Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Dislectie gezocht

Hallo allemaal, Ik ben een dislect die zojuist haar eerste boek op de markt heeft gebracht. Ik vraag me af of er meer mensen zijn met dislectie die een boek hebben geschreven of daar mee bezig zijn. Ik zou het leuk vinden om ervaringen uit te wisselen. Met vriendelijke groet, Nanouchka v Haren

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jacques Vriens is dyslectisch... Niet dat je daar ervaringen mee kan uitwisselen, maar het geeft wel aan dat je prima schrijver kunt zijn met dyslectie ;)

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
ik heb niet de officiele titel dyslectisch te zijn maar door een hersenaandoening na auto ongeval besef ik niet wat ik lees. zelfs mijn eigen geschreven verhaal dringt niet tot me door. ik ben het wel aant trainen. met schrijven heb ik gelukkig niet veel last. ik maak wel veel type/schrijffouten maar zie het wel meteen dat het fout gaat (voor zover mijn taalkennis strekt) geen idee of je daar wat aan hebt je mag me altijd mailen! wel erg belangrijk om je verhaal/boek goed te laten redrigeren!

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb ook dyslexie. Met alle geschriften (niet op fora) laat ik andere mensen het gewoon nalezen en aangeven waar ik fouten maak. Hierop verbeter ik het.

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Wow leuk zo veel reactie te krijgen. Vooral dat redigeren was wel een probleem ja. Maar allemaal gelukt. Marlies, wat een verhaal zeg. Wel supper dat je er niet door uit het veld laat slaan! Wat ik heel belangrijk vind is dat mensen die "op welke wijze dan ook" een probleem met lezen en/of schrijven hebben zich niet schromen om ook een boek of verhaal te schrijven. Ik dacht altijd dat kan ik niet, of, het is toch niet goed genoeg. Hé, en wat dan nog? Wat als het een slecht verhaal is? Heb ik toch wel een verhaal geschreven! dat kan een hele boost zijn voor je zelfvertrouwen. Bovendien ben ik er vast van overtuigd dat ik juist door het vele schrijven en corrigeren minder fouten ben gaan maken. Zie het maar als een soort van training. :D

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

En ik ook! Ik dacht nog wel dat ik de enige zou zijn, die een 'handicap' in zijn voordeel wil ombuigen. Ach ja, weer een illusie armer...whahaha! Maar goed, ik heb wel het idee dat ik een beetje out of the box schrijf, juist door mijn dyslectie. Taalregels... mooi dat ze er zijn, maar na ze weer doorgenomen te hebben, zijn ze een week later net zo spoorloos, als net voor het herhalen er van...