Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#6 het is ingewikkeld ...

Wekelijkste schrijfopdracht #6 Het is ingewikkeld …(of eigenlijk helemaal niet) We zitten aan een klein tafeltje. Zijn hand rust op de mijne. Ik glimlach tevreden. Daar heb ik op geoefend. Het lukt heel overtuigend. De serveerster glimlacht vriendelijk. Ook geoefend. Alleen mijn man glimlacht zonder erbij na te denken. Zoals hij eigenlijk alles doet. De zon schijnt en de koffie smaakt goed. Lekker puntje taart erbij. We zitten hier genoeglijk. Onder het terras klotst de gracht, ernaast lopen en fietsen de mensen. Jonge mensen vol dromen. Oude mensen wier dromen reeds lang vervlogen zijn. Of is dat projectie? Ik probeer te genieten van het moment. Het is zo'n heerlijk moment. De mensen, de gracht, de taart, de koffie, de zon en zijn hand op de mijne. Wat kan geluk meer zijn dan dit? Een grote geldprijs? Een verre reis? Of een jonge minnaar? Die mooie jongen bij de groenteboer. Die moeiteloos glimlacht en kisten vol groente optilt, tegelijkertijd. Die sprankelende ogen en sterke armen heeft. Die vast niet mijn hand zou opsluiten in het klamme hol van de zijne, maar die me de trap zou opdragen en op bed gooien, waar onze handen geen moment stil zouden blijven. “Waar denk je allemaal aan?” vraagt mijn man. Belangstellend. Hij vermoedt natuurlijk niets, in zijn gedachteloze geluk. Massageolie. Rozenblaadjes. Duizenden kaarsen. En ruisende palmen voor het raam. Nee, wacht. We zijn natuurlijk helemaal niet binnen. Strand. De geur van de zee. Zout op onze lippen. “Vanalles,” antwoord ik. “Of niets, eigenlijk.” En ik glimlach. Tevreden. Een oudere vrouw met dromen. Die gelukkig nooit meer vervuld worden, want de erotische lading van schurend zand op je vel heb ik eigenlijk nooit begrepen. Of dat vieze zoutige van zeewater en zweet. “Ik bedacht me dat ik zo nog langs de groenteboer moet.” En kijken of de nieuwste Harlequin al bij de kiosk ligt. Hij streelt zachtjes over mijn hand. Zonder er bij na te denken.

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een mooi verhaal met een binnen- en buitenkant, de tegenstelling zonder gedachten en met gedachten is goed gevonden. Blijf dromen, schrijvenmaar!

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een mooi, gevoelig verhaal. Mijmeringen van een ouder wordende vrouw die leert accepteren dat alles in het leven vergankelijk is. Toevallig las ik vanmorgen een artikel over gerotranscendentie en moest aan jouw verhaal denken. Ik heb enkele voorstellen tot verbetering: 'oude mensen wier', of ‘van wie’. Die mooie jongen bij de groenteboer, die moeiteloos glimlacht en kisten vol groente optilt, die sprankelende ogen en sterke armen heef, die vast niet mijn hand zou opsluiten in het klamme hol van de zijne, maar die me de trap zou opdragen en op bed gooien, waar onze handen geen moment stil zouden blijven. Ik zou hier één zin van maken. Eén ademloze gedachte, omdat ze helemaal verkikkerd is op die jongen. ‘tegelijkertijd’ zou ik sowieso schrappen. vraagt mijn man belangstellend. Hij vermoedt “Vanalles”, antwoord ik. En glimlach tevreden. Een oudere vrouw met dromen, die gelukkig nooit meer vervuld worden. ... langs de groenteboer moet. Kijken of de nieuwste Harlequin al bij de kiosk ligt.”

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
dank Dos, voor het nauwkeurig lezen; de stomme foutjes pas ik direct, de rest heeft tijd en overpeinzing nodig ... ben absoluut met je eens dat die hele gedachte in 1 zin mooi werkt (ik dacht zelf dat ze nog wat 'haperend' denkt, omdat ze nog niet zo thuis is in het fantaseren -had juist e.e.a. de andere kant op aangepast, zoals de punt tussen glimlach en tevreden.) ik denk erover. dank!

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Sorry voor de late reactie, mooi geschreven. Je laat ons zien hoe een huwelijk, wat voor de buitenwereld perfect lijkt, helemaal niet perfect hoeft te zijn. Mooi die overgang tussen haar gedachten en de werkelijkheid! Groetjes,

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@schrijvenmaar, mooie beelden, stille dromen, geweldig gedaan! Herkenbaar voor velen (vrees ik ;-)) Mooie wending op het laatst dat de realiteit ook z'n charme heeft.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Sorry voor de late reactie, ,
ik wist niet dat we een tijdslimiet hadden ... dan heb ik nog een boel excuses te maken deze week :o haha, nee hoor, dank voor de reactie, en als het er eens een week niet van komt, hoef je je daarvoor net zo min te excuseren als ik doe; zo veel te lezen, zo weinig tijd ...