Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

(Homo)pulp

Beste collega's, Iedereen heeft zo zijn zwaktes. De mijne is het lezen van homopulp. Ik ben er mee in aanraking gekomen toen ik begin dit jaar zo'n boekje in mijn handen kreeg. Ik was gelijk gefascineerd door de prachtige covers. Vooral de covers uit de jaren '60 zijn geweldig! Die heerlijke 'over the top' plaatjes van gespierde kerels met een bobbel in de broek. Felle achtergronden en een kek letterype voor de titel. Natuurlijk, het is vaak slecht (ontiegelijk slecht zelfs) geschreven. De plot? Wie heeft het over een plot? Jongen ontmoet jongen. Jongen wordt verliefd. Jongen durft niet zo goed. Jongen zevert over onzekerheid. Jongen doet peper in zijn reet en gaat op zijn doel af. Jongen beleeft eind goed al goed. Leuk ook aan die jaren zestig pulp is dat de schrijver vaak ook erg moralistisch is. Vaak lees je over de slechte burgerbevolking die erg tegen poten en mieën is. Maar ook wereldproblematiek wordt niet geschuwd. Een bekende naam uit die tijd, Paul Monty, schreef over de apartheid en over de politionele acties in Indonesië. Monty was eigenlijk ook de enige, naar mijn weten, met een !enigszins! leuke schrijfstijl. Na een leuke Arabier ontmoet te hebben: "We hebben de liefste gemaakt achter het zoeklicht, dat de boorden beschijnt van het Suezkanaal. Het was een vurige vlotter, met de stank van alle kruiden van zijn ras. Maar wat een ras. Een superras!" Wie leest er nog meer pulp? Niet per se homopulp, natuurlijk. Bouquettereeks, sf-pulp, detective wellicht?

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tom of Finland http://www.xs4all.nl/%7Eshyvven/icons/worshippy.gif Nee, ik lees het niet. Ik heb het wel es geprobeerd te schrijven, maar dat schoot ook niet op. Ik vind plot en personages te belangrijk om van zoiets te kunnen genieten en voor de seks is er internet. Check ook dit topic even ;)

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Och ja, ik had dat topic al voorbij zien gaan. Ik ga daar ook maar eens mijn zegje doen :) Tom of Finland? Is dat een boek of schrijver? Vertel! Wonderer, vertel!

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is (was?) een tekenaar, met een voorkeur voor rijbroeken en leer, grooooote bobbels en onmogelijk grote, eh... ja. Er zijn verschillende verzamelboeken van hem uitgegeven. Erg leuk. Als je ervan houdt... ;) Google images op Tom of Finland en je krijgt voorbeelden te over die ik hier maar niet neerzet ;)

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik las vroeger altijd de Bouquetreeks en dan vooral die historische. Romantisch! Maar natuurlijk gaat het zo helemaal niet in het echte leven. Jammer. Zo'n reeks wordt ook geschreven door een collectief. En ik maar denken dat het één schrijver is.

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Er was ergens op internet een keer een ontzettend populaire wedstrijd in het ontwerpen van covers voor stuiverromannetjes. Daar zaten ook een paar van die homopulp covers tussen. Geweldig om doorheen te bladeren. Zal even kijken of ik de link nog kan vinden.

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dries, heel graag! Ben benieuwd naar de link! Ik gisteren snel in een bouquetboekje gebladerd. Het ging dit keer (hoe origineel) over een prins van een klein koninkrijkje die verliefd wordt op een meisje uit de burgermaatschappij. Tussen de eerste ontmoeting en het trouwen was het een grote gezever van onzekerheid en verwachtingen: maar ik heb weer genoten!

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik snap ´m wel, alleen waar komt die hand op zijn heup vandaan?
Dat is de hand van de eigenaar van de voeten/benen die schuin omhoog steken. Ik kan eigenlijk maar een handeling bedenken die zo'n soort houding verklaart... ;)

Lid sinds

18 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Quote: "Ummm..what are they doing? I mean really, is it what it looks like? He's either doing her a favor, or she's just killed him and is trying to drag him into the backseat so she can hide the body." Dat denk ik ook.

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
dat stukje wat er bij staat !!! geweldig! Shelly: "I'm completely confused about what it's showing. They're in a car right? Are those the heroine's legs going through the roof? Or is he with a guy? Because that hand on his waist looks masculine to me. I guess it could be a MxMxF threesome in a backseat. And a paranormal one at that, if the lightning shooting out of his butt is any indication. Plus the scene out the window makes it look like they're floating through space - I hope the windows have good seals. Sheesh. So the cover tells me this is about a ménage a trois in a spaceship designed by aliens with Earth auto fetishes, in which the lightning propelled buttocks of one man thrust him with such vigor into the woman she kicks a hole in the ceiling, causing an air leak into space that they must figure out how to stop before they die. Let's hope that other guy is MacGyver. Did I get it right?" whahahahahaha

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Lange zin ... mogen wij hier helemaal niet zo schrijven! Dat leest toch niet 'lekker', om in het jargon te blijven.

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Nee, je moet niet die van nu hebben, die historische van vroeger! (Zo oud ben ik al). Barbara Cartland bijvoorbeeld, de tante(?) van prinses Diana.