Lid sinds

19 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

3 november startersdag KvK

Ik weet niet of het van toepassing is op de schrijvers alhier, maar ik wilde toch even melden dat 3 november de startersdag is bij de KvK. Misschien interessant voor diegenen die van schrijven hun beroep willen maken en zich willen laten informeren over haken en ogen. Bron: www.kvk.nl

Lid sinds

18 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat is nou het voordeel van je aanmelden bij de KvK? Ik ben schrijver van beroep (ik heb geen bijbaan), maar zit niet bij de KvK. Het lijkt me zo'n gedoe, of zie ik dat verkeerd? Wie zit er hier wel bij de KvK? Zjors waarschijnlijk?

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Als auteur kun je meerdere dingen doen dan alleen je eigen boeken schrijven, zoals het begeleiden van andere auteurs, corrigeren, redigeren, uitgeven. Dat zijn zakelijke dingen. De KvK kan daarbij van advies dienen. Ik geloof niet dat het nodig is, je in te schrijven.

Lid sinds

19 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik dacht dat ik eens ergens had gelezen dat je als schrijver in feite ZZP'er bent. Maar dat kan ik mis hebben hoor.

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Misschien als je diensten aan derden levert? Ik dacht eigenlijk dat je als auteur een vrij beroep had, wat zoveel wil zeggen dat je geen btw op je diensten hoeft te berekenen (en ze dus ook niet terug kunt vragen). Dat schijnt de betekenis van 'vrij' te zijn, als ik het goed heb begrepen. Maar voor de finesses daarvan kun je dan naar de KvK, of naar Vriend Fiscus, natuurlijk. Is het de bedoeling van zo'n startersdag dat je je 'bedrijf' profileert, promoot? Zoiets als bij een beurs? En wat zijn dan de kosten daarvan? Op zich toch wel interessant, misschien.

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder