ieder geval is ze geen slachtoffertype meer. Ze neemt actie.

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Rijpe(...) vrouw, gescheiden of bewust gelukkig single, klaarstaand voor haar zus/ broer, om op te passen, type verpleegster, ziet Bart liggen, een bekende van Rick en van haar, misschien haar eerste liefde, die als een kind gekweld in bed ligt, waardoor haar zorgend hart gaat kloppen, medelijden en zin in hem slaan toe.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een vrouw van in de begin twintig die haar oude vlam plotseling onverwachts terugziet. Ik heb het gevoel dat niemand af weet van hun verleden samen. Ze is gek op haar nichtje en past graag op. Bart was haar eerste liefde.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoofdpersoon is denk ik een vrouw van een jaar of 35. Doordat haar relatie op een, naar haar eigen idee cruciale leeftijd is uitgegaan (rond de 30), heeft ze zelf nog geen kinderen. Ze was de hoop op eigen kinderen een beetje kwijt geraakt en besloot daarom de beste tante van de wereld te worden. Bovendien leken de afgelopen jaren alle 'goede' mannen al vergeven. Nu de oude jeugdvriend van haar broer -waar ze als tiener verliefd op was- weer terug is gekomen, voelt ze weer nieuwe hoop. Ik hoop dat ze hem versiert! Snel wakker maken die kerel.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Eerst dacht ik dat het ging om een meisje van een jaar of 15 dat op haar nichtje gaat passen en haar vriendje stiekem laat komen. In de tweede alinea wordt duidelijk dat het om een vrouw gaat en dat Els en Rick zelf deze man hebben laten komen. Het gaat om de beste vriend van Rick die de HP kent, leuk vind maar al heel lang niet heeft gezien. Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren. Ik krijg het idee dat de HP na 8 jaar nog steeds verliefd is op deze man. Het klinkt alsof deze man de afgelopen periode veel heeft meegemaakt, zat hij in het leger? Ik denk dat de relatie tussen Bart en de HP nog wel eens erg gecompliceerd zou kunnen worden.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
vrouw, 17, houdt van spanning, aardig, neemt haar kans waar met Bart terwijl Sophie slaapt en Rick en Els genieten van hun avondje weg. Ze hebben geen idee dat Bart en de hoofdfiguur elkaar beter kennen.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hi Marietje ik verwacht niet veel nieuwe reacties meer. Wil je ons verklappen wat voor type je hoofdpersoon is en of je iets aan ons commentaar gehad hebt. Vast bedankt.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Oooo de grote liefde is terug. Maar of het een wederkerige liefde is betwijfel ik. Als hij wakker wordt zal zij proberen hem het hof te maken, maar of dat lukt? Hij heeft vast een nare ervaring achter de rug. Leuk, het verhaal kan vele kanten op.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hartelijk bedankt voor alle reacties! Ik vond het leuk om te lezen dat de eerste indruk van mijn HP zoals bedoeld is overgekomen: Jonge vrouw van 23 jaar, zus van Rick. Gek op haar nichtje Sophie en behulpzaam, single, zelfstandig. Deze avond wordt ze geconfronteerd met de onverwachte terugkomst van Bart, oude vriend van Rick en hun oude buurjongen. Toen hij vertrok naar Amerika, 8 jaar geleden was zij als tienermeisje heimelijk verliefd op hem. Zij is onder de indruk van de volwassen Bart en hij van haar, maar hij herkent haar niet. De vlam slaat over maar hij schrikt als ze haar naam zegt en hij het kleine zusje van zijn beste vriend Rick herkent. Hij heeft net een huwelijk achter de rug dus hoe zal het verder aflopen...? :unibrow: