Lid sinds

19 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Tekst Check

Beste mensen, Is er bij jullie behoefte aan een al dan niet regelmatige Tekst Check ? Dat wil zeggen: in een goede omgeving en rustige sfeer elkaars teksten (in vertrouwen) een middag lang bekijken en becommentariëren. Bijvoorbeeld: met een aantal mensen telkens een rondje tekstpagina's doornemen, waarbij ieder individueel aangeeft wat hij/zij goed of niet goed vindt aan jouw tekst, zodat je een uitgebreid en gevarieerd overzicht krijgt van je eigen vaardigheden, waar je goed in bent, of waar nog verbeteringen mogelijk zijn. En na afloop van de lees- en commentaarrondes met elkaar evalueren. Zodat je uiteindelijk een doorleefd en doorlezen manuscript hebt dat naar een uitgever zou kunnen. Met eventueel als aflsuiter een uitnodiging naar een uitgever die op zijn/haar beurt (stukken) tekst bekijkt op publicabel gehalte. Of die een lezing geeft over het beleid en de werkwijze van de betreffende uitgeverij. (Met een hapje en een sapje of een soepje tussendoor, natuurlijk).

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben bang dat dat soort dingen meer hapjes en sapjes worden dan serieus werken... ;) Op zich is het wel een leuk idee, natuurlijk. Je kunt dan ook meteen uitleg geven in plaats van weer op een mailtje te moeten wachten enzo...

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wil jij dat gaan organiseren, marriejeanne? Hoe moet ik dat zien?

Lid sinds

19 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als er interesse voor is, wil ik dat wel proberen. Het lijkt me leerzaam: directe feedback op je tekst. Schrijven doe je toch vaak in je eentje en dat je moeder of buurvrouw het allemaal geweldig vindt wat je doet - want zij doen/kunnen dit zelf niet - weet je inmiddels wel. Maar wat vinden anderen die zich met hetzelfde werk bezighouden? Misschien worstelt iemand met een gedeelte waar hij/zij helemaal niet uitkomt en als verschillende mensen er op een eerlijke, vertrouwelijke en open manier hun licht over laten schijnen, kun je waarschijnlijk weer een stuk verder. Ik stel me voor dat als je je tekst laat circuleren en je krijgt van - laten we zeggen vijf (*) - verschillende mensen daar inhoudelijke, tekstuele, grammaticale, structurele en spelkritiek op, dat je dan aan het eind van de middag toch met een behoorlijke oogst naar huis gaat. (*) het kunnen er ook tien zijn

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Moet je wel bij elkaar kunnen komen. Mensen uit Groningen en Breda kunnen dan niet tegelijk (denk ik, of ze moeten het heel graag willen). Anders digitaal. Maar dan lijkt het erg veel op wat Zinniger Zinnen doet.