Lid sinds

17 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Jonge dichters en schrijvers

Hallo allemaal, Mijn naam is Tommie, en ik zoek jonge dichters en schrijvers van ongeveer mijn ouderdom. Zelf ben ik 19. Vaak kom ik op (literaire) open podia en andere plekken waar ik mijn schrijfsels voordraag. Veel dichters en schrijvers die ik daar ken, zijn toch al wat ouder dan ik ben. Dat vind ik helemaal niet erg, maar het is toch wel fijn om wat meer schrijvende leeftijdsgenoten te kennen, en daarmee een terrasje te pakken, te schrijven of op te treden. Ik woon in Eindhoven by the way. Groetjes, Tommie

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oh, Tommie en ik voel me altijd zo jong worden als ik naar je optreden kijk. Hij is echt leuk, mensen. Alleen jammer dat hij tegenwoordig zijn hoed niet meer draagt.

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Er zitten hier zat jongere schrijvers :) Ik ben zelf 23, nu ben ik nog geen goede schrijver en ben al helemaal niet van plan iets voor te dragen :) Maar misschien wel anderen van het forum ;)

Lid sinds

17 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Alleen jammer dat hij tegenwoordig zijn hoed niet meer draagt.
Die hoed waaide steeds weg ;) Maar zal ik hem voor de gein nog eens op doen als ik in Breda ben?

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik geloof dat ik bijna 19 ben, dus zo oud ben ik ook niet. Ik ben eigenlijk nog nooit naar een open literair podium geweest. Misschien iets voor de toekomst, maar misschien ook niet; ik weet niet of het iets voor mij is.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een open literair podium... niks voor mij, ben al zenuwachtig als ik voor de klas moet gaan staan. En ik ben 18.

Lid sinds

17 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben eigenlijk nog nooit naar een open literair podium geweest. Misschien iets voor de toekomst, maar misschien ook niet; ik weet niet of het iets voor mij is.
Gewoon eens langsgaan als er eentje in de buurt is, zou ik zeggen, en een keertje kijken, sfeertje proeven daar ;)

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Nou, ik heb ook al een paar keer voorgelezen maar toch heb ik elke keer opnieuw die schroom ... om zomaar te beginnen.

Lid sinds

16 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben 19, maar zie literaire podia ook niet echt zitten. Ik word zenuwachtig om het minste wanneer ik in de belangstelling sta. K ben iemand die liever op de achtergrond blijft.

Lid sinds

17 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nou, ik heb ook al een paar keer voorgelezen maar toch heb ik elke keer opnieuw die schroom ... om zomaar te beginnen.
Heej, da's heel normaal geloof ik. ;) Voor mijn eerste optreden (cabaret) ben ik 3 keer naar het toilet gelopen om het een en ander te lozen van de zenuwen. En nu, 4 jaar later, heb ik nog steeds kriebeltjes. :)

Lid sinds

17 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat mag de maximumleeftijd zijn, Tommie?
Uhm... (daar had Tommie nog niet over nagedacht) ... Een jaartje of 25?

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik word volgende maand 18... :) De in dit topic genoemde leeftijden vallen me trouwens nog mee, daar gaat mijn beeld van de stokoude schrijvers/schrijfsters die bij kaarslicht op hun typemachine teksten schrijven! ;)

Lid sinds

17 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De in dit topic genoemde leeftijden vallen me trouwens nog mee, daar gaat mijn beeld van de stokoude schrijvers/schrijfsters die bij kaarslicht op hun typemachine teksten schrijven!
Die zie je dan wel als je bij een literair podium langs gaat ;) Nee, grapje... :P Maar het vaak ontbreken van min-25-ers bij dat soort podia is vaak wel jammer. Ze noemen me de 'junior', omdat ik vaak de jongste ben.

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Maar het gaat toch om je uitstraling? Iemand die jong is kan goed een hele volwassen uitstraling hebben. En andersom. (Dat is op mij van toepassing hè, dat snappen jullie wel) ...

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja Mara ik snap je helemaal. Het is alsof je het ook over mij hebt. 8) Sorry Tommie ik val buiten je leeftijds grens.

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nou Tom, dan zou je nu eigenlijk een oproep moeten plaatsen aan jeugdige (aspirant-)schrijvers om eens mee te doen aan een van je literaire podia... ;) Want als ieder naar een ander podium gaat (Groningen!) schiet het natuurlijk niet op.

Lid sinds

17 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Uhh... Groningen :P Ik woon helemaal aan de andere kant van het land. Daar kom ik niet zo snel :(

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Openbaar vervoer staat voor niets! (Maar het is wel duur). Ik heb zelf geen rijbewijs, da's pas .. eh, ik wilde hier een heeeeeel naar woord zetten.

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hahaha, precies, Groningen... Ik ben best bereid eens naar een literair podium te gaan, maar dan moet ik wel weten waar ik verwacht word. Zoals Mara al aangaf: het openbaar vervoer staat voor niets tegenwoordig... :)

Lid sinds

17 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heej Lúthien, Ik heb zo ongeveer m'n vaste adresjes in Eindhoven, het Boekencafé en Kraaij&Balder. In Breda zit Café de Kleine Wereld, waar ik nog wel eens te vinden ben, en Electron waar ik wel eens langs kom. Verder ben ik overal en nergens te vinden, alleen het Noorden des Lands wil niet zo lukken vanwege de treintijden. Groetjes, Tommie

Lid sinds

16 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik voelde me heel even aangesproken door deze titel. Dat was dom van mij... ik ben de gewenste leeftijd ruim te boven. Maar ik kan het me van Tom wel voorstellen. Soms praat het makkelijker met leeftijdsgenoten. Hoewel er weer heel veel uitzonderingen zijn...

Lid sinds

18 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
ja ik ook hoor, ik was een tijdje terug op een schrijfdag in leeuwarden. en iedereen (echt iedereen!) was 40 of ouder... dan voel je je eend in de bijt hoor! Opzich krijg je dan wel van die lovende woorden van "zo'n jong meisje", maar dan nog. Ik zou het inderdaad leuker hebben gevonden als er meer 20'ers rond liepen. @ tommie, Wat mij alleen niet duidelijk is. Je zoekt jonge schrijvers die ongeveer net zo oud zijn als jij. Nu heb je dr een paar gevonden :p en nu? (of ben ik nu blond...?)

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Snif Lúthien, nu voel ik me die eend in de bijt. Helaas kan ik Oscar niet roepen om een zakdoek, want die ligt prinsheerlijk op een zonnig eiland. Dubbele snif!