Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#9 [kat en muis] vallen

Zo dadelijk zal ik de vernietigende slag toebrengen. Ze staat bij het sculptuur dat op een fiets met kanker lijkt. Haar ogen staan glazig. Ze denkt aan mij of in ieder geval aan wat haar is overkomen vandaag. Dat doet me deugd. Al sta ik vlak bij haar, zij zal mij niet herkennen, want ik manifesteer mij in steeds andere gedaanten. Nu ben ik een oudere dame met een hoedje op. Ridicuul, want wie draagt er nog een hoed tegenwoordig. Daarstraks, op de Van Baerlestraat, was ik een jongen op een skateboard. Ik botste tegen haar aan op het zebrapad en ze viel. Ik riep sorry en zoefde weg. Het was de enige keer dat ik haar ooit heb aangeraakt, terwijl ik haar toch langer dan twintig jaar heb bemind. Zij wilde niet inzien dat ik de enige was die haar gelukkig kon maken, dat wij bij elkaar hoorden. Zij heeft mij van zich afgeduwd. Lang genoeg heb ik geprobeerd om haar tot inkeer te brengen, maar het is niet gelukt. Daarom valt zij zo van de trap, trede voor trede zal ze naar beneden rollen. Gebroken zal ze zijn en dat zal niet onopgemerkt blijven. Als ze beneden is, maak ik mij bekend. Dan doe ik mijn hoed af, mijn jas uit en terwijl zij sterft, zal zij mij nog één keer aanschouwen. Het is een troost dat zij dat beeld meeneemt naar het dodenrijk.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
verontrustend schreef ze haar verhaal... Het irreële van gedaanteverwisselingen en het wraakzuchtige maakten haar verhaal onwaarschijnlijk surreëel. Ze trok zich er niets van aan. Wat was het gevraagde schrijfmaniertje waarvan ze zich bediende?

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ze staat bij het sculptuur dat op een fiets met kanker lijkt.
Bij deze zin krijg ik geen beeld en dat stoort mij de rest van dit verontrustende, geheimzinnige verhaal. Ik begrijp, als lezer, de bedoeling van dit verhaal niet en er blijft een bang gevoel achter: kan mij dit ook overkomen? Goed beangstigend geschreven! :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik sluit me aan bij Marietje, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik niet mee ben. Ligt aan mij. Ik heb het nog voor met verhalen die ik hier lees dat ik niet mee ben. Ik vind het wel mooi geschreven. En het lijkt een angstaanjagend verhaal.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt allemaal voor de reacties. @ Odile: het onderwerp dwong mij tot een rancuneuze hp. Wat is het toch leuk om die weekopdrachten te doen en ook om de uitwerkingen te lezen. Iedereen maakt er wat anders van. Omdat de stukjes zo kort zijn, moet je bij het schrijven over elk woord nadenken. Goede training.

Lid sinds

11 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Super angstig - een ware thriller. Gedreven door wraak. Je beeldspraak over een fiets met kanker kan ik mij persoonlijk niet in vinden. Kan me daar geen beeld bij vormen. Verder super sterk en wraakzuchtig geschreven. Als ik haar was zal ik me uit de voeten maken.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Buddy en Schrijvengeluk: bedankt voor de reactie. De verkankerde fiets handhaaf ik, omdat de hp, niet de meest ontspa-en mens, die zo ziet (het sculptuur staat overigens in het Stedelijk). En, schrijvengeluk, waarom Zou de Jo een man zijn?

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben het met Marietje eens. Maar knap om zo in de huid van een psychopaat te kruipen. Wat moet die vrouw twintig jaar lang last van die etter hebben gehad. Niet met plezier gelezen, maar wel goed neergezet.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je, Dos. Jammer dat je het stukje niet met plezier las. Dat mensen denken dat de hp een man is, is natuurlijk niet zo vreemd: 95% van de mensen is nu eenmaal hetero. Zelf had ik eerder het idee dat hp een vrouw is of iemand van hybride kunne. Het is natuurlijk aan de lezer om dit Inge vullen.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
PetraO; ik deel de mening met anderen dat je een beangstigend stukje hebt geschreven. Dat is knap en de gedaanteverwisselingen zijn verrassend en goed getroffen. Een ding. Ik val over de fiets met de ziekte. Je hebt alle vrijheid als schrijver/schrijfster, dat weet ik, maar een fiets associëren met deze krankzinnige ziekte gaat mij een fietsbel te ver. Zelfs als zo'n ding in het Stedelijk staat. Kanker is erg, geloof me.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je, Mili. Ik zal eens zien of er een sprekender beeldspraak mogelijk is. Dat kanker erg is, weet ik. Misschien blijf het oog van de lezer haken op het woord? Dat is natuurlijk niet de bedoeling.