Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

schrijfgroep omgeving Antwerpen/Gent

Afgelopen weekend was ik op een Clinic bij W.J. Maryson. Daar heb ik gemerkt hoe nuttig het kan zijn om af en toe eens "live" met andere schrijvers te kunnen samenzitten en intensief naar elkanders werk te kijken. Dat zou ik best wel eens per maand of zo willen doen. Ik woon zelf in Antwerpen, en heb al een andere geïnteresseerde schrijver gevonden die in Gent woont. Wij komen beiden uit de hoek van de verbeeldingsliteratuur (fantasy/horror/SF/magisch realisme), maar in wat voor genre jij schrijft is niet belangrijk. Het lijkt me juist wel fijn om met schrijvers in een heel ander genre van ideeën te wisselen, zolang iedereen maar overal voor open staat. Een man/vrouw of vijf lijkt mij ideaal, die eenmaal in de maand of om de twee maanden een (bij voorkeur zater)dag samen komen om elkaars werk te beoordelen. We zouden in het najaar van start kunnen gaan. Ik ben bereid om te reizen, maar liefst niet meer dan een uur weg van Antwerpen met het openbaar vervoer. Hoeveel ervaring je hebt is op zich niet zo belangrijk. Ik heb zelf 10 kortverhalen gepubliceerd in verschillende tijdschriften en bundels, maar gepubliceerd zijn is absoluut geen vereiste. Zolang je maar tegen pittige kritiek kunt (en beseft dat je daar meer aan hebt dan lovende woorden) en bereid bent die ook zelf te geven. Als je geïnteresseerd bent, stuur dan een mailtje naar karlien apenstaartje email punt com

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Niet helemaal on topic, maar toch heel benieuwd: Hoe heb je de clinic ervaren? Was het de clinic van een paar dagen in Zeeland (ik zag er laatst ergens iets over)? Wat hebben jullie behandeld? En zaten er ook schrijvers bij die níet in het fantastische genre schrijven? Bedankt voor het antwoorden alvast!

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, het was de tweedaagse clinic in Zeeland (vroeger zijn er ook wel eens van 3 dagen geweest). Het was al de derde keer dat ik een workshop bij Maryson meemaakte, maar het is elke keer weer heel leerzaam, je krijgt echt inzicht in wat je goed en fout doet als schrijver. De eerste dag was vooral "les", met voldoende ruimte voor eigen inbreng, en we moesten als schrijfoefening een liefdesverhaal schrijven, dat we daarna nog eens opnieuw moesten schrijven vanuit het andere perspectief. De tweede dag hebben we van elk van de schrijvers een bladzijde uit een verhaal of roman met zijn allen geredigeerd. Er was deze keer één schrijfster bij die niet (voornamelijk) in het fantastische genre schrijft. En een schrijfster van kinderverhalen, wat toch ook een hele andere discipline bij. In een vorige workshop zat er eens een journaliste bij. Dat is allemaal geen bezwaar. Ik zou het zeker aanraden!

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb wel interesse voor zo'n schrijfgroep in de omgeving van Antwerpen. Ikzelf woon ten zuiden van Antwerpen. Laat maar iets weten.

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hey Hekate, ikzelf studeer in Gent, en zou misschien ook wel geïnteresseerd zijn. Als je dit najaar start, zal ik wel maar vanaf februari 2011 of zo kunnen aansluiten (kzit van september tot dan in het buitenland)... grtz

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk, Sebbe. Kun je je mailadres opgeven of zelf een mailtje sturen naar karlien apenstaartje email punt com aub?

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Hekate, Het concept is redelijk nieuw voor me, zou ik een kleine toelichting kunnen krijgen wat betreft het reilen en zeilen? Ben ik trouwens nog op tijd enkele maanden na het ontstaan van dit topic? :-p Persoonlijk heb ik echt nog maar zeer weinig ervaring, laat staan dat ik ooit al gefundeerde kritiek gekregen heb. Bijgevolg weet ik niet echt of ik een verrijking beteken voor de groep. Mvg, Illiveris