Lid sinds

14 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Proeflezer gezocht

Hallo allemaal! Ik ben begonnen met mijn eerste boek. Nu heb ik wel een aantal mensen die mijn teksten lezer, maar daar heb ik namelijk niet zo heel veel aan. Namelijk: Mijn broertje: vind alles goed. wat ik ook schrijf. Moeder: Verteld alleen hoe het verder moet aflopen. Maar ik ben juist opzoek naar iemand die zijn mening, en de goede en mindere kanten kan aangeven, en wat hij of zij zou veranderen opa: die vergelijkt me de hele tijd met schrijvers als JK Rowling Dus: Als jij het leuk lijkt om proeflezer te worden, zou ik dat heel fijn vinden.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Welkom Tessa. Misschien is het wel handig als je vertelt waar je verhaal over gaat. Alle onderwerpen spreken niet iedereen aan. Daarnaast lijkt het me verstandig als je een stukje bij proeflezen plaatst.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Micha. :eek:

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Micha. :eek:
Wat? Het proeflezen van een manuscript is hard werken hoor. Dat ga ik (en ik denk iedereen die het een beetje professioneel wil doen) niet gratis doen.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Echt niet? Er gaat inderdaad veel tijd inzitten. Er zijn trouwens ook mensen die het heel snel kunnen. Die halen alleen de taalfouten eruit. Ik denk dat Tessa nog heel jong is en zich geen beoordelaar kan permitteren. Wie wel in feite?

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tja, als je iets goeds wil, zul je ervoor moeten dokken, of hopen dat er iemand over z'n hart strijkt.

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zet hier in elk geval even neer hoelang je teksten ongeveer zijn, waar ze over gaan, en zet eventueel een klein stukje bij proeflezen. Op deze manier is het heel moeilijk voor mensen te beoordelen of ze wel of niet willen lezen.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mag ik vragen voor welke leeftijd het is? Aan dat gedeelte over J.K Rowling kan ik opmaken dat het fantasy is, of niet?
JK Rowling is voor niet-lezers over het algemeen de personificatie van De Beroemde Rijke Schrijver. Mensen zeggen tegen mij ook dat ik vast de nieuwe JK Rowling word, bedoelen ze alleen maar mee dat ik vast heel rijk ga worden met mijn boeken.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mag ik vragen voor welke leeftijd het is? Aan dat gedeelte over J.K Rowling kan ik opmaken dat het fantasy is, of niet?
JK Rowling is voor niet-lezers over het algemeen de personificatie van De Beroemde Rijke Schrijver. Mensen zeggen tegen mij ook dat ik vast de nieuwe JK Rowling word, bedoelen ze alleen maar mee dat ik vast heel rijk ga worden met mijn boeken.
Precies. :nod: Ik wil ook graag meer weten over het genre, doelgroep, enz.

Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
ik heb dezelfde vraag als jij... maar heb ook ondervonden dat proeflezers vinden heel moeilijk is. Je moet echt mazzel hebben wil je 1 iemand bereid krijgen jou verhaal te lezen. Als je het gratis wil kom je (net als ik) van een koude kermis thuis. Ik weet het goed gemaakt. Ik lees jou verhaal... en jij de mijne. lijkt me ook wel wat toch? Ik ben niet proffesioneel, maar ben van de technieken op de hoogte.

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb hetzelfde aan de hand. Boek bijna klaar. Veel mensen stukjes laten lezen. Maar wie kijkt het " goed" na? Wie weet veel van de Nederlandse taal en wie kan de verhaallijn in de gaten houden? Oké, er zijn genoeg mensen die tegen betaling mijn geschrevene willen nakijken. Maar dan loop ik tegen een probleem, wat zij vragen kan ik niet ophoesten!!! Ik weet dat de zon niet voor niets opgaat. maar soms dan ............... Aan dit boek werk ik al zeker zes jaren, Misschien dat iemand dan denkt, wat lang. maar als je 40 uur in week werkt, een huishouden hebt en kinderen en man, dat weet je misschien waar dit vandaan komt. Mijn boek moet de kans krijgen, alleen weet ik nog niet hoe. De tijd zal het leren. Ik wacht geduldig af.

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb hetzelfde aan de hand. Boek bijna klaar. Veel mensen stukjes laten lezen. Maar wie kijkt het " goed" na? Wie weet veel van de Nederlandse taal en wie kan de verhaallijn in de gaten houden? Oké, er zijn genoeg mensen die tegen betaling mijn geschrevene willen nakijken. Maar dan loop ik tegen een probleem, wat zij vragen kan ik niet ophoesten!!! Ik weet dat de zon niet voor niets opgaat. maar soms dan ............... Aan dit boek werk ik al zeker zes jaren, Misschien dat iemand dan denkt, wat lang. maar als je 40 uur in week werkt, een huishouden hebt en kinderen en man, dat weet je misschien waar dit vandaan komt. Mijn boek moet de kans krijgen, alleen weet ik nog niet hoe. De tijd zal het leren. Ik wacht geduldig af.

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik wil best stukjes proeflezen, taal- en spelfouten eruithalen en commentaar leveren. Maar echt omvangrijke manuscripten... alleen voor bekenden en als ik het verhaal echt leuk vind.

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Schrik niet tot nu 85000 woorden, dit is de ruwe versie. Ik weet dat ik dingen eruit kan halen en veranderen maar dat wil ik pas doen als het hele verhaal op schrift staat. Mijn genre: Oeps! Romantisch, Detective en zoveel meer. Mijn verhaal gaat over een jongedame die geboren word op 1 juli in het jaar 1822, zij heeft haar ouders vroeg verloren en gaat op aanraden van de hoofdmeester, van het dorp waar zij woont , naar de stad, Daar kan zij inwonen bij een mevrouw en dan begint het verhaal en samen met nieuwe vrienden ontrafeld zich een geheim dat niemand voor mogelijk houdt. Dit is een korte omschrijving.