Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

my talents

Vanmorgen viel dit in mijn mailbox en ik dacht dat het interessant voor jullie zou kunnen zijn. Ook ben ik benieuwd wat jullie hiervan vinden, mij lijkt het een sympathiek gegeven maar misschien zie ik zaken over het hoofd? ps: de inge onderaan het bericht is puur toeval, ik heb er niets mee te maken. Geachte dames en heren, Graag wil ik u, of uw organisatie een nieuwe website onder de aandacht brengen: www.mytalents.nl. De ontmoetingsplaats voor talenten! My Talents is een podium voor talenten op het gebied van schrijven, kunst, muziek, dans, model, ontwerp, cabaret en film. Iedereen met een creatief talent kan lid worden van My Talents.nl. Leden van My Talents kunnen: • Werk plaatsen op de site; • Geplaatst werk via de marktplaats te koop aanbieden; • Aangeven dat ze geboekt of gereserveerd kunnen worden voor een optreden of een gerichte opdracht; • In contact treden met andere talenten; • Deelnemen aan de ‘talenten top 5’; • Meedenken en meebeslissen over de verdere ontwikkeling van de site. De site is zo gebouwd dat de bezoekers het geplaatste werk met een aantal klikken gemakkelijk kunnen vinden. Ze kunnen werk beoordelen en van commentaar voorzien. Bezoekers kunnen een bod uitbrengen op het werk dat talenten te koop hebben aangeboden. Tevens kunnen bezoekers online boeken of reserveren, indien talenten hebben aangegeven dat ze ‘te boeken of te reserveren’ zijn. Op deze manier kan ieder talent een optreden of een speciaal gerichte opdracht binnen halen. Het lidmaatschap is geheel gratis! In de bijlage treft u een folder aan die u binnen uw organisatie kunt verspreiden. Indien uw organisatie geïnteresseerd is in een vorm van samenwerking met My Talents, dan bespreken wij dat graag met u. U kunt contact met ons opnemen via het speciaal hiervoor ingerichte mailadres: ondernemers@mytalents.nl. Uiteraard kunt u ook mijn mailadres gebruiken. Ik hoop uw organisatie bij Mytalents.nl te mogen begroeten. Met vriendelijke groet, Namens het Mytalentsteam, Inge@mytalents.nl

Lid sinds

19 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het stoort mij ontzettend dat ze het mailen naar verschillende adressen van mijn sites zonder me duidelijk te maken wie ze zelf zijn. Ook op hun site is daar niets over te vinden. Ze blijven dus graag anoniem. Platte spam vind ik het dan! :angry: Ik heb hen per mail gevraagd wie ze zijn, waarom ze dit belangeloos voor de mensheid doen (wat is hun drijfveer, niemand doet op deze manier iets voor niets, dus ze zullen wel een reden heben) en hoe ze de adressen verzameld hebben. Het zou me niet verbazen dat iemand hier de adressen is komen grabbelen zonder zich verder aan ons kenbaar te maken. Tot ik antwoord heb, blijf ik geirriteerd! :angry: :angry:

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb dezelfde mail ontvangen, dus de kans dat het iemand is die hier mailadressen heeft verzameld lijkt me groot.

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Nah, belachelijk. Ik dacht dat -ie via mijn site was binnengekomen, vandaar dat ik hem hier heb gepost. Is er na te gaan wie dit soort acties denkt te kunnen doen? Ik zal Dries ervan op de hoogte stellen, misschien dat hij er iets mee kan.