Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#10 - De eerste indruk

Dennis kijkt in de spiegel boven de gootsteen. Hij lacht vriendelijk naar zichzelf. Al vijf dagen heeft hij zich niet geschoren, gek genoeg ziet hij er nog steeds goed uit. Niet dat vadsige wat je vaak bij mannen ziet als ze zich niet op tijd scheren. Misschien is het wel zijn algehele uitstraling, het best te omschrijven als macho en bazig. Autoritair daar houden de vrouwtjes tenslotte van. Aan het einde van de dag willen de dames gewoon een kerel die de zaakjes voor ze regelt. Feminisme is niets meer dan een overschat idee van een stel boze en ontevreden vrouwen. Verongelijkt gaat Dennis verder met afwassen. Normaal gesproken houdt Jill zich bezig met dergelijke zaken. Maar nu ze tijdelijk wat afstand van elkaar hebben genomen om na te denken over zijn gevoelens voor haar, zit hij in een primitief houten vakantiehuisje dichtbij zijn werk. Toegegeven het is heerlijk rustig zonder Jill en haar wazige gepraat over meditatie en mindfulness. Hij snapt eigenlijk niet eens wat het allemaal betekent, maar dat is niet erg want hij wil het ook niet weten. Maar dat hij nu eten moet koken en afwassen? Hedonisme dat sluit meer aan bij de belevingswereld van Dennis. Eten, drinken, mooie auto’s en bovenal veel mooie vrouwen. Jill moet dat toch kunnen begrijpen? Dennis gooit de theedoek aan de kant en pakt een biertje. Nog één keer kijkt hij in de spiegel, tot zijn eigen verbazing kijkt hij in een leeg enigszins treurig gezicht.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hi Johanna! Ruwe bolster, blanke pit? Wel een doodvermoeiend mannetje dit hp'tje. Gaat hij later alsnog janken omdat verstandige Jill hem liever kwijt dan rijk is nadat hij een stoet chemisch volgespoten vrouwspersonen achter de rug heeft?

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Een man die zijn behoeftes direct wil bevredigen en denkt het ware leven te hebben ontdekt. Zijn leeg en treurig gezicht verraad een diep geworteld gevoel, waar hij zich bewust of onbewust nog/niet mee bezig wil houden.

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dennis, een machoman die zichzelf geweldig vindt en denkt dat alle vrouwen voor hem vallen, Hij ziet vrouwen als gebruiksartikelen en handige hulpjes in het huishouden. Hij komt op mij niet erg intelligent over, om niet te zeggen: stupide. Hoe Jill, die zich bezig houdt met mindfulness voor zo'n type kan vallen is mij een raadsel. Ik moet wel lachen om zijn praatjes en ben ervan overtuigd dat hij aan het einde van het verhaal wel wat minder praatjes zal hebben. Ik mag hem niet, ik hoop vecht dat hij finaal onderuit gaat. Hij wil zichzelf graag als succesvol zien, maar de spiegel toont iets anders. Dat zal hij op den duur onder ogen zien, nu nog niet, voorlopig nog niet, die Jill krijgt nog een hoop met hem te stellen. En ik ben bang dat hij een vuil ettertje kan worden als hij merkt dat Jill echt bij hem weggaat, dan is zijn ego gekrenkt en komt zijn ware aard te voorschijn

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
27 jaar, zeer oppervlakkig. Hij kent de waarde van zijn relatie niet, en die blijft dus ook niet duren. Maar hij is te oppervlakkig om met Jill een diep gesprek te voeren. Hij bedoelt het goed, zet een stap opzij, gaat in een houten huisje zitten (dat zullen ze op het werk vast niet weten), hij kookt en doet de afwas. Naar de buitenwereld toe vertoont hij stoer macho-gedrag en verstopt hij zijn gevoelige kant . Hij weet niet wie hij is en zal een burn-out nodig hebben, alsook nog één of twee relatiebreuken, om met zichzelf aan de slag te gaan. Na een 20-tal jaar, schat ik.

Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jammer, hedonisme, macho. Dan geef je hem al weg. Of net niet. Ik vind het hedonisme niet stroken met het ongeschoren zoals jij het beschrijft. Een hedonist zou, denk ik, tevreden de baardharen strelen en zichzelf in de spiegel kijkend de positieve eigenschappen toekennen die hij aan die beginnende baard verbindt. Dan zou hij ook vergelijken met zijn geschoren gespierde borstkas.Past ook meer bij de macho. Labiel figuur. Zo zie ik hem. Meeloper.Lekker stoer, maar ondertussen.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Waarschijnlijk is hij onzeker. Hij meet zich die machohouding wel aan, maar die maakt hij niet waar. Anders zou hij niet hebben toegestemd metwonen in dat vakantiehuisje. Jill komt vast niet bij hem terug. Er schuilt een stalker in hem.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Man, 25-30 jaar door vrouwtje tijdelijk alleen gelaten. Hij kijkt laatdunkend neer op vrouwen in het algemeen. Hij is netjes want doet wel de afwas en zorgt goed voor zichzelf want hij kookt. Dat hij zich niet scheert lees ik als een soort protest. Een zielenpiet met macho buiten kant, eigenlijk is hij op zoek naar zichzelf en gewoon iemand die om hem geeft zoals hij is.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Iemand die een hoge dunk heeft van zichzelf. De vrouwen staan onder hem. Ze lijken ook niet bij elkaar te passen omdat Jill een heel ander karakter heeft en diepere gesprekken wil. Maar hij kookt wel, doet de afwas, dus het is iemand die niet bang is om zijn handen vuil te maken of zich te goed vind voor het huishoudelijke werk. En volgens mij heeft hij misschien overspel gedaan. Dat leid ik uit de laatste alinea af. Hij kijkt graag naar de vrouwen. En misschien is dat de reden dat ze nu even uit elkaar zijn zodat hij kan nadenken. Hij mist Jill, dat leid ik af uit de laatste zin.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
mannetje! leeg typetje dat zichzelf maar wat overschreeuwd omdat hij ook niet beter weet. dom element, irritant bovendien. en gaat hij nu tot grootse inzichten komen en als weldenkend heer en liefhebbend echtgenoot verder leven? ik denk niet dat het hem lukt.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dennis, een leeg persoon wat zijn leven opvult met materialistische dingen, maar ergens diep van binnen toch een drang voelt naar meer liefde of diepere invulling. Hij is nogal macho en is erg zeker van zichzelf, vooral zijn uiterlijk. Dit maakt hem nogal arrogant. Hij vindt ook dat iedereen naar hem moet luisteren en zich naar hem moet aanpassen. Ik schat hem eind dertig, begin veertig.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Het lijkt me een man van eind 20, begin 30. Hij komt over als een chauvinistische eikel, die zijn vriendin in de steek heeft gelaten omdat hij bindingsangst heeft. De laatste zin geeft voor mij aan dat er misschien toch nog hoop voor hem is.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Narcistische trekjes, een selfkicker, die nog even denkt dat hij de man uit zijn eigen droom is. Zichzelf overschreeuwend om niet te dicht bij de ware Dennis te komen. Midlife crisis? Te jong getrouwd? Jill is 40/45 jaar, op zoek naar haar ik, kortom twee mensen die in een crisis zitten en elkaar niet kunen helpen terwijl ze misschien wel om elkaar geven. Hoe gaat het verder? Komt Jill iemand tegen op de mindfulness training?

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Dennis is een stoere man die duidelijk andere interesses heeft dan Jill. Ze verschillen teveel, toch heeft hij er ergens moeite mee om aan dit idee te wennen/te accepteren.

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hi Johanna ik verwacht niet veel nieuwe reacties meer. Wil je ons verklappen wat voor type je hoofdpersoon is en of je iets aan ons commentaar gehad hebt. Vast bedankt.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Het commentaar raakte doorgaans de hoofdpersonage er goed. Ook brengt het commentaar een aantal nieuwe ideeën met zich mee over hoe de hoofdpersonage zich verder zou kunnen ontwikkelen. Gezien ik een lichte fascinatie voor zelfzuchtige persoonlijkheden heb (het liefst mannen omdat dan de uitdaging voor mij als vrouw groter is) schrijf ik daar graag over.. De hoofdpersonage is een man die tegen het einde van de dertig begint te lopen. Hoewel hij niet superbegaafd is, is hij zeker niet dom. Wel heeft hij een afwijkend zo niet absurd zelfbeeld over zichzelf gevormd. Daarbij heeft hij een flink aantal narcistische trekjes ontwikkeld. Hij denkt, net als velen van ons, te weten hoe het leven in elkaar zit. Bewust maar met name onbewust maakt hij hiermee behoorlijk wat slachtoffers. Overigens moet ik wel toevoegen dat hij in zijn hart heus geen slechte man is, hooguit een dominante. Samen met zijn vriendin is hij afgegleden in een soort van -is dit nu alles- dertigers-crisis. De vraag is of HP ontdekt dat hij de wijsheid niet in pacht heeft. Dat weet ik zelf ook nog niet:)

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Eigenlijk is het verhaal al afgelopen. Een aantal verhalen gelden heeft Jill Dennis vermoord. Ik kan alleen nog zo moeilijk afscheid van ze nemen. Misschien komt hij wel weer tot leven, je weet maar nooit...

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Nou ja, een boek? Dat denk ik niet. Dennis had in een eerdere opdracht een sollicitante. In de opdracht 'wees een sadist' had Jill er genoeg van. Dit kwam omdat ze een deel van het dagboek van Dennis vond (daar is een klein deel van). Maar een boek krijgen die twee niet vol, daarvoor zijn ze veel te destructief.