Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Korte verhalen gezocht voor in theaterproductie

Dag allemaal, Ik zoek verhalen van maximaal 1000 woorden (nouja, ietsje meer kan, veel minder ook) voor in een theaterproductie. De productie heeft als rode draad die korte verhalen, die verteld worden door twee vertellers. Daarnaast worden er filmpjes vertoond (ter ondersteuning van de verhalen, maar ook losstaand), is er een singer-songwriter op het podium aanwezig en zal er gedanst worden. Het wordt een samenhangend geheel, dus geen 'open podium'-effect. Overigens ook geen musical effect, ik meld het maar even... Alle artiesten zijn ervaren, gepassioneerd en heel erg goed, maar nog niet doorgebroken. Het idee achter de avond is dan ook het feit dat ik mensen die ergens verschrikkelijk goed in zijn en waar ik van geniet, bij elkaar op een podium zet en de kans samen iets moois te presenteren. Naar leeftijd, afkomst, rang en stand wordt niet gekeken. De voorstelling wordt in pilot-vorm in juni 2 keer ten tonele gebracht. Als alles goed gaat -daar ga ik vanuit- zal het uiteindelijke product ook in november nog een paar keer spelen. Allemaal in Amsterdam overigens. Als de voorstelling hierna nog potentie heeft is er een kans dat hij ook in andere steden van het land gespeeld zal worden, in kleine theaters. Het thema van de avond is 'verdwalen'. Dat is natuurlijk een zeer ruim te interpreteren begrip, en dat is precies de bedoeling. Ik kan geen vergoeding bieden (niemand krijgt betaald, ook ik niet ;)), behalve eventuele onkosten -en reisvergoeding. Nu zul je als schrijver niet op het podium staan, het zou wel fijn zijn als je een paar keer bij een repetitie kunt komen kijken en vooraf kan overleggen met de vertellers, over hoe jouw verhaal verteld wordt. Wat je verder geboden wordt is: - vermelding van je naam & evt. website op promotiemateriaal, websites, etc. - de kans om na afloop van de voorstelling eventueel ander werk te verkopen / promoten in de voyer - een plek in een samengesteld bundeltje over de voorstelling (let wel: dit is geen hardcopy gebonden boek, maar een herinnering aan de voorstelling dat voor een klein bedrag aangeboden wordt aan de bezoekers). - de kans om met leuke mensen aan een prachtig project te werken. Ik heb pas zeer recent te horen gekregen dat er geld vrij is gekomen voor dit project, met als voorwaarde dat het dus in juni ten tonele gebracht wordt. Gevolg is dat ik op vrij korte termijn verhalen nodig heb! De bedoeling is dat ze voor 15 maart af zijn (de vertellers moeten ze voor de reptitieperiode uit hun hoofd kennen). Aan de andere kant: 1000 woorden is niet zoveel, toch? Lijkt dit je leuk om te doen? Je kunt mij mailen op roos@theatergroepthomas.nl. Je hoeft natuurlijk niet gelijk een verhaal uitgepoept te hebben, maar ik wil wel graag voorbeelden van je werk lezen. Ook voor meer informatie kun je mailen, ik heb namelijk het gevoel al een veel te lang verhaal getypt te hebben. Nog één ding dan: de theatergroep heeft tot nu toe ieder jaar een tekst-toneel productie op de planken gebracht. Normaal schrijf ik daar de tekst van. Dit jaar wilde ik mijn droom volgen en dit project starten. Ik heb ervaring met het samenstellen van voorstellingen op basis van input van anderen, met anderen. En zodoende :) Ik weet dat er kritisch gekeken wordt naar de oproepen hier, vandaar het lange verhaal. Daarom nogmaals: voor vragen kun je mailen! Groeten, Roos van Rijswijk

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Nou, meer multidisciplinair. 't enige andere medium naast performers (dans, zang, vertellers, wellicht korte dialogen) is dus film. Dat bestaat uit korte filmpjes rond het thema en sfeerbeelden tijdens andere performances als dans. De verhalen worden op toneel verteld door twee vertellers. :) (bij multimedia denk ik gelijk aan live internetverbindingen en experimentele installaties, dus zeg het vooral als ik je niet goed begrijp ;) )

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik bekijk het wel even. Maar ik werk vooral voor kinderen, kan dat ook? Jeugdtheater? Gespeeld door volwassenen, dat wel natuurlijk.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben niet opzoek naar jeugdverhalen eigenlijk. De voorstelling is gericht op een volwassen (16 - 100), cultureel redelijk onderlegd publiek. Maar een sprookje tussendoor kan natuurlijk geen kwaad. Sterker nog, dat lijkt me heel erg leuk. Maar dan met een twist, bijvoorbeeld.

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een leuk project! Maar als decorontwerper ligt theater dan ook aan mijn hart. Ik heb een prentenboekentekst (soort poetisch) dat wellicht best bruikbaar zou kunnen zijn (plus illustraties). Je zou het inderdaad als een sprookje kunnen zien, maar moet er even over nadenken of ik dat al de wereld in wil gooien... Hoewel, wat is een mooiere geboorte dan op het toneel...? Hm, misschien pb ik je wel. :)

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Mail gerust Janneke, geen probleem. Het enige is wel dat het dus echt geen kinderlijke (ik bedoel dus: op kinderen gerichte) verhalen kunnen zijn. Ik vrees dat het publiek dan denkt dat ze in de verkeerde zaal zijn beland...;) en ik zag je website al, tof dat je decors (enzovoorts!!) maakt!

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, ik snap dat het een volwassen voorstelling is. Ik zal je mailen, dan moet je maar kijken wat je ervan vindt.

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
hoi, ik heb wel wat korte verhalen. Weet niet of je dat wat vind, waar kan ik het heen mailen ? xxxMar

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Da's verwarrend, Roos, ik heb mijn bijdrage het naar het adres wat in je oproep stond gestuurd roostheatergroepthomas ..ik zal het nog forwarden naar dat andere adres roosvanrijswijk enzo. Kun je mijn tekst dan onderscheppen op det andere emailadres, ben er best zuinig op.... Laat me even weten of je er wat mee kan?

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik geloof dat ik het verkeerd begrijp, want www. ect is een websitelink...pfff, :):) Laat in elk geval even weten of je iets hebt ontvangen van me op die roos@theatergroepthomas? ok thanks

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ah leuk! Ik stuur je een mail. Ik heb veel, heel veel liggen... Wat voor verhalen zoek je precies?