schrijfgroep omgeving Antwerpen/Gent
Afgelopen weekend was ik op een Clinic bij W.J. Maryson. Daar heb ik gemerkt hoe nuttig het kan zijn om af en toe eens "live" met andere schrijvers te kunnen samenzitten en intensief naar elkanders werk te kijken. Dat zou ik best wel eens per maand of zo willen doen.
Ik woon zelf in Antwerpen, en heb al een andere geïnteresseerde schrijver gevonden die in Gent woont. Wij komen beiden uit de hoek van de verbeeldingsliteratuur (fantasy/horror/SF/magisch realisme), maar in wat voor genre jij schrijft is niet belangrijk. Het lijkt me juist wel fijn om met schrijvers in een heel ander genre van ideeën te wisselen, zolang iedereen maar overal voor open staat.
Een man/vrouw of vijf lijkt mij ideaal, die eenmaal in de maand of om de twee maanden een (bij voorkeur zater)dag samen komen om elkaars werk te beoordelen. We zouden in het najaar van start kunnen gaan. Ik ben bereid om te reizen, maar liefst niet meer dan een uur weg van Antwerpen met het openbaar vervoer.
Hoeveel ervaring je hebt is op zich niet zo belangrijk. Ik heb zelf 10 kortverhalen gepubliceerd in verschillende tijdschriften en bundels, maar gepubliceerd zijn is absoluut geen vereiste. Zolang je maar tegen pittige kritiek kunt (en beseft dat je daar meer aan hebt dan lovende woorden) en bereid bent die ook zelf te geven.
Als je geïnteresseerd bent, stuur dan een mailtje naar karlien apenstaartje email punt com
Niet helemaal on topic, maar
Ja, het was de tweedaagse
Klinkt inspirerend. Wie weet!
Ik heb wel interesse voor
Ik woon er middenin. Lijkt me
Fijn Ik stuur jullie
Joepie!
Runaway, zou je me een PM of
Hey Hekate, ikzelf studeer in
Leuk, Sebbe. Kun je je
Hallo Hekate, Het concept is