Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Schrijvers gezocht voor entertainment website

Een goedemorgen, -middag of zelfs -avond (streep door wat niet van toepassing is, maar pas op met typ-ex), Kort door de bocht: Bullshit Entertainment heeft schrijvers nodig die de basis kunnen neerleggen voor allerhande multimedia projecten. Kijk op www.bullshitonline.nl voor voorbeelden. Ruim door de bocht, met twee wielen door de berm: Bullshit Entertainment is een website met een niet alledaagse visie. Namelijk het aanbieden van entertainment / infotainment zonder reclame, kosten of aanmeld verplichtingen. Na een jaar zijn er 45 video's geproduceerd, een foto strip met 10 pagina's, een collectie artwork en zijn we geëindigd met een restyling. Het filmen en bewerken is geen probleem, maar wat ons blijft tergen is een solide basis en climax voor onze sketches, films en foto strips. Er zijn genoeg concepten en ideeën opgeschreven en gearchiveerd, alleen schort het ons aan uitwerking. Daarom deze oproep. Verdere informatie: Voordat het enthousiasme tot ongekende hoogte gaat stijgen, nog enkele dompers. - We hebben GEEN budget, het mag alleen tijd kosten. - We hebben GEEN professionele apparatuur, wel 2 videocamera's, foto camera, statief en microfoon. - We hebben nog GEEN toegang tot een studio of filmlocaties. - We hebben GEEN legio aan figuranten en acteurs, wel 2 amateur acteurs en een snuifje figuranten. Duur, genre en soort projecten: - Foto strip (opbouw en climax op 1x A4 of serie met cliffhanger per A4.) - Sketches (1 tot 5 minuten, in de stijl van Bullshit Entertainment met geinige climax) - Verhalen (15 tot 30 minuten, genre staat open) - Filmserie (5 tot 10 minuten, cliffhanger aan het einde, genre staat open) Nogmaals, alles wat op de Bullshit Entertainment website word toegevoegd is gratis en kan gedownload, bekeken en gekopieerd worden. We kunnen geen rechten geven en er is kans dat de projecten door derden word gebruikt. Vage ideeën en concepten hebben we genoeg, wat we zoeken zijn solide projecten die nagenoeg klaar zijn om te worden behandeld. Lijkt je dit iets, laat wat van je horen. Je zult zeker reactie terug krijgen. Geen inspiratie ? We hebben nog een aantal concepten liggen die schreeuwen om een (schrijf)beurt. Contact: Website - www.bullshitonline.nl EMail - info@bullshitonline.nl (gelinkt naar de gehele redactie) Forum - www.bullshitonline.yourbb.nl EMail formulier op bullshitonline.nl - www.bullshitonline.nl/html/contact.html We hopen jullie voldoende te hebben geïnformeerd en zien reacties met plezier tegemoet, De redactie (Bart, Stijn en Frans)

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Jullie zoeken schrijvers die body kunnen geven aan je projecten, die jullie willen publiceren via het internet, begrijp ik dat goed uit bovenstaande? Moeten we het zien als een leuke hobby?

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Inderdaad MJ, je slaat de spijker op zijn kop. Het is niets meer dan een maandelijkse update van enkele leuke projecten die gratis te bekijken zijn via de website. Het is internet kwaliteit met een mogelijkheid voor high-res downloads (we hebben een uitbreiding van onze webspace gekregen). Het enige wat we kunnen bieden is een vermelding in de credits, op de website en bij een aanhoudende samenwerking een foto en paspoort in 'About Bullshit'. Mocht de interesse bestaan om ook eens te regisseren of acteren is dit geen probleem, mits wonend in regio Venlo. We zijn namelijk zeer flexibel. Groetjes, Bart Thijssen

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De dikke van dale: bull·shit (de) 1 (informeel) onzin Bart en Stijn ---> BS BS ---> BullShit Bullshit ---> Bullshit entertainment Commercieel gezien, heeft deze domeinnaam geen enkele kans, maar het woord omschrijft perfect de inhoud.

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
ja en ik schrijf liever geen onzin, zoals velen hier denk ik. Sorry, ik kan jullie dus niet helpen maar wens jullie veel succes!

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zoals te lezen is bij de verschillende projecten die ingezonden kunnen worden, staan er ook projecten bij die een serieuze toon kunnen hebben. Zolang het maar aanspreekt bij het internet publiek. Een film langer dan 30 minuten aanbieden op internet heeft geen nut. Zware drama ook niet. Een komisch of spannend verhaal dus wel. Gezien we zelf niet de discipline, kennis van opbouw en niet weten hoe we geloofwaardige personages moeten neerzetten (gezien de restactiviteiten die een website met zich meebrengt, is er weinig tijd voor), hebben we hier hulp bij nodig. Verder is het de bedoeling om te kijken in hoeverre we emoties kunnen overbrengen op toeschouwers. d.w.z. in hoeverre we geloofwaardig kunnen overkomen op acteer gebied, er zijn namelijk nog geen enkele grotere producties gemaakt hebben waarbij personages geloofwaardig neergezet zijn. Verder zijn we een rubriek met infotainment gestart waarin informatie word gegeven over allerhande onderwerpen. Het begin is er...

