Lid sinds

17 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Vragen over online schrijfgroepen

Hallo allemaal,

Ik woon zelf momenteel in Frankrijk en zou me graag bij een schrijfgroep aansluiten of er een opzetten. Helaas kan ik nooit naar bijeenkomsten komen in Nederland. Vandaar dat het me een goed idee lijkt om een online variant te zoeken. In dit forum en via google ben ik enkel opgeheven online groepen tegen gekomen, dus nu denk ik er over om er zelf eentje op te zetten en vraag ik me af of iemand tips voor me heeft.

Zelf denk ik aan een volgende opzet:

Een simpele website met een oproep voor geïnteresseerden, waar ik die vraag om een kort verhaal, gedicht of column op te sturen. Op forums zoals deze wil ik dan weer naar de site verwijzen. Op de site wil ik een aantal korte verhalen, gedichten en columns zetten om mijn eigen niveau aan te geven. Ook zal ik een korte uiteenzetting geven van wat ik in gedachten heb m.b.t. tot de werking van de schrijfgroep. Concrete zaken als periodiciteit, vorm van feedback, lengte van de verhalen en dergelijke. Selectie zal geheel en al ondemocratisch plaatsvinden aan de hand van de kwaliteit van de opgestuurde verhalen. Na een stuk of zes liefhebbers sluit ik de site en laat ik op de forums een bericht achter dat de site gesloten is. Dit laatste om een overdaad aan spam te voorkomen, aangezien ik heb gelezen dat enkele van de online schrijfgroepen opgeheven zijn vanwege de grote hoeveelheid opgestuurde verhalen die ver beneden peil zijn. Denken jullie dat het op deze manier wel kan werken en dat er ook genoeg geïnteresseerden zullen zijn?

Groeten,

Aerjen

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De groep bestaat nog steeds, we zitten even in een vakantiestop. Er kunnen nog leden bij. Voor details kun je het beste even Aerjen pb'en/mailen, de meeste van de groep zijn namelijk volgens mij niet zo actief op dit forum en hij is degene die de groep beheert.

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Aerjen, Ik woon in Duitsland en taal naar een schrijfgroep! Hoe is het gelopen dit jaar? Bestaan jullie nog? Kan ik me bij jullie aansluiten? Ik schrijf zelf poezie. Ik hoop van je te horen. Groets, Tanya

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De groep bestaat nog steeds, we zitten even in een vakantiestop. Er kunnen nog leden bij. Voor details kun je het beste even Aerjen pb'en/mailen, de meeste van de groep zijn namelijk volgens mij niet zo actief op dit forum en hij is degene die de groep beheert.
Hoe kan ik in contact komen met jullie online schrijversgroep (Aerjen mailen lukt niet). Ik wil graag meedoen. Mijn website is: www.mariagenova.nl. Groetjes, Maria