Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Zoek iemand om samen een kinderboek mee te schrijven

Hallo, Ik ben Jos en ben sinds een half jaar druk bezig met het schrijven van kinderboeken. Ik heb er al twee geschreven. Een Voorleesboek voor kinderen van +4 jaar en een jeugd(oorlogs)roman voor kinderen van +12 jaar. Helaas op dit moment nog geen positieve reacties ontvangen. Meestal het standaard verhaal dat het verhaal neit past binnen het fonds van de uitgever. Maar ik wil er nog zeker niet mee stoppen en zou graag een boek willen schrijven met iemand, die ook ervaring heeft met jeugdboeken schrijven. Heb je al kinderboeken uitgegeven of net als mij nog aan het schrijven dan kun je reageren. Misschien is het wel leuk als iemand uit de buurt komt, maar dat hoeft niet! Ik kom zelf uit de kop van Overijssel. Ik hoop dat er snel gereageerd wordt, zodat wij ideeën kunnen overgooien. groetjes, Jos

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Er gebeuren hier vreemde dingen. Marriejeanne en ik hadden hier allebei gereageerd en nu is alles weg. :retard: :ninja: :o

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
ja Zjors, ik dacht al dat ik gek werd. Ik heb dat topic daarstraks nog gelezen! Het ging over proeflezers zoeken, een deskundige laten kijken naar wat er loos is met het boek.

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Er zit hier wellicht een lettervreter? Ik vroeg me af, Jos, of je al proeflezers uit de doelgroep hebt gebruikt. En of je niet overweegt om een 'deskundige' eens goed naar je manuscripten te laten kijken. Misschien krijg je tips hoe je verbeteringen aan kunt brengen in de verhaalllijn, in het taalgebruik, in de spanningsboog, enz En heb je de twee boeken van Wim Daniels over het schrijven voor kinderen al gelezen? Ook veel tips!

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja! Nu Zjors het zegt: ik dacht al dat ik niet op de 'Reactie plaatsen' knop had gedrukt. Mijn vraag aan joshua66 was wat hij bedoelde met 'dat het niet aangeslagenn was'?

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo, Bedankt voor jullie reacties! Nee ik heb het zelf verwijderd. Ik vond de grondslag zelf te negatief en dat was niet de bedoeling. Ik heb trouwens het boek van Wim Daniels aangevraagd bij de Bieb. Schrijven voor kinderen. Ik wil gewoon met iemand een kinderboek schrijven. Ben gewoon teleurgesteld, dat mijn boeken niet worden uitgegeven. Een boek heb ik niet laten lezen door een doelgroep. Zou er ergens plaats zijn om dat te laten lezen. Maar ik heb het al van veel uitgevers teruggekregen! Misschien vandaar mijn mijn teleurstelling. Maar het prentenboek heb ik en mijn illustrator wel voorgelezen aan kinderen van de juiste leeftijd. Zelfs op een school. Die vonden het allemaal prachtig. Er was een uitgever die zei dat ze het commercïeel geen voordeel uit kan halen. Dus vandaar dat ik beetje negatief ben! gr, Jos

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
En nu wil je met iemand een kinderboek schrijven? Wat verwacht je van die 'iemand'?

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het lijkt erop dat je denkt met iemand anders wel een uitgever te vinden. Maar waarom laat je inderdaad niet, zoals Zjors vraagt, een deskundige naar je werk kijken? Dat hoeft niet meteen iemand van een manuscriptbeoordelingsbureau te zijn. Word bijvoorbeeld lid van zinniger zinnen en plaats daar wat van je werk, en kijk wat voor feedback je krijgt. Brows hier op het forum. Ga eens googelen op schrijfonderwerpen. Lees kinderboeken, om te zien hoe anderen schrijven. Laat je boek voor kinderen van twaalf en ouder daadwerkelijk lezen door kinderen van die leeftijd, en vraag wat ze wel en niet goed vinden aan het boek. Is het realistisch, klopt het taalgebruik, staan er geen moeilijke woroden in, enzovoort. In het boek van Daniëls staan ook tips over vragen die je de kinderen kunt stellen. Kortom: kijk hoe je je werk kunt verbeteren!

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Eigenlijk zijn het twee verscillende onderwerpen. Aan de ene kant het werk wat niet "goed" genoeg bevonden wordt of past niet in het fonds. Aan de andere kant lijkt het mij gewoon leuk om een kinderboek te schrijven die door verschiilende schrijvers wordt ingevuld. Dit alles wel binnen de titel van het boek. Verschillende invalshoeken. Jos

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Je schreef: "Ik ben [...] sinds een half jaar druk bezig met het schrijven van kinderboeken." Dat is ook wel snel, hoor Jos, om een goed, publicabel boek te produceren.