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Deze site gaat over creatief schrijven. Mensen zijn serieus met het schrijven bezig. Dat is denk ik toch heel wat anders dan zo'n lollige site waar een schrijver dan af en toe een minder serieus verhaaltje op kan plaatsen. Je zegt dat er ruimte is voor serieuze inbreng, maar de naam, het uiterlijk van de site en de inhoud bieden daar totaal geen ruimte voor, lijkt mij.

Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hey Dries, komische sketches schrijven is toch ook 'creatief schrijven'? Lijkt me minstens even moeilijk of misschien zelfs moeilijker dan een roman te schrijven. Sorry Bart (of is het Stijn?) aan mij is het niet besteed, ik vrees dat ik niet goed ben in dat soort dingen, maar ik hoop dat je iemand vind die het wel wil, want het lijkt mij een heel tof project. Ik durf het bijna niet te schrijven, ga vast iemand tegen de schenen stampen, maar trek je van de 'wij willen enkel serieus schrijven' commentaren niks aan!

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
ja en ik schrijf liever geen onzin, zoals velen hier denk ik.
Hoe moet ik het genre chicklit dan zien?

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Gewoon, Eigen, als luchtige vrouwenliteratuur. Over sterke vrouwen. Of onzekere vrouwen. Of meisjes op de rand van het vrouw-worden.

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
ja en ik schrijf liever geen onzin, zoals velen hier denk ik.
Hoe moet ik het genre chicklit dan zien?
Je opmerking komt op mij denigrerend over naar beide genres toe. Immers, een peer is geen appel en wil ook niet zo genoemd worden. Te vergelijken met de onzin (bullshit betekent onzin) die hier bedoeld wordt is chicklit in elk geval niet, sketchmatig ingaan op komische details in de samenleving is een hele andere dicipline. Waar ik overigens ook geen kaas van gegeten heb. Ik had wel klasgenoten vroeger, die de humor konden in zien van iets klassieks als ingeblikte schelvislever, en daar dan ook nog een sketch omheen konden schrijven én op het Leids cabaret festival belandden, maar zelf denk ik te ver na of door om grappig te blijven. (We hebben overigens een topic over chicklit, waar het uitzoeken hoe je het genre moet zien beter op zijn plaats is.)

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tot op heden nog alleen Bartje op het forum. Het is jammer dat er geen 'scenarioschrijvers' aanwezig zijn op het forum. Mocht er toch ergens een concept bedacht zijn, is er bekend waar het eventueel naartoe kan. Verder is het eigenlijk al genoeg om te weten dat er altijd hulp te vinden is, mochten we zelf een poging wagen diepere verhalen te schrijven. Als iemand ooit een grafisch vormgever nodig heeft, schroom je niet.

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Je zoekt verhalen en scenario's en concepten en je biedt grafische vormgeving? Ik vind het een beetje een oproep in de trant van: wij zoeken ideeën en input voor onze site. Gooi maar in m'n pet. p.s. die grafische vormgeving, is die gratis?
Hey Dries, komische sketches schrijven is toch ook 'creatief schrijven'?
Misschien wel, maar dat hangt sterk van de invulling af..

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
hoe je chicklit dan moet zien? romantisch, charmant en vol humor. Maar vind er gerust van wat je vinden wil. en laat Parijs er ook nog eens in voorkomen. (eigen weet wel wat ik bedoel!)

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Inderdaad Dries. Het is een beetje moeilijk verwoord in onze oproep maar dat is eigenlijk precies waar het op staat. Niets meer en niets minder, alleen is het meer een samenwerking dan een pet-voor-input. Verder dachten we dat het misschien leuk zou zijn voor (beginnende) schrijvers om hun projecten in multimedia vorm te zien. Dat grafisch vormgever gedeelte, daar hoef ik geen geld voor. Het is alleen een gebaar. Een foto bewerken of andere kleine dingetjes doe ik graag, geen probleem. Het moet niet wekenlang gaan duren, daar heb ik geen tijd voor.

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind het best leuk om eens een (on)zinnig stukje te schrijven gewoon alleen voor het schrijven. Is ook weer extra oefening. Laat maar eens weten wat je hebt tot nu toe en wie weet zit er iets bij. Groetjes!

Lid sinds

18 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik kan voldoende 'bullshit' schrijven, maar gezien jullie site lijkt me daar geen plek voor, omdat het meer filmpjes betreft en met scenario schrijven heb ik geen ervaring. Kan hooguit bestaande scenario's komischer maken