Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Op zoek naar een bepaald boek

Hey iedereen, ik ben op zoek naar een bepaald boek, dat ik een tijdje geleden in een boekhandel zag liggen. Ik had de auteur en titel opgeschreven, maar jammer genoeg ben ik dat blaadje verloren. Nu hoop ik dat een van jullie mij misschien kunnen helpen. Het boek gaat over een vrouw, die op een of andere manier in een andere wereld terecht komt. Ze leert daar ook een man kennen, maar op het einde keert ze toch weer terug naar haar vroegere wereld. Volgens mij is er ook een tweede boek, dat vertelt hoe ze weer terug gaat, haar man en kind achterlatend, om de man uit de nieuwe wereld op te zoeken. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is. Volgens mij viel het onder het genre fantasy.

Lid sinds

18 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jawel, ik heb het wel eens gelezen. Helaas voor jou vanuit de bieb, dus ik heb hier niet direct de titel/ auteur bij de hand. Ik kan het wel nakijken als ik er weer eens binnenloop, dus mocht je voor die tjd nog niet geholpen zijn... Het is niet heel nieuw, klopt dat?

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Het komt mij ook bekend voor, maar van heel heel heeeel lang geleden. Ik heb het dan echt over vijftien jaar. Kan dat? Ook bij de bieb. Kan je helaas (nog) niet helpen aan een naam of titel. Komt misschien wel boven drijven als ik er nog eens diep over denk....

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Volgens mij zijn dit de boeken van Diana Gabaldon. De serie heeft vijf delen. De reiziger. De verre kust, Terug naar Iverniss Het vuur van de herfst. Het vlammende kruis. Inderdaad een vrouw die in een circel van stenen terecht komt en door de stenen valt en een aantal jaren eerder uitkomt. Ze gaat ook weer terug en gaat later weer vrijwillig door de stenen op zoek naar haar lief. Ik heb de hele serie thuis maar weet dat deze ook in de bieb zijn. Prachtige boeken om te lezen en je leert gelijk een stukje historie. Want veel van wat er beschreven wordt aan veldslagen is werkelijk gebeurd. Voor mij een aanrader.

Lid sinds

17 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, volgens mij heeft Gerty gelijk! Ik herken de beschrijving ook als dat boek. Ik heb het eerste boek uitgeleend en ik weet niet meer aan wie. Snif!

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt iedereen. Nu kan ik eens op zoek gaan naar het boek. Aan jullie te horen is het wel een aanrader. Ik kan niet wachten om het te lezen (heb nu nog ff tijd met de vak)

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hm ik ben ook al een tijdje op zoek naar een boek die ik jaren heleden heb gelezen, maar toen vond ik het zo mooi. Ik was toen wel veel jonger, dus misschien vind ik het nu niet zo geweldig, maar misschien weet iemand hier de titel wel, dan kan ik hem nog eens lezen! Het gaat over een meisje van 13, die wordt uitgehuwelijkt, maar dat wil ze niet en dan gaat ze op reis in haar eentje, over de bergen geloofik. Ze komt onderweg wat mensen tegen en volgens mij is er ook iets met wolven.. Nouja het is niet echt duidelijk.. maar wie weet weet iemand het..!

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ken het boek ook niet Teddyje8, maar het klinkt wel goed. Ik ken wel een boek over een meisje wat uitgehuwelijkt is Noekie. In de tijd van het oude Rome speelt het af en daarbij spelen wolven een belangrijke rol, Zilverwolf heet dit boek. Ik denk niet dat dit het is, meisje is volgens mij ouder en ze reist door Rome niet door de bergen.

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nee zo heet het inderdaad niet.. Volgens mij iets van een naam, met de M of de W en dan ... en de wolven ofzo, maar kan het ook helemaal mis hebben.. zo vervelend als je het niet meer weet!

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Floortje Zwigtman heeft ook zo'n boek geschreven, EN eentje over wolven, maar dat zijn twee verschillende boeken en nog niet zo oud, dus ik denk niet dat je dat bedoelt.

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Noekie, waar ik even aan dacht is "Shabanu"; volgens mij over een meisje van 13 dat niet uitgehuwelijkt wil worden. Maar dan met kamelen, in plaats van wolven. Ze gaat met haar lievelingskameel op de vlucht. Of zoiets.

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nee dat is hem helaas ook niet.. Nouja ik kan ook geen duidelijke beschrijving geven, dus niet zo vreemd dat niemand het weet haha :) In ieder geval bedankt voor het proberen!

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
ik weet niet wat voor jou jaren geleden is... maar 2 jaar geleden heb ik een serie reeks gelezen en dat heet 'de macht van het zwaard' van anne west. Is een fantasy boek. Het gaat ook over een meisje wat uitgehuwelijkt moet worden en dan vlucht en op reis gaat, weg bij haar ouders.. iets met wolven weet ik zo eventjes niet. het eerste deel heet de aardmagiër

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat boek wat jij bedoelt ken ik niet, maar ik ken wel een boek over een Romein uit de 1e eeuw na Christus die naar de 20e/21e eeuw wordt geplaatst en uiteindelijk ook weer teruggaat, maar degene van wie hij houdt achterlaat. Pont du Gard van Helena Rentmeester. Mooi boek.

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Teddyje8, waarschijnlijk heb je het boek inmiddels gevonden, maar even voor de zekerheid: het boek dat je bedoelde heet: Miyax, de wolven en de jager en is van Jean Craighead George. Een van mijn lievelingsboeken.

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Gerty. Ik heb het eerste boek gelezen, de reiziger, en zoals je zegt, het is echt een mooi boek! Ik kan niet wachten tot ik de tweede vind!

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het zijn échte aanraders deze boeken. Zij staan nu te pronken als een serie in mijn kast. Bovendien de stijl, de manier hoe wordt gesprongen in tijd en leefstijl, de combinatie om de twee levens bij elkaar te breien, echt fascinerend. Kopen of lezen, maar doen. Ik had dit onderdeel van de site nog nooit aangeklikt maar ben blij dat ik het gedaan heb. Ik ben al zeker 20 jaar op zoek naar een kinderboek en ik weet zéker dat het bestaat. Het moet een boek van Eric C(K?)arle zijn geweest en de titel was volgens mij: 'Kijk, ik zie muziek.' Wie heeft hier ooit van gehoord en nog beter wie heeft het in zijn bezit en wil het een keertje uitlenen en/of verkopen?

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Noekie, ging het toevallig over een amazone? Niet dat ik je dan enorm aan de titel kan helpen, maar door je beschrijving schoot mij een boek te binnen dat ik nog ken van de basisschool (is het uberhaupt wel een kinderboek, vraag ik mij nu af) met een amazone die wegloopt. Of ze 13 is en uitgehuwelijkt wordt weet ik niet. Ik vond het overigens een vreselijk langdradig boek toen :)

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nee het ging niet over de amazone, het is trouwens wel een kinderboek he, geen volwassenenboek. Het is absoluut geen langdradig boek, ik vond het toen (misschien wel 10 jaar geleden) een geweldig boek, heb de titel toen ook opgeschreven, maar dat blaadje ben ik tijdens al die jaren kwijtgeraakt denk ik.. Nouja wie weet kom ik er ooit nog op of vind ik dat briefje ofzo ;) In ieder geval bedankt voor het meedenken!

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb het briefje wat ik jaaaaaaaaaaaaaren geleden heb geschreven met de titel eindelijk gevonden !!! Het was dus Moenli en de moeder van de wolven :) (Klaus Kordon)

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Jacqueline, Als het boekje van Eric Carle is, dan zou ik eens op zijn website kijken. Op zijn website heeft hij namelijk alle boeken vermeld staan die hij ooit heeft geschreven. Wel in het engels, maar als je vermoed dat jouw titel daarbij staat kun je altijd kijken wie Rupsje Nooit Genoeg heeft uitgegeven in Nederland. Dit boek is namelijk ook van hem. (voor zover ik weet) De uitgever kan het vast voor je achterhalen. http://www.eric-carle.com/books.html Ik hoop dat het je lukt.

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Is volgens mij de Witte wolf. Heb ik boven in de kast staan. Zal er eens even heenlopen. Tot zo.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo ik zoek een schrijfboek met antwoord(en) op de vraag: Hoe schrijf ik met humor? (het liefst in het nederlands) Ook ben ik op zoek naar het boek: "Jij en je plaats in het gezin", die ik ooit van de bibliotheek had geleend, maar nergens lijk te kunnen aanschaffen. Verder zit ik te wachten op een (auto)biografie van Peter R. de Vries, een van Gloria Estefan en zoek ik boeken die als thema's een combinatie van Christendom, paragnosie en psychiatrie bevatten.

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Schrijfboeken specifiek over humor ken ik niet. Wel zit er in De wil en de weg van Jan Brokken een hoofdstuk over humor en ook in Kinderboeken schrijven van Wim Daniëls.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Trannel, Dank je. Het boek van Wim Daniëls heb ik in mijn kast staan en het boek De wil en de weg heb ik besteld, dus dit moet lukken.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Er bestaat een boek dat 'Zeggen wat je denkt' heet, of iets in die trant. Er staan dingen in als: 'U hoeft mij niet aardig te vinden' en 'Betaald u maar contant'. (Ik heb ontzettend veel lol gehand toen dit boek afgerekend werd terwijl ik achter de kassa stond bij een boekenwinkel en hardop las wat er in dit boek stond. 'Wat een grappig meisje' zeiden de mensen aan de andere kant van de kassa, dus ik was niet de enige het leuk had) Iemand enig idee wat de echte titel is van dit boek en waar ik het kan krijgen?