Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Schrijfopdracht#3 Berg Nu je geweer op

De opdracht luidde 'berg nu je geweer op'; hij schoot mij in het verkeerde keelgat. Deze opgave stemde mij niet gelukkig; wat moet ik hiermee, was mijn gedachte, ik wilde eerst niets schrijven, maar ach, dat vond ik ook niet terecht. (ik vind de weekopdracht een goed initiatief) De gebiedende wijs van de opdracht in combinatie met het woord geweer, roept bij mij een rot gevoel op. Dat is mijn persoonlijke beleving, daar wil ik niemand mee ver- of beoordelen. Verhalen over geweld, moord- en doodslag, oorlog, thrillers, detectives, alles waar geweren in voorkomen, agressie en geweld, ik vermijd het, vreselijk vind ik het. Ik besef dondersgoed dat er zolang er mensen bestaan, er oorlogen blijven bestaan, dat mensen elkaar doodknallen op grond van anders denken, een religie, of dat de grond waarop je woont vroeger van een ander was, een stuk land,of vanwege je ras, welke reden dan ook, er is altijd wel iets om dat geweer te gebruiken, zelfs winkelcentra en scholen, blijken een doelwit te zijn. Hoe dan ook, betreft het opbergen van geweren, daar mag de wereld liever vandaag (the international day of happiness) dan morgen beginnen, als het aan mij zou liggen. Toen Kareltje een waterpistool kreeg van de buurman die op reis was geweest naar Italië, schoot hij zijn moeder kleddernat op de eerste lentedag van het jaar. 'Wat een verschrikkelijke vondst,' zei Kareltjes moeder onvriendelijk tegen de buurman en wees tegelijkertijd naar de vuilnisbak terwijl ze Kareltje op gebiedende wijs zei, 'berg nu je geweer op.'

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben blij dat je dit schreef. Bij een paar opdrachten vroeg ik me af of de opdracht niet geweld uitlokt. Er zijn ook prachtige opdrachten, zoals die van janpm en woodpecker. Dat had ik in mijn hoofd. Maar ook dit is deel van de werkelijkheid, het onderbewuste en van het schrijven.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik verbaasde mij over deze keuze van de opdracht, en ik merkte bij het lezen van enkele uitvoeringen van medeschrijvers dat het mij raakte of dat ik halverwege het verhaal afhaakte. Natuurlijk is iedereen vrij om te schrijven wat hij wil, en ik ben vrij om kiezen wat ik lees. Ik zal woodpecker en janpm gaan lezen, ik vertrouw op je advies.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vrijwel iedereen associeert een geweer met geweld. Logisch is dan ook de uitwerking van de meeste opdrachten. Ik ben het eens met jouw eerste stukje, maar heb toch de uitdaging in de uitvoering van de opdracht gezocht. Jouw tweede stukje heeft een lieve invulling daarvan. Helaas horen geweld en geweren bij ons dagelijks leven, zelfs in speelgoed! Ik heb mijn stukje nog niet klaar maar vond mijn inspiratie in mijn eigen huis! Nog even geduld maar ik hoop dat ik je nieuwsgierig heb gemaakt!!

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik begrijp de uitwerking van de verhalen en vind het moedig dat je de uitdaging bent aangegaan om een verhaal te schrijven. Dat geweld bij het dagelijks leven hoort, besef ik jammergenoeg ook. Het onderwerp maakt veel los, dat is te lezen bij de reacties. Ik wilde bij mijn principes blijven en besloot er niet over te schrijven, vandaar mijn verklaring. Ik waardeer het enorm dat je zo sympathiek reageert, mijn dank. En mijn nieuwsgierigheid is gewekt, ik zal je verhaal lezen, Marietje! (Toen ik vanmorgen las dat een man zijn vrouw met geweld in de schuur had gezet omdat ze na het overlijden van zijn moeder, 'ding dong the witch is dead' bleef zingen, kriebelde er even een verhaal over dit onderwerp....)

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
zolang er mensen bereid blijven de wapens op te nemen, moeten er mensen blijven pleiten voor het neerleggen! (waarmee niet gezegd is dat jij dat moet zijn; de invulling met waterpistool vind ik ook erg geslaagd)

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Schrijvenmaar: de gruwelijke lentevondsten hebben mij ook verbaasd, daar viel mijn knikker in het niet mee. En een mooie reactie, dank je.