Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#4 Sollicitatiegesprek

Waar is het nu in hemelsnaam? Al die gebouwen hier lijken op elkaar. Stiknerveus word ik ervan. 15-C, dit is 13-A, dan moet ik toch in de buurt zijn? “Pardon, kunt u mij ook zeggen waar ik nr. 15-C kan vinden?” “Nou, gewoon, daar hé” “Oh, dank u wel.” Als ze hier allemaal zo vriendelijk zijn, belooft het nog wat. Eigenlijk is dit ook helemaal niks voor mij, zo’n opgeprikte kakomgeving. Ik heb nog geen spijkerbroek gezien, alleen maar meerdelig grijs. “Goedemiddag, ik heb een afspraak om 2 uur met dhr. Vandormael en mw. Zeegers. Voor een sollicitatiegesprek.” “Ogenblikje. Ja, ik zie het. Neemt u maar even plaats. U wordt opgehaald.” Pff, ik moet eigenlijk nodig plassen, kan nog wel even snel, ik heb nog 10 minuten. “Waar was u nou? Dacht u dat u de enige kandidaat van vandaag was? Nou, kom maar mee.” Ooooh, dit is een drama. Wat een kreng. En ik was toch op tijd terug? Zou zij nooit naar de wc hoeven? Ik heb het ook smoorheet, dit jasje was misschien toch niet zo’n goed idee, ik heb vast een hoofd als een boei. Wat rent dat mens zeg, ik hou haar amper bij. En wat een doolhof is het hier. Ze heeft zich trouwens niet eens voorgesteld, ook niet erg netjes. Zou dat nou die Zeegers zijn? “Neemt u hier maar plaats, u wordt geroepen als u aan de beurt bent.” Juist ja, net als bij de tandarts. Veel beter voel ik me ook niet. Waarom doe ik dit eigenlijk? Pure zelfkwelling is het. En is het nu wel zo’n leuke baan? Volgens mij wil ik hier helemaal niet werken. Volgens mij vind ik het hier afschuwelijk. Ik heb toch een leuke baan? Waar ik gewoon in mijn spijkerbroek heen mag? Oké, het verdient niet best, maar wel een boel fun. Zal ik gewoon weggaan? Durf ik dat?

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een zenuwachtige kandidaat! Vlot geschreven door de korte zinnen waardoor het snel leest. Hierdoor krijgt men een duidelijk beeld van de kandidaat. De lezer voelt met de HP mee, herkent wellicht de situatie. Ik ben benieuwd of de HP is gebleven. Deze ervaring pakt de HP in ieder geval mee, ook al voelt de sollicitant zich niet op het gemak. Goede invulling van de opdracht!

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je neemt me helemaal mee in de rol van de sollicitante (het is een vrouw!) Ik twijfel ook hevig of ik wel moet doorzetten. Maar mijn besluit is snel genomen. In gedachten steek ik een middelvinger op naar die mevrouw Zeegers (want zij was het), maak rechtsomkeer en ga in de stad op een zonnig terras een kop koffie drinken. Blij dat ik daar niet in ingetrapt ben. Leuk verhaal. Tuurlijk durft ze dat.