Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Gezocht! Gastredacteuren zonder verstand van alles

Neuzenroode is nieuw. Het is een website waar chronisch zieke en/of gehandicapte kinderen kunnen inloggen en vervolgens terecht komen in een interactieve wereld vol oerwoudgeluiden, bomen van popcorn en behang van broccoli. En in een villa vol clowns. De website www.neuzenroode.nl is een initiatief van de CliniClowns. Eenmaal in de wereld kunnen de kinderen chatten met de clowns en/of elkaar, spelletjes spelen, kleurplaten downloaden, e-cards versturen, filmpjes kijken, muziek luisteren enz, enz. Maar Neuzenroode wil meer. Daarom werken we aan een krant vol NeuzenNieuws zoals recensies over de nieuwste kinderboeken, DVD's en games. Er is een speciale kinderredactie die wekelijks stukjes schrijft over de coolste videoclips en de hipste modetrends. En hopelijk kunnen we binnenkort workshops toevoegen aan die lijst. Wie zoeken wij? Enthousiaste gastredacteurs die - eenmalig en op vrijwillige basis - een korte workshop willen schrijven over één van onderstaande onderwerpen: - Hoe schrijf je een songtekst / filmscript / kinderboek / weblog - Hoe moet je fierljeppen / yoga / schermen / boerengolf - Hoe dans je de samba op klompen / de mambo op slippers / de vogeltjesdans / de capoeira - Hoe maak je bonbons / appeltaart - Hoe breng je iemand onder hypnose / hoe werkt handlezen - Hoe teken / klei / vingerverf / stoepkrijt je iemands karikatuur - Andere ideeën zijn altijd welkom, als het maar om de vorm gaat en niet om de inhoud! Wat willen we? We willen de kinderen 3-wekelijks een nieuwe workshop aanbieden. Elke workshop bestaat uit drie delen, wekelijks wordt dus een nieuw deel gepubliceerd. Elk deel bestaat uit zo'n 800 - 1500 woorden en we willen er minstens één (maar liever drie) plaatje(s) bij. Verder hoeven de workshops niet clownesk te zijn. Grappige, onverwachte wendingen en/of invalshoeken worden wel gewaardeerd. Het hoeft niet té serieus, vermakelijk gaat boven educatief. Verstand van zaken kan soms ook in de weg zitten. Ben je gek op giechelende kinderen en heb je er geen enkel probleem mee om een vrijwillige bijdrage te leveren? Stuur dan een e-mail met een korte intro van jezelf en je idee naar gemma.steeman@cliniclowns.nl. En vergeet vandaag niet te lachen!

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
:thumbsup: Wát een goed initiatief! :thumbsup: Erg veel succes!

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Waar zitten die geëngageerde schrijvers? Voor een publicatie, of wedstrijd springen jullie.. En nu enkel "succes"?

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Fré? Wat is jouw bijdrage? Ik zit te denken totdat mijn hersens kraken om met een idee te komen. :crybaby: Maar zelfs voor dat weinige dat Gemma vraagt kan ik op dit moment niet met een actieplan komen. :? Maar denken doe ik wel, dus anderen zullen dat ongetwijfeld ook doen. Nietwaar? 8)

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Verzamel wat tips, en maak het leuk. Dit is geen workshop voor Amerikaanse Diplomaten of Nobelprijswinnaars.. Ik kan niet op de neuzenrode site (slechte browser), maar ik ga volgende week eens kijken.

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Same here, vreugde in de ogen van een kind stemt mij beter dan een compliment voor mijn werk, zo u weet ;)

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk idee, Gemma. Misschien kan ik een workshop 'maken van nonsensgedichten en gorgelrijmen' voor de kinderen schrijven. Denk aan gedichten als de Blauwbilgorgel en de Popokatepee van Cees Buddingh'. Vinden kinderen altijd leuk, en als ze iets insturen kan het ook weer geplaatst worden in hun eigen krant. Je kunt me contacten via de contactknop in mijn profiel.

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Fré, Ik was ietsje kort door de bocht, ik vraag excuus. Ik moet het ook nog eens doorlezen allemaal. Ik ben vandaag een beetje uitgeteld door de zenuwen en inspanningen die niet in mijn, letterlijke, kouwe lijf zijn gaan zitten. Dat is het voordeel van het hebben van een vreemde ziekte met als symptomen oa. koud lijf en af en toe snel prikkelbaar door een tekort aan essentiële hormonen: ik heb altijd een excuus, maar vandaag net zoals meestal, is het echt zo.

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Misschien een roulerend workshop klasje? Elkander inspireren, inhaken op deel 1, een ander maakt deel 2, etc. ? Origineel, meerdere invalshoeken.. Spicy ;)

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Fré, wordt er met die workshops een online workshop of een life workshop bedoeld?

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb wel interesse. Wat dacht je van een workshop hoe teken ik een maf cartoonfiguurtje of iets dergelijks. Wat ik me wel afvraag, is het een workshop die online is of moet je ergens naar toe reizen om aan een aantal kinderen een workshop te geven?

