Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wekelijkse opdracht#4 Carriere- move.

Carrière- move. Buiten adem, steek ik mijn hoofd om de deur. ‘Mevrouw Pias, kom snel verder.’ Mijn interviewer wijst meteen naar de andere stoel. - Eigen schuld, ik ben te laat.- ‘Sorry, ik kom maar tot 23 uur 50 in een etmaal.’ Mijn humor treft geen doel. Ik wil nonchalant gaan zitten maar mis de stoel. Mijn kniebeschermers doen hun werk. -Muts! Gelukkig heb ik mijn gekleurde bolletjes broek eronder aan.- Ik kruip onhandig op de stoel, strijk mijn knalgele minirokje glad en knik naar het serieuze gezicht tegenover mij. De mondhoeken worden in bedwang gehouden. -Waarom?- De oorzaak zit nog op mijn hoofd. Als ik het knellende bandje losmaak, ontkomt mijn weelderige bos krullen aan de gevangenschap van mijn helm. Aan het gezicht van mijn toeschouwer is te zien dat de snelle haarverfbeurt van gisterennacht mislukt is. -Kleurt nu goed bij mijn wangen.- ‘Er staat in uw CV dat u op jonge leeftijd al wist, dat u dit beroep ambieerde. Kunt u dat uitleggen?’ ‘Het kind in mij ben ik nooit verloren.’ De echo benadrukt mijn piep stem. -Die valeriaan pil heeft niet gewerkt.- ‘Maar bent u niet te oud om aan een nieuwe carrière te beginnen? Op uw CV staat bovendien weinig ervaring vermeldt en diploma’s heeft u ook al niet.’ -Oei!- ‘Bent u met eigen vervoer gekomen?’ Triomfantelijk knik ik ja en kijk naar mijn voeten. De persoon wijst op een stilstaande klok, ‘Uw tijd is bijna om, hoe flexibel bent u?’ Ik wiebel heen en weer. ‘Waarom bent juist U geschikt voor deze functie?’ Ik veer te snel op, maak een pirouette om overeind te blijven, maar verlies toch mijn evenwicht, vanuit een koprol spring ik weer op. Vervolgens maak ik een radslag en ik gier het uit als ik op de tafel terecht kom terwijl ik een flesje wijn met glazen uit mijn colbert tover. Een reactie blijft uit. -Wat een Hansworst!- Ik steek mijn tong uit, zet mijn rode neus op en rolschaats met opgeheven hoofd de deur uit. Achter mij hoor ik applaus. -Shit, ik ben aangenomen!-

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hahahahahah, hilarisch! Mis alleen naar welke baan zij heeft gesolliciteerd. Maaruh koprol etc op rolschaatsen (met zo'n vaart)?? Te grappig. Gr. Imeen

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hahaha, Marietje, heerlijk gewoon. Kan het zijn dat er een 'ik' teveel in staat? Ik steek ik mijn tong uit....?
Bedankt! De dubbele ik eruit gehaald! Het was weer laat vannacht. 8)

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
hahahahaha super!, leuk verhaal. Dat ze voor clown solliciteerde had ik ook niet door maar dat vind ik niet zo belangrijk. Vind het zelfs wel leuk dat je dat niet weet. Maakt het een beetje absurd maar daar hou ik wel van.

Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk geschreven, lachwekkend. Nu je het zeg dat ze naar een clownfunctie solliciteerde snap ik de tekst eigenlijk pas echt goed. Jammer dat je dit op het einde van het verhaal niet laat doorschemeren. Maar vind het echt sterk geschreven. Leukste tot nu toe die ik bij deze opdracht heb gelezen.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@han73 & @ Angelique1976 Dank voor jullie reactie!! :D Vertelden de naam, Mevrouw Pias, de rode krullen bos net als haar rode wangen (van schaamte), de gekleurde bolletjes broek, het onhandige vallen, de humor die geen doel treft, de rode neus, Hans Worst ( = clown), het applaus en de acrobatische move (!) ook niets? :( @schrijvenmaar bedankt!!

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik dacht eerst dat haar neus rood was omdat ze dronken was haha.
En dat ze daarom op haar rolschaatsen was en niet met de auto? :D

Lid sinds

14 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Wat een sportieve sollicitante. Rollend naar een baan. een paar dingetjes: kniebeschermers komma achter cv mag wel weg. piepstem klok. evenwicht. Vanuit (mijn idee) terechtkom. Volgens mij is het Hansworst. Ik zou de streepjes weglaten. Het is wel duidelijk. Die soepele dame komt er wel.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je wel @Tja, voor de puntjes op mijn i! ;) De echo van haar piepstem moet suggereren dat haar stem van de zenuwen overslaat, eigenlijk praat de clown met een kinderlijk piep stemmetje. De stilstaande klok moet de druk opvoeren en de absurditeit van het sollicitatie gesprek aangeven. Ze verliest haar evenwicht is de vertaling voor - ze valt -, zodat de lezer niet meteen door heeft dat dit bij haar act hoort. Vanuit haar val maakt ze een koprol en komt flexibel weer overeind. Ik had de gedachten cursief geschreven maar dat kopieert dit forum niet. Als het duidelijk genoeg is dan kan het idd weg. De rest aangepast! :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Marietje, wat een bijzondere sollicitatie! Heerlijk om te lezen, vlot geschreven en vol humor. Halverwege het verhaaltje had ik wel door dat het om een bijzondere baan ging ;-) De complimenten voor de originele insteek en opbouw.

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat was een prima rollend verhaal, clownesk en veel humor. Missie geslaagd, clown, ik moest er om lachen!

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:) Allen dank voor jullie reacties! @schrijvenmaar " Shit " in de zin van: niet verwacht, nooit gedacht wel gehoopt maar toch aangenomen! Ook in reactie op het (schijnbaar) niet lekker rollende sollicitatie gesprek. ;)

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Haha, echt grappig! Ik vind de hints prima gedoseerd, hoor, ik had mijn vermoedens al en bij de rode neus wist ik het zeker :-). Leuk ook, die gedachten ertussendoor; ik denk dat je het goed opgelost hebt met die streepjes, maar weet dan ook niet zeker of daar regels voor zijn.