Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Recensietip

Hallo Allemaal, Onlangs heb ik nog een site gevonden waarnaar je een hoofdstuk of gedicht kan sturen en vervolgens een recensie krijgt. Er is een aantal schrijvers aan verbonden en mensen uit de journalistiek. Mijn stuk is helaas sinds een paar dagen niet meer te zien, omdat ze "herstructureren" of zo. (Ik wacht nog even af!) Maar ik had wel wat aan de tips en toch leuk - voor een hobbyiste als ik - om feedback te krijgen van mensen die schrijven voor hun werk. Het is gratis overigens! Je kunt wel tegen betaling je werk laten nakijken of een mentortraject volgen, maar daar heb ik geen ervaring mee. Hier de link: www.skribes.net Groetjes! Janneke

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zoals ik het zie is het meer een beoordeling over je schrijven met hints en tips dan een recentie. Mooie hulp om je te helpen bij het schrijven. Ik dacht meer aan recentie om op je site te zetten. Mits het positief uitpakt natuurlijk. ;)

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Waw, ik heb net gekeken en het ziet er veelbelovend uit. Maar het echte werk moeten wij ntuurlijk eerst doen, hé. Tja, werk,...fun bedoel ik.;)

Lid sinds

17 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb de link bij mijn favorieten gezet. Ze hebben een aparte kast voor chicklits! Gaaf. ;)

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ziet er leuk en origineel uit. Maar door herstructurering is er nog even geen proza of recensie te lezen. Ik blijf het volgen. bedankt!

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Toch wel, althans eentje. Ergens het verhaal 'de nachtvlinder' gelezen. En de recensie was terecht.

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
ja dat begreep ik er ook uit en vandaar dat ik deze site een beetje tricky vind. Ik zou er zelf geen verhaal naar opsturen, maar dat is mijn mening.

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je kan een verhaal sturen en zeggen dat je anoniem wil blijven. Of zeggen dat wel je naam erbij moet. (Ik heb anoniem gedaan) Ik kreeg ook van een lezer een reactie en die stuurden ze gewoon door naar mij. Volgens mij zit het zo: je krijgt gratis tips en recensie. Als je dan bijvoorbeeld zelf je boek wil laten uitgeven of begeleiding wil, zullen ze wel hopen dat je hun inschakelt. Het is niet zo dat je daarmee je copyright afstaat, dan kan volgens mij niet. En er zijn ook andere sites waar je je verhaal op kan plaatsen, dat kan ook iedereen lezen. @ Ellis: Volgens mij kan je dat ook op je site zetten hoor. Je kan dat uit pdf-bestand gewoon kopieren. Kan me niet voorstellen dat dat een probleem is.

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Janneke, Skribes is nog steeds aan het hersrtructureren, en ik kan maar één stukje proza vinden. Was dat ook zo toen jouw verhaal werd getoond? En hoeveel andere verhalen waren er toen?