Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Schrijfopdracht #3: Berg nu je geweer op

Op mijn buik schuifel ik naar voren. Het geweer prikt in m’n borst. Ik heb nog nooit geschoten en ik weet ook niet of ik dat wel kan. Mijn lijf barst van de adrenaline. Ik ben doodsbang en tegelijkertijd voel ik; ik moet winnen! Ik heb het spel als een angsthaas gespeeld. Ik heb me gedeisd gehouden, liet de anderen elkaar afschieten. Maar nu zijn er nog maar twee over: hij en ik. Dus nu zal ik wel moeten als ik dit wil winnen. Ik strek m’n nek, zodat ik om de houten schutting heen kan kijken. Op dat moment hoor ik een harde klap en spatten de verfspetters om me heen. Op de zandzakken achter me zit een grote, verse, blauwe stip. Dat scheelde niet veel! Blijkbaar weet hij waar ik me verborgen hou, maar ik weet nu ook waar hij is. Ik hou me stil. Rechts voor me hoor ik geschuifel. Hij verplaatst zich. Het is echt een groot voordeel dat ik van de ruimtes waar ik ben direct een plattegrond in m’n hoofd heb zitten. Ik kom van m’n buik af en ga op m’n hurken zitten. Weer hoor ik geschuifel. Hij komt steeds dichterbij. Ik verplaats me, nog steeds gehurkt, naar links, en verberg me dan achter de zandzakken. Ik zet de loop van mijn geweer op een zandzak. Tussen twee andere zandzakken door houd ik hem in de gaten. Ik zie hem uit zijn schuilplaats komen. Ook hij is gehurkt en kijkt schichtig om zich heen. Als hij in mijn vizier zit, haal ik de trekker over. Op zijn overall verschijnt een grote, gele, stip. Ik heb hem! Ik heb gewonnen! Ik spring uit mijn schuilplaats en ren joelend door de paintballruimte, ondertussen mijn geweer in de lucht leegschietend. Ik ben zo enthousiast dat ik niet merk dat er door mijn collega’s naar me wordt geschreeuwd. Totdat ik door de intercom hoor: “Marja, kappen! Stoppen met schieten! Berg NU je geweer op!”

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk, goed geschreven, spannend verhaaltje. en tegelijkertijd voel ik, ik moet winnen! Ik zou het slot bondiger maken: Ik ben zo enthousiast dat ik niet merk dat mijn collega's naar me schreeuwen: 'Marja, stoppen. Berg nú je geweer op

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Haha, originele invulling van de opdracht! Ik was al bang dat het alleen maar over dood en verderf zou gaan met deze opdracht. Vlot en spannend geschreven. Zouden meer witregels jouw verhaal nog spannender maken? Goed gebruik gemaakt van langere en korte zinnen. Graag gelezen!

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dit is een hele leuke invulling van de opdracht. Heel natuurlijk schrijf je naar de eindzin toe. Had je het einde al in gedachten toen je het schreef?

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dit is een hele leuke invulling van de opdracht. Heel natuurlijk schrijf je naar de eindzin toe. Had je het einde al in gedachten toen je het schreef?
Hoi Odile! Dank voor je reactie. De eindzin had ik uiteraard al in gedachten. Verder schrijf ik meestal zonder vooropgezet plan. Dus al schrijvende kom ik dan tot een verhaal. In dit geval had ik het idee van het paintballen al snel te pakken, ik wist alleen nog niet hoe het af zou lopen: de opdracht 'leg je geweer neer', die vanuit enthousiasme/blijdschap kwam, of omdat iemand helemaal door het lint zou gaan (bijvoorbeeld omdat hij niet tegen zijn verlies kan, omdat er iets in hem doordraait als hij de 'vijand' te zien krijgt, etc.). Echter, tijdens het schrijven werd me duidelijk dat ik er een positief verhaal van wilde maken, dus dat het leegschieten van het geweer dus vanuit blijdschap zou worden. Zoiets dus :-)