Lid sinds

4 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Voorstel schrijfkring / clubje voor jonge schrijvers

26 juli 2024 - 16:16

 

Voorstel schrijfkring / clubje

Hoi mede-auteurs!

Het lijkt mij leuk om met andere jonge/beginnende auteurs een schrijfkring of clubje te vormen, om zo elkaar te motiveren en op de hoogte te houden van het schrijfproces van onze boeken. Zijn hier geïnteresseerden voor?

Kort over mezelf: Ik ben Sem (21), student in Wageningen, en ik heb eind 2022 één roman uitgebracht onder Boekscout rond het thema stroperij en wildilfe. Ik ben van plan om binnenkort te beginnen met het schrijven van mijn tweede boek.

 

Lid sinds

1 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
29 juli 2024 - 16:33

Hallo Sem,

Een soort schrijfclubje lijkt mij ook wel wat, ik ben 16 en ben bezig met schrijven aan mijn eerste boek idee (het gaat over de kasteel tijd met een klein beetje Fantasy).
Wat zijn jouw ideeën qua vormgeving van zo'n clubje?

Sterrenweg

Lid sinds

4 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
16 augustus 2024 - 0:40

Hey Sterrenweg, 

Leuk dat je reageert, en sorry dat ik je berichtje wat later zie! Tof dat je bezig bent met je eerste boek👌🏻. Mijn idee voor zo'n schrijfclubje is dat we in een appgroep contact hebben met elkaar en elkaar soms kunnen voorstellen om iets te proeflezen, gewoon updates te geven, of tips vragen. En we zouden dan bijv. elke paar weken als clubje online en wie weet een keer in het echt kunnen meeten. Jij en een schrijfster van begin 30 hebben nu gereageerd, en ik zoek nog meer mensen. Ben je geïnteresseerd in het vormen van zo'n schrijfclub?

Groetjes, Sem

Lid sinds

7 maanden 4 weken

Rol

  • Gewone gebruiker
16 augustus 2024 - 19:43

Hoi Sem,

Mij lijkt zo'n groepje ook wel leuk! Ik ben zelf 23 en schrijf al heel wat jaartjes, maar ik mis het soms om met anderen te kunnen sparren over het schrijven.
Ik schrijf realistische fictie en ben op dit moment bezig met een historisch fictie verhaal waar ik een stuk serieuzer aan werk dan aan mijn eerdere verhalen.

Groetjes Natas