Lid sinds

12 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Op zoek naar een co-auteur

Dag allemaal, Sinds kort ben ik een boek aan het schrijven, een verhaal, dat zich in Afghanistan afspeelt. Mijn Nederlands is niet zo goed (ik ben slechts 7 maanden geleden begonnen met het leren van de taal). Daarom ben ik op zoek naar iemand die het leuk vindt om mee te werken aan een verhaalboek, als co-auteur. Weliswaar schrijf ik het verhaal mezelf; de co-auteur leest het, brengt verbeteringen aan en suggereert als er beschrijvingen zijn die niet duidelijk of duidelijk genoeg zijn (voor een westerse lezer). Geef mij geen advies a.u.b. om eerst perfect Nederlands te leren, daar ben ik al heftig mee bezig. En ik heb genoeg geleerd om iets te schrijven en situaties te beschrijven, maar het is toch belangrijk om een Nederlandstalige co-auteur te hebben die de taal perfect beheerst en schrijven leuk vindt, vooral over een andere cultuur en samenleving. Andere advies en suggesties zijn welkom. Bij voorbaat dank,

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik wil wel uw co-auteur zijn, alleen ik denk niet dat co-auteur het juiste woord is. Stuur me maar ff een pm (gewoon naar m'n profiel gaan en op 'contact' drukken) dan kunnen we even overleggen.

Lid sinds

12 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik wil wel uw co-auteur zijn, alleen ik denk niet dat co-auteur het juiste woord is.
Sorry voor het gebruik van het onjuiste woord. Mijn Nederlands is nog niet goed genoeg.

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Kunduz Boy: Geeft niks. Nederlands leer je met vallen en opstaan. U heeft trouwens weinig fouten in de spelling van woorden, zelfs mensen die hier geboren zijn kunnen daar nog wat van leren!

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Ik wil wel uw co-auteur zijn, alleen ik denk niet dat co-auteur het juiste woord is. Stuur me maar ff een pm (gewoon naar m'n profiel gaan en op 'contact' drukken) dan kunnen we even overleggen.
Het inderdaad meer een proeflezer/corrector. En dat knopje met het envelopje onder je naam is sneller dan eerst naar profiel gaan.

Lid sinds

12 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Het inderdaad meer een proeflezer/corrector.
Nee, mijn bedoeling was niet gewoon een proeflezer, maar iemand die mee kan werken in het schrijven, dus meer dan een proeflezer, en als het boek zou gaan gepubliceerd worden, dan verschijnt ook zijn naam, als die wilt, natuurlijk.

Lid sinds

12 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
In wat voor opzicht ben je een Kunduz Boy? Ben je er geboren en nu gevlucht (je Nederlands is goed!) of ben je er gestationeerd geweest of een andere optie eventueel? Je hoeft natuurlijk niet te antwoorden als het te veel privacy is.

Lid sinds

12 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je bent er geboren en gevlucht. Voor een uitgever (en een westerse lezer) sowieso een interessant verhaal, lijkt me.

Lid sinds

12 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Nou ja, het deel dat ik tot nu toe heb geschreven lijkt best interessant, volgens een vriend. Maar ik ga het nog beter maken, en daarom ben ik op zoek naar iemand die kan helpen.

Lid sinds

12 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zou je heel veel vragen stellen. Over de Taliban bijvoorbeeld, over mannen die daar vreemde dingen doen, over de handel (waaronder drugs), over het gesluierd moeten lopen van vrouwen, over de politie, over het weer, de woningen, de infrastructuur, het dagelijkse leven, noem maar op.

Lid sinds

12 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Stuur mij een bericht met uw email adres, dan kunnen wij veel dingen discussieren. Ik heb ook veel vragen en ik hou van menings wisselen.

Lid sinds

12 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
U = jij. Maar ik ga niet zo snel. Eerst er even over nadenken. De tijd voor zo'n project is een probleem bij mij. En dat we niet zeker zijn van een uitgever. Maar anderzijds zou ik het heel graag willen doen.

Lid sinds

12 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, ik begreep je wel. Laat me er gewoon even over nadenken. Als ik me er diep insteek, ga ik het zo interessant vinden dat ik zeker co-auteur wil worden. Ik ken mezelf. En je moet de geschikste persoon hiervoor zoeken. De inhoud van het boek moet veel belangrijker zijn dan de co-auteur.

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Kunduz Boy Ik heb zowel Afghanistan- als schrijfervaring en wil best als ghostwriter meeschrijven aan een interessant verhaal over Afghanistan. Je bent van harte welkom om via het envelopje onder mijn naam contact op te nemen.

Lid sinds

12 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank u wel. Ik ben nu ongeduldig om uw boek 'Officier in Afghanistan' te lezen. Ik heb al een paar door Nederlanders geschreven boeken over Afghanistan gelezen en ik vind ze altijd interessant.

Lid sinds

12 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hé, dit is een goede ontwikkeling! Succes :thumbsup:

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ergens gaat hier iets mis. IK denk dat Kunduz Boy iets anders bedoelt als dat wat erop gereageerd wordt. Bobcat.

Lid sinds

12 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je kunt hier alleen reageren op wat er gezegd en gevraagd wordt.
Weliswaar schrijf ik het verhaal mezelf; de co-auteur leest het, brengt verbeteringen aan en suggereert als er beschrijvingen zijn die niet duidelijk of duidelijk genoeg zijn (voor een westerse lezer).

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Schrijven on line is bedoeld om je schrijfwijze, stijl, te verbeteren eigenisaardig. Alles wat dat kan verbeteren en cq op een hoger niveau te brengen moet je, vind ik, vermelden. Dat de moderators van Sol er een opmerking over kunnen maken is mijns inziens ergens bijzaak. Ook zij weten dat schrijven niet makkelijk is. Bobcat.

Lid sinds

12 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Schrijven on line is bedoeld om je schrijfwijze, stijl, te verbeteren eigenisaardig. Alles wat dat kan verbeteren en cq op een hoger niveau te brengen moet je, vind ik, vermelden. Dat de moderators van Sol er een opmerking over kunnen maken is mijns inziens ergens bijzaak. Ook zij weten dat schrijven niet makkelijk is. Bobcat.
:? Laten we het bij Kunduz Boy houden. Geen gezeur a.u.b.

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Laten we het dan bij Kunduz Boy houden eigenisaardig. Het kan véél beter. Zullen we het beter maken? Ben je bereid? Ik wel! Bobcat.

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bobcat, is het nu echt nodig om een topic van iemand die oprecht om hulp vraagt, op deze manier te vervuilen? Als er iets op je lever ligt (al begrijp ik niet goed wat), start dan je eigen draad hé. Kunduz Boy, klinkt erg interessant allemaal, maar ik vrees dat ik niet genoeg ervaring heb met het schrijven van non-fictie om te kunnen helpen. Maar het ziet er naar uit dat je dat al gevonden hebt bij Esmeralda. Ik wil je wel complimenteren met je kennis van het Nederlands na amper 7 maanden, ik ken mensen die zich na 7 jaar minder goed kunnen uitdrukken.

Lid sinds

12 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank u wel, Hekate, voor de complimentjes. Ik heb een bericht naar Esmeralda gestuurd, maar heb niks gehoord van haar. Maar ik begrijp het wel dat een goed boek schrijven best moeilijk is, en een geschikte persoon vinden die echt serieus samen zou kunnen werken nog moeilijker is. Dus, ik heb geen haast. En ja, ik ken ook mensen die na 10 jaar niet kunnen gaan verder dan 'hoe gaat het?' Maar het hangt echt ervan af of je een wil hebt om iets te leren. Als je wil hebt en iets interessant vindt, alles is dan mogelijk en kan snel. Maar als je geen zin en wil hebt, dan maakt het niet uit of je 7 jaar er mee bezig bent of 70, je blijft hetzelfde. Groetjes,

Lid sinds

12 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik blijf het volgen, Kunduz Boy. Met het schrijven van non-fictie heb ik veel ervaring. Esmeralda heeft het voordeel van haar Afghanistan-ervaring. Mocht het echter niets worden, dan hoor ik het wel. Het lijkt me erg interessant en leuk om te doen. Alleen de tijd ervoor zoeken is nog een probleem.