Lid sinds

14 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

#180 Schrijfwedstrijd

Na een paar seconden ging de voordeur al open. Jeroen had het gevoel dat ze achter de deur op de bel had gewacht. ‘Hallo, Jeanet,’ lachte hij zijn witte tanden bloot, terwijl hij haar een bos rode rozen overhandigde. ‘O, wat prachtig. Kom binnen. Achter de tweede deur rechts vind je de kamer. Ik ga eerst naar de keuken om die prachtige bloemen in een vaas te zetten.’ Jeanet glunderde toen ze de vaas op de salontafel zette. ‘Mooi, hè?’ Jeroen was op de bank gaan zitten en tikte op de plaats naast hem. Hij zag haar ogen twinkelen. Toen ze vroeg of hij thee, koffie of iets anders wilde, zei hij: ‘Wacht maar even. Ik wil het eerst over de schrijfwedstrijd hebben.’ ‘Prima.’ Hij zag dat ze hem verwachtingsvol aankeek. ‘Heb je speciaal voor mij die blauwe blouse gekocht?’ ‘Hoezo?’ ‘Het prijskaartje zit nog op het kraagje.’ ‘Nee toch? Ik schaam me diep.’ ‘Nergens voor nodig. Vind jij het terecht dat jij eerste bent geworden bij die wedstrijd?’ Jeroen maakte zijn stropdas los. ‘Warm hier.’ Jeanet haalde haar schouders op en zei dat de jury besliste. ‘Vergis ik me als ik denk dat jij een paar mannelijke juryleden met je lichaam hebt omgekocht?’ ‘Woedend zei ze: ‘Waar zie je me in godsnaam voor aan?’ ‘Voor een ordinaire slet. Jouw verhaal was veel slechter dan mijn verhaal. Jij hebt verdomme vijfduizend euro gekregen en ik een luizige duizend voor de tweede prijs.’ ‘Wegwezen, Jeroen en laat je hier nooit meer zien.’ Hij duwde haar achterover op de bank, deed zijn stropdas om haar hals en ging bovenop haar liggen. ‘Vuile hoer,’ brieste hij. Ineens voelde hij een verlammende pijn tussen zijn benen en rolde op de grond. Jeanet vloog overeind en trapte hem zo vaak in zijn gezicht totdat hij doodstil bleef liggen. Toen belde ze 112.

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tja: wat een ruig einde. Originele invalshoek thema winnen. ik moest even puzzelen wie de blauwe blouse aan had voor de rest helemaal duidelijk, ik schoot erdoorheen voordat ik aanklikte verwachtte ik info over schrijfwedstrijd die ik gemist had, #180 zette dat recht ik ben blij dat het geen moord werd, want dat is een schrijfwedstrijd nou ook weer niet waard je schrijft helemaal dialoog, waarom deze niet vroeg ik mij af (maakt verder niet uit) Jeanet haalde haar schouders op en zei dat de jury besliste. Jeanet haalde haar schouders op: 'De jury beslist.'