Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Opdracht #9 Mokum muis

Hoe een kat een muis vangt? Dat tijdperk is voorbij, nee, in onze kringen gaan we echt niet meer achter zo'n vies klein grijs gevalletje aanrennen, nee, dat is zó 2000. Wij doen niet meer aan rawfood, dat is uit bij ons, niet verantwoord, met al die bacteriën van tegenwoordig. Nee, zelfs vis niet, soms een glimmend goudvisje als er een kommetje staat, nou ja, moet kunnen. Ja zeker, in sommige lagen van onze bevolking kan het weleens voorkomen, het is crisis tenslotte, maar dan moet dat laatste stukje evolutie wel in actie. Dat valt vies tegen, zelfs na Felixvoer. Nee, ik eet Gourmet Souris, sinds kort ook biologisch. Zelfs van zo'n opwindmuis raak ik niet meer opgewonden, duh, mij hebben ze daar niet mee. Tijden veranderen, muizen ook. Parbleu. Kijk, ik woon dan wel in Mokum, maar over dat liedje van vroeger over die muis in de molen op klompjes, daar what's appen wij poezen wel eens over, al grappend. Mijn poezentherapie heeft dat onderwerp reeds behandeld met mij. Ja, mijn kattenbak is helemaal feng shui maar dat is het nou net niet. Ik schijt nog steeds liever in de tuin van de buren dan in zo'n ordinair plastic campingtoiletje, een beetje ruimte en privacy is ook belangrijk, toch? Ja natuurlijk, er zijn nog wel van die miesmuizers, maar niet hier hoor, in de gordel. Zeg, kan je vrijdag, dan is het sushi poesie dag hier. Ok! Miauw, ciao!

Lid sinds

10 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hipcat & Co :) Ik zou een komma extra plaatsen tussen "hoor" en "in de gordel". Verder een zeer vermakelijk stukje vanuit een perspectief dat mij haast de nek brak ;)

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Maddbrug, leuk te lezen tot hoeveel creatieve versies deze opdracht 'kat en muis' leidt. Het is m.i parbleu en niet [parblue].

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Sfeer! Deze kat is niet zomaar voor de poes... Ik heb genoten van dit relaas dat nergens uit de toon valt. Het is ook een mooi rond kattenverhaal, compleet met de schrijfstijl, een tikje pedante minoes.

Lid sinds

10 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zie tussendoor naar onze kat terwijl ik dit lees: Het klopt helemaal als je naar de houding, blik en onverschilligheid voor de wensen van haar baasje kijkt. Leuk geschreven, erg origineel vind ik het.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mili, sakkerloot, goed opgemerkt, correctie toegepast, en ja, ik vind het ook wonderbaarlijk al die creatieve schrijfsels!

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Odile, een leuke opdracht als deze maakt de schrijver creatief. Dank je voor je leuke reactie. Bibi en Drakenvriend, met plezier gedeeld aan jullie!

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
hahaha! heerlijk relaas (alleen de zin over liever bij de buren schijten loopt niet, maar hinkt op twee gedachten: "het liefste ... dan")

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Origineel idee de moderne kat van deze tijd. Vermakelijk om te lezen. Zo zie je maar dat katten ook meegaan in de tijd. Het zit alleen wat moeilijker op die dunner geworden breedbeeld tv.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Typische grachtengordelmuis, niet van dat plebse. Nee, haute culture. Alleen dat schijten bij de buren, dat leren ze nooit af. Leuk verhaal, maddbrug.