Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#10 de eerste indruk

De dag dat mijn leven voorgoed zou veranderen trok mijn vader zijn lelijke groene vest aan en met de woorden ‘ik ben weg, wandelen’ deed hij de deur achter zich dicht. Op zijn hoofd had hij zijn grijs geruite maffiahoed en met de handen in zijn broekzakken, waardoor zijn vestpanden omhoog gingen staan, liep hij de straat op. Ik kon niet vermoeden welke omvang deze wandeling zou krijgen, noch dat ik ze willens nillens mee zou lopen en dat ze me naar het andere eind van de wereld zou brengen. Mijn vader startte ze in mineur, alleen.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dit kan eigenlijk iedereen met een vader die gaat wandelen zijn. Vraag me niet waarom maar ik denk dat de hoofdpersoon een vrouw van een jaar of 21 is. Hoe de hoofdpersoon verder in elkaar steekt durf ik niet te zeggen. Nu moet ik eigenlijk het hele verhaal lezen want ik wil het wel graag weten.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Raadselachtig Hilde. Vader type 'ik ga een pakje sigaretten kopen' en kom niet meer terug. Hij kleedt zich ook een beetje bizar. En waarom de dochter of zoon hem zo ver achterna zou reizen? Liefde? Had hij hulp nodig? Of worden beiden crimineel? Kan het [willens nillens] niet plaatsen.

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Voor mij is de hoofdpersoon de ik figuur. Ik denk een vrouw, en schat haar begin 30. Filosofisch met oog voor detail, een vrouw die veel nadenkt, serieus. De impulsiviteit van haar vader heeft ze niet geërfd. Ik verwacht dat zij eerst denkt en dan pas doet. Ze gaat haar vader achterna, misschien gaat ze op latere leeftijd op zoek en daardoor komt haar leven in een stroom versnelling. Ik ben heel benieuwd waarom de vader zo ineens weggaat en wat de vrouw overkomt, hoe zij verandert.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb het idee dat in het begin van het verhaal de HP een kind is, maar als de HP ouder is geworden deze zijn/haar vader gaat volgen. Iets drijft hem/haar om vader te volgen.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik haal niet uit de tekst of de ik persoon een man of vrouw is. Mijn vermoeden is een man. Het is een terugblik dus de leeftijd zal volwassen zijn. De vader is gekleed als een heertje met zijn hoed en vest(panden). Voor de HP heeft het vertrek van zijn vader grote gevolgen en ik begrijp dat de HP op de een of andere manier meereist met zijn vader. Zijn gevoelens t.o.v. de vader zijn mij niet volledig duidelijk. De HP is niet boos, heeft wel respect voor zijn pa en misschien zelfs welvoor het weggaan. Hij lijkt gelaten over de toenmalige beslissing die de HP zelf veel heeft gebracht. Avontuur, wijsheid, levensles misschien?.

Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Die vader gaat op zoek. Komt niet meer terug. Dochter, pak 'm beet 27, gaat uitzoeken wat er gebeurd is.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De vader gaat samen met zijn dochter op avontuur. Die twee staat nog heel wat te wachten, want dit is het begin van een lang verhaal. Vader is het type flierefluiter: hij neemt niet veel serieus.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
jongen, tamelijk jong nog, wiens vader hem onbedoeld op wonderlijke zwerftochten en avonturen brengt, naar de ontrafeling van een oud familiegeheim.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Jongen. Vader vertrekt en volgens mij is het voor duistere zaakjes aan de maffiahoed te lezen. Hij is nooit meer terug gekomen. Volgens mij is de jongen niet mee gegaan maar heeft het wel een inpakt op het leven van zijn moeder en hem doordat de vader niet is terug gekeerd.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik kan er niet echt uit opmaken of het om een jongen of een meisje gaat. Als ik zou moeten gokken zou ik voor een meisje gaan, vanwege de band met vader. Ook de leeftijd vind ik lastig in te schatten. Aan de ene kant denk ik jong, een jaar of 10, omdat de HP nog erg afhankelijk klinkt van de vader. Aan de andere kant zorgen woorden als maffiahoed en vestpanden dat de HP ouder klinkt. Verder klinkt het als het begin van een avontuur, waar de HP misschien niet geheel gepland of vrijwillig in mee gaat.

Lid sinds

10 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De HP kan man of vrouw zijn, ik denk vrouw. Deze HP blikt terug op een reis (een leven). Een reis die de halve wereld over gaat en die te maken heeft met de vader. De vader is een zonderling figuur. Hij kan zijn vertrokken, maar er kan hem ook wat overkomen zijn. Misschien gaat het wel over een Amerikaanse maffiabaas die zich in Europa gaat verstoppen. Ik haal erg weinig uit de intro, en wil erg graag weten wat er volgt ...

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Hilde ik verwacht niet veel nieuwe reacties meer. Wil je ons verklappen wat voor type je hoofdpersoon is en of je iets aan ons commentaar gehad hebt. Vast bedankt.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoofdpersoon is inderdaad de dochter van de man. Ze is ouder dan 20, jonger dan 30. Ik denk nog verder na over een precieze leeftijd, vooral gezien de verdere ontwikkelingen. Alle commentaren zijn valabel, gezien de beperkte info die ik prijs geef in dit korte stukje. Ik neem vooral mee dat de verbeelding van de lezer begint te werken alsook dat de nieuwsgierigheid geprikkeld is. Wat mij betreft een geslaagde oefening, ik kijk alvast uit naar de volgende opdracht en hoop stiekem dat die hierop inpikt. Oh en, een maffiahoed is gewoon een bepaald type hoed, die die man altijd draagt. Interessant dat een kledingstuk een verwachting over een gedrag schept. Maar in dit verhaal spelen geen duistere zaakjes.

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Over de hoed: je ziet dat je daarmee verwachtingen oproept. Hij werkt onbedoeld als een plotsignaal. Daar moet je heel voorzichtig mee zijn, want een lezer krijgt een bepaald beeld en als dat niet klopt, is dat in het verdere verhaal verwarrend voor de lezer leuk dat je zo enthousiast ben tover de opdracht. Ik ben benieuwd naar de uitwerking van de volgende, die lastiger zal zijn, meer van de schrijver eist