Lid sinds

10 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#9 Kat en muis: ingeving

Zuchtend boog ik mij over het bureau. Eerst het werk af, dan naar huis en slapen. Een tijdje later – uren, minuten, geen idee – was ik klaar om op te geven. Hoe ik mijn hersenen ook dwong, er kwam niets uit. Eerst koffie… alweer. Ik stond langzaam op, mijn linkerbeen tintelde door het zitten, en sleepte mezelf naar het koffiezetapparaat. ‘Oh ver-dàmme.’ Leeg! Ik kletterde de pot op het aanrecht en stampte vloekend terug. Met een zwaai van mijn arm vlogen de potloden weg, snel gevolgd door de stoel. Snuivend greep ik het lege vel papier en scheurde het in stukken. Mijn grijpende handen vonden een passer, die richting het kantoor van mijn baas verdween. Tonk Tonk? Wat was dat nou weer voor idioot geluid? Met grote stappen liep ik achter de passer aan. In het zwakker licht zag ik het nog net in het dartbord aan de muur steken. De punt zat bijna een centimeter diep. Net een dartpijl… Ik voelde mijn ogen groter worden. Dartpijl… kat… pijl… tijger… Een luid ‘Hah!’ ontsnapte uit mijn keel. Ik plofte neer aan een bureau, greep een potlood en zette opgelucht de eerste strepen. Om half acht werd ik gewekt door stemmen. Ik opende langzaam mijn vermoeide ogen en zag mijn collega’s naast het prikbord, druk pratend met veel handgewapper. Soms kon ik iets verstaan: ‘…verdovingspistool door de dierentuin, stel je…’ en even later ‘… waar Tom van die leeuw gered wordt door Jerry. Geniaal gew…’ Ik liet me terugzakken, tevreden glimlachend.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Vaak komen de beste ideeën op de meest onverwachte momenten. Ik kon de frustratie van de schrijver voelen. Ik was al op zoek naar jou kat muis verhaal, maar nu snap ik waarom ik die nog niet tegen kwam. Je laat de lezer de ruimte om zelf verder invulling te geven aan het totaal plaatje, maar geeft toch net voldoende aanwijzingen om het te begrijpen, geniaal. Aandachtspuntje, de zin waarin staat 'liep achter ik achter' is waarschijnlijk niet je bedoeling.

Lid sinds

11 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooie invulling van de opdracht. Ik dacht in de eerste instantie dat je de opdracht compleet losgelaten hebt. Pas als je verder leest, waar je door je goede schrijfwijze ook toe gedwongen wordt, ontdek je wat jouw band met het onderwerp is. Goed gedaan!

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Sorry Drakenvriend, na driemaal lezen snap ik de clou nog steeds niet. Zal wel weer aan mij liggen. Misschien kom ik er later nog wel achter.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Helaas snap ik het verhaal (ook) niet. :( Er wordt een goede sfeer neergezet van de inspiratieloze HP, dan de actie met de passer als dartpijl. Maar wat heeft hij geraakt? De aanwijzingen zijn voor mij te summier. Ik dacht het te begrijpen dat de passer een muis had geraakt maar daarvoor hangt een dartbord te hoog. Bovendien wordt er gesproken over Tom ( de kat) die van de leeuw (?) gered wordt door Jerry ( de muis). Goed geschreven verhaal maar ik blijf als lezer teleurgesteld achter.

Lid sinds

10 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Dos en Marietje: De vermoeide, geïrriteerde HP is een tekenaar van de Tom & Jerry tekenfilms. Ik snap heel goed dat dit onduidelijk is, nu ik het samen met mijn vriendin heb doorgelezen. (die snapte het ook niet helemaal). Ik heb alles wat naar tekenfilms of mislukte vangpogingen van Tom verwees er uit geschrapt om binnen de 250 woorden te blijven. (Had ik misschien beter de koffiekan eruit kunnen halen :confused: ) De links die er nog wel zijn: potloden+leeg vel; eerste strepen zetten; "waar Tom van die leeuw gered wordt door Jerry" Misschien nu duidelijker? ;) @schrijvengeluk: Aandachtspuntje is aangepast. Dank je wel. @ allemaal: Bedankt voor het lezen en jullie reacties. Doet me goed!

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Aha!! Nu is het mij duidelijk! :rolleyes: Blijft een spannend verhaal maar 250 woorden is soms te weinig. Ik herken het probleem, ben er in de vorige opdrachten ook tegen aan gelopen. Deze keer was mijn doel zonder details iets te vertellen en had ik slechts 100 woorden nodig. Misschien is het gewoon benoemen van de HP zijn beroep genoeg geweest, als verduidelijking, in de slotzin?

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het was mij een duidelijk verhaal, het smaakte naar meer. Reuzespannend met heerlijk veel actie, terwijl de omgeving toch duidelijk genoeg is voor 250 woorden. Met de passer vangt de tekenaar op het nippertje zijn idee. Daarna kan hij gerust in slaap vallen.