Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Proeflezers Chicklit gezocht

Hallo allemaal, Ik ben mijn eerste boek aan het schrijven, het genre is Chicklit. Nu ben ik op zoek naar proeflezers die het leuk vinden om dit genre te lezen. De eerste vier hoofdstukken zijn zo goed als klaar en ik kan wel wat feedback gebruiken van kritische lezers. Korte samenvatting van het boek: Eva is een jonge meid van 24 jaar en woont nog bij haar ouders. Ze wil graag op zichzelf gaan wonen, maar geeft al haar geld uit aan tassen en schoenen. Eva werkt als secretaresse bij een saai advocatenkantoor en is op zoek naar een andere baan want ze doet hier niks anders dan zich vervelen. Via herinneringen maken we kennis met Ferry; de oude buurjongen van Eva. Hij is moeten verhuizen naar Zweden toen hij 16 jaar was, Eva was toen 14 en sindsdien is ze nog steeds verliefd op hem. Wat Eva niet weet, is dat Ferry al een paar jaar terug in Nederland is en een relatie begint met een goede vriendin van Eva. Op een reunie van hun basisschool komen Eva en Ferry elkaar weer tegen.... Ik hoop op jullie reacties!!! Groetjes Nicole

Lid sinds

15 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Celeste23, Als je een stuk tekst wilt laten proeflezen (max 500 woorden), kun je dat onder 'proeflezen' doen. Of ben je op zoek naar mensen die alle vier de hoofdstukken willen lezen? Ik geloof alleen niet dat het de bedoeling is dat dit soort oproepen op dit forum geplaatst worden, maar Dries moet me maar corrigeren als ik het fout heb. Heel even over de inhoud zoals je die beschrijft. Hoe geloofwaardig is het dat een meisje tien jaar hevig verliefd blijft op een jongen waar ze geen enkel contact meer mee heeft? En die tassen en schoenen - kun je haar geen afwijkender verslaving geven? Dit is zo standaard.

Lid sinds

15 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Celeste23, Als je een stuk tekst wilt laten proeflezen (max 500 woorden), kun je dat onder 'proeflezen' doen. Of ben je op zoek naar mensen die alle vier de hoofdstukken willen lezen? Ik geloof alleen niet dat het de bedoeling is dat dit soort oproepen op dit forum geplaatst worden, maar Dries moet me maar corrigeren als ik het fout heb. Heel even over de inhoud zoals je die beschrijft. Hoe geloofwaardig is het dat een meisje tien jaar hevig verliefd blijft op een jongen waar ze geen enkel contact meer mee heeft? En die tassen en schoenen - kun je haar geen afwijkender verslaving geven? Dit is zo standaard.
Waarom zou ze dat niet mogen vragen? Kan toch gewoon via e-mail plaatsvinden en niet via deze site? Het is toch een oproep? Wat de inhoud betreft (moet ik je wéér tegenspreken), omdat jij het nooit meegemaakt hebt betekent dat niet per sé dat het niet mogelijk is dat iemand 10 jaar verliefd is zonder contact te hebben. Ik denk zelfs dat vrij veel mensen zoiets wel eens meegemaakt hebben: een jeugdliefde die nooit helemaal over is gegaan. Ik heb daar zelf jaren mee geworsteld, dus wat mij betreft is dit zeer geloofwaardig. Maar in welke gradatie die verliefdhed zich dan bevind is weer een heel ander verhaal; in dit geval zal een sluimerende verliefdheid, die altijd op de achtergrond aanwezig is, die haar keuze misschien onbewust beïnvloed, logischer zijn. Anders wordt het zon obsessie-verhaal.

Lid sinds

15 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik had deze reactie van Dries in gedachten op een oproep van iemand die om proeflezers per mail vroeg: Hallo ..., proeflezen is bedoeld om een stukje (+/- 500 woorden) te laten lezen door anderen. Een deel van de reden waarom we dat op het forum doen is zodat iedereen er wat aan heeft. Als je dat per mail doet gaat die toevoeging verloren. Wil je meer dan 500 woorden laten proeflezen dan kun je dat doen op Zinniger Zinnen: http://zinnigerzinnen.nl/forum/ Het is niet de bedoeling om hier oproepen te plaatsen om mensen per mail te laten reageren. Maar nogmaals, ik weet het niet zeker en dat geef ik ook aan. En wat de rest van je bericht betreft: ik snap niet waarom er accenten staan op weer, dat vind ik niet zo prettig overkomen. En hoe kun jij nou weten wat ik wel of niet meegemaakt heb als je me niet kent. Bovendien postte ik dit berichtje voor Celeste een stukje bij proeflezen plaatste. Uit dit stukje bleek dat de jongen en het meisje nog wel contact hadden gehad in die tien jaar.

Lid sinds

15 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Excuseer Debutant. Nogmaals: "Wat de inhoud betreft (sorry, maar ik moet je nog een keertje tegenspreken), omdat jij het nooit meegemaakt hebt betekent dat niet per sé dat het niet mogelijk is dat iemand 10 jaar verliefd is zonder contact te hebben." Ik zal de accenten vanaf nu weglaten, die gebruik ik nogal graag. Zijn we nu weer vriendjes? Wat het verliefd zijn betreft: Jij vraagt je af hoe geloofwaardig dit is, dan mag ik toch wel rustig concluderen dat het jou blijkbaar nooit overkomen is. Toch? Ik wil helemaal niet beweren dat ik jou ken en daar ga jij dus iets te kort door de bocht. Ik weet dat je het voor die tijd gepost hebt. Maar goed, voor zover deze toelichting. Groetjess

Lid sinds

15 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Natuurlijk zijn we vriendjes. Ik ben lichtjaren lang verliefd op iemand geweest zonder dat dit ergens toe geleid heeft. Alleen greep ik ieder contactmoment dat zich voordeed aan. Juist omdat ik het ken, vind ik het niet geloofwaardig dat iemand verliefd is en dan tien jaar voorbij laat gaan zonder contact (maar dat bleek dus later niet juist).

Lid sinds

15 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hi hi, zou je wel willen weten, hè? Niet zover dat ik ervoor naar een ander land had hoeven verhuizen. Ik ben van het pre e-mail tijdperk, dus de wereld was toen sowieso veel groter dan nu... Maar het gevoel als er weer eens een kaartje of een brief in de brievenbus lag. Heerlijk. Daar kon de verliefdheid weer weken op teren.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het was een subtiele terechtwijzing dat een "lichtjaar" geen maat van tijd is, maar van afstand :P

Lid sinds

15 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Maak je terechtwijzingen vooral niet te subtiel, want dan komen ze niet door! :D Maar ik bedoelde eigenlijk wel tijd, omdat de jaren tussen pakweg tien en achttien destijds zo eindeloos lang leken te duren, en dus ook de verliefdheid. Vooral die middelbare schooltijd kroop voorbij. Ik zou nu trouwens heel wat over hebben voor minuten die tien keer zo lang lijken. Wat zou ik dan een hoop kunnen schrijven!

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Lichtjaar is afstand, namelijk de afstand die licht in een jaar aflegt. Ik word altijd een beetje kriegel als mensen het voor tijd gebruiken omdat er jaar in staat. En ik moet dat soort posts niet formuleren als ik net wakker ben.