Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Enthousiaste schrijfsters gezocht

Voor de website The Perfect Wedding.nl zijn wij opzoek naar enthousiaste artikelschrijfsters. Het is op vrijwillige basis, puur omdat je het leuk vind of omdat het misschien leuk staat op je portfolio of cv..

De website trekt maandelijks meer dan 3000 bezoekers. Het adres is http://www.theperfectwedding.nl

Sarah Glasbergen
The Perfect Wedding

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Goedemorgen Sarah,

Enthousiaste schrijfsters en schrijvers zijn we op dit forum natuurlijk zonder uitzondering.
Maar ik heb een vraagje. Je nodigt enthousiaste schrijfsters uit en zegt:

Quote:
Helaas is het op vrijwillige basis, puur omdat je het leuk vind of omdat het misschien leuk staat op je portfolio of cv..

Zojuist heb ik even de PerefectWeddingSite bekeken en de opzet en inhoud lijken me niet geheel vrij van commercie. En er valt veel uit te halen (denk ik). Betaalde auteurs geven dan wederzijds wel veel meéér cachet.

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Aangezien ik copywriters ken die hun brood moeten verdienen met schrijven stuiten vragen om gratis tekst me telkens tegen de borst. Ideële initiatieven daargelaten ben ik het er gewoon niet mee eens. Schrijven kost tijd en moeite. Tijd om het te doen én tijd om het te leren. Als het zo makkelijk en waardeloos is, waarom dan vragen om tekst?

Ik denk dat je de aanbieding goed bedoeld Sarah, en nu een beetje verbluft bent. Schrijvers vinden het ook erg leuk om te schrijven. In eerste instantie was mijn reactie ook 'leuk, schrijven over trouwen.'

Maar Marriejeanne heeft gelijk. Schijvers moeten ook eten.

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Beste allemaal,

Ja ik ben best wel verrast met jullie reactie. Ik ben eigenlijk helemaal niet thuis in de schrijfwereld, dus ik weet ook niet precies hoe het werkt.
Ik verdien helemaal niets met deze website. Misschien over een jaar of 2.. Ik heb nu een paar banners op de site gezet in de hoop dat ik zo een beetje de maandelijkse hosting eruit kan halen... Dat is alles..

Natuurlijk snap ik dat het schrijven van een artikel heel veel tijd kost. Ik zou er graag ook voor willen betalen, maar helaas door de investeringen in het laten maken van de site, de promotie daarvan en de maandelijkse kosten van de hosting kan ik dat niet opbrengen..

Doordat op dit moment te druk heb met de promotie van de site etc, heb ik bijna geen tijd meer om zelf artikelen te schrijven. Vandaar mijn post.. De artikelen zijn het belangrijkste van de site dus erg lastig.. Loop wat dat betreft nu even vast..

Kan iemand aangeven wat de kosten ongeveer per artikel zijn? ( een artikel van om nabij 1 a4)

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Groetjes
Sarah

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Sarah,
Ik wil heel graag voor je schrijven. Als je nu zegt: 'Oké, ik heb een serieuze site, ik wil er goede artikelen op hebben en voor 1 A4 tekst heb ik dat-en-dat bedrag over. Onderwerp geef ik aan. Wie wil?'

Dan zeg ik: 'Ja, ik wil :wink: schrijven op je website,' en een aantal andere vrouwen hier zegt dat ook en zo heb jij een heel gevarieerd schrijversteam.

Ideetje?

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik vind het ook enigszins apart dat er specifiek om vrouwen gevraagd wordt. Trouwen mannen niet (desnoods met elkaar)? ;)

Ik wil best mijn ervaring van trouwen in het buitenland met een buitenlander op papier zetten, als daar behoefte aan is.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Het is zeker een leuk initiatief en zowel mijn zus als mijn beste vriend gaan binnenkort trouwen (nee, niet met elkaar), dus ik zit er de komende maanden tot de nek in :lol:

Misschien is het een idee om een contract te maken waarin staat dat als je eenmaal winst maakt via de site, er dan een percentage voor de schrijvers is weggelegd?

Groetjes,
Marlies.

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Marlies:

Quote:
zowel mijn zus als mijn beste vriend gaan binnenkort trouwen (nee, niet met elkaar)
We mogen toch hopen dat jij het zelf bent die met je beste vriend trouwt?? :)

Lid sinds

17 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

sarah wrote:
Beste allemaal,

Ja ik ben best wel verrast met jullie reactie. Ik ben eigenlijk helemaal niet thuis in de schrijfwereld, dus ik weet ook niet precies hoe het werkt.
Ik verdien helemaal niets met deze website. Misschien over een jaar of 2.. Ik heb nu een paar banners op de site gezet in de hoop dat ik zo een beetje de maandelijkse hosting eruit kan halen... Dat is alles..

Met 3000 bezoekers per maand verdien je over het algemeen inderdaad amper iets, maar je verdient wel aan meer zaken dan aan een paar banners. Je verdient ook als mensen een reis boeken via de site (Eliza) of bijvoorbeeld trouwkostuums kopen.
Daarnaast kost hosting amper iets. 80 euro per jaar hoogstens.

Het is niet ongebruikelijk dat websites met vrijwilligers werken. Vrouw.nl, fok.nl doen dat bijvoorbeeld ook. Maar verwachten dat mensen wel gratis schrijven zonder uitzicht op iets(geld, aandacht, promotie of wat dan ook), vind ik wel wat naief.

Lid sinds

15 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja je kan dit forum natuurlijk ook gebruiken om zo goedkoop aan links te komen, dus mijn advies gooi het onderwerp weg, dan is de gratis link ook weg, heb gemerkt dat perfectwedding overal staat en in ieder forum. misschien wat andere concurrentie zo maar van google geplukt. *verwijderde link* *verwijderde link* *verwijderde link* *verwijderde link* Linda

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vraag ik me ook af. En als het zo is, dat deze link 'in ieder forum' wordt geplaatst hoe kan het dan dat ik hem nog niet een keer ben tegengekomen, behalve hier. Is het je concurrent, Linda? Waarom wind je je daar over op? En wat is jouw vraag aan ons? Misschien moet Louis jouw linkjes ook maar even weggooien dan?

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Huh ... ? Ze dóen het helemaal niet ... ! Nou zeg ... fopt ze ons? (Een dure grap). En dat om een onderwerp van anderhalf jaar geleden! :)

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat doe ik als man eigenlijk op dit topic? :smirk:
Betálen, natuurlijk!

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:crybaby: :crybaby: :crybaby: :crybaby: :crybaby: :D :D :\\ je zult er maar intrappen. k bedoel niet in het huwelijk, maar doorklikken naar een site waar je niet van weet waar je terecht komt. Knap-link.

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een kwartiertje geleden kreeg ik van de buurvrouw een bakje boontjes... en nu? Het huwelijk kan toch ook knaplink zijn?

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb deze oproep, op verzoek, ietwat ingekort en van z'n overduidelijke commerciële lading ontdaan. Als iemand voor de site wil schrijven, ga je gang, maar bedenk wel dat er inderdaad weinig tot niets tegenover staat - publicatie uitgezonderd. Louis Stiller Hoofdred.

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een trouwsite waar ik betaald iets voor zou kunnen schrijven, dat zou echt wat voor mij zijn. ;) :)