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Volgens mij is het een digitale workshop die in de krant van hen komt. Zo heb ik het begrepen.

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@ zjors, zo kwam het ook op mij over. Er staat immers een aantal woorden en dat het om publicatie gaan: We willen de kinderen 3-wekelijks een nieuwe workshop aanbieden. Elke workshop bestaat uit drie delen, wekelijks wordt dus een nieuw deel gepubliceerd. Elk deel bestaat uit zo'n 800 - 1500 woorden en we willen er minstens één (maar liever drie) plaatje(s) bij.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Gemma, leuk. Alleen kan ik voor zover ik weet geen workschop schrijven. Wel een vraagje: chronisch gehandicapt, is dat ook autisme enzo? Dat valt ook onder de handicaps (ook al ben ik het daar echt niet mee eens).

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste heren en dames, Wat een enthousiaste reacties, dank daarvoor!! Voor de duidelijkheid, het gaat inderdaad om een online 'workshop' (bij gebrek aan een beter woord). Elke zondag publiceren we een leuk maar vooral luchtig, redactioneel stuk waarin een gastredacteur doodgewone activiteiten op onconventionele wijze neerzet óf juist onconventionele zaken op doodnormale wijze aanpakt. Het hoeft dus vooral niet te literair verantwoord! Omdat het grotendeels een besloten site is, kunnen jullie helaas maar beperkt spieken maar ik zal degenen onder jullie die interesse hebben wat voorbeeldjes sturen. @Aart, ik weet niet of autisme officieel onder de chronische handicaps valt, maar kinderen met autisme mogen wel lid worden van Neuzenroode (mits ze niet té contactgestoord zijn, doelen van de website zijn nl. contact en interactie). Groet Gemma

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je kunt die Aart er prima bij hebben, Gemma. Die kwebbelt en contact er aardig op los. :wink: Aart, kun jij geen workshop maken : Hoe verzin ik een eeuwenoud verhaal. Daar ben jij zo goed in. Ik heb je informatie ontvangen, Gemma, ik ga aan de slag zo snel ik tijd heb. Nu Fre nog over de streep trekken. Misschien een workshop: hoe word ik fluks een cynicus? ;) Fre, waar zit je?

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Gemma: dank je ik heb autisme :) maarja ik ben geen kind meer ik ben 18. @Zjors: ik zou echt niet weten hoe ik zo'n workshop moet maken (maar ja, dat zei ik ook over columns schrijven) maar ik kan zo'n verhaal wel schrijven ja. Goed, misschien kan ik die workshop dan ook wel schrijven maar ja, hoe het moet.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Aart, je zet jezelf in de situatie van het kind en er rolt vanzelf iets uit wat dit kind graag zou doen. Schaven en slijpen kan later. Gewoon Doen!!

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nou ja, ik zal eens een poging wagen. Niet lachen als er niets uitkomt. Hoe Verzin Ik Een Eeuwenoud Verhaal. Mooie titel Zjors.

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Aart, ik weet zeker dat jij dit kunt! Zowel vanuit je eigen ervaring als iemand met een beperking alsook een creatief, schrijfgraag wezentje :D Ik geloof in jou en ben benieuwd naar je cursusje, wie weet inspireert het mij tot het schrijven van een sage ;) Succes! (Ik denk aan een jonge jongen, een boterbiertje en hard werken bij zijn vader in de kost..)

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Kijk Aart, zo kom je verder. Misschien wil Babbel wel je probeersels lezen en bekritiseren, zodat het na wat herschrijven een goed verhaal wordt. Volgens mij kan Babbel dat ook heel goed, kritisch lezen.

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Babbel kan in ieder geval altijd heel goed kritiek op zichzelf leveren;) Zal ik maar een cursusje, ´Hoe stamp ik mijzelf de grond in´ schrijven? (Nodig ik stampertje en Bambi uit om het nog wat op te vrolijken:P)

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat kan ook heel leuk zijn als je het humoristisch brengt, babbel. Ik weet dat ik in een ver verleden ooit een boek las met een titel die ongeveer luidde: 100 manieren om in de puree te geraken. Daar werd beschreven hoe je jezelf helemaal depri kon maken, als je het toch al een beetje was, door domme dingen te doen. Bijvoorbeeld als je eenzaam was, mensen op gaan bellen waarvan je vrjwel zeker wist dat ze niet thuis zouden zijn, want het was zaterdagavond en iedereen zat gezellig in de stad. Zonder jou. Het was een goede spiegel voor me, dus misschien kun je zo'n workshop geven aan kinderen, zodat ze zien: zo moet het niet.

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
En af en toe juist lekker wanneer je ziek bent, wat zelfspot. Dat relativeert een boel, heb ik ervaren :) (Soms is het lekkerder wanneer je even kunt lachen om je beperkingen en belemmeringen dan om maar weer te -moeten- denken aan wat je niet kunt, wat niet wil..etc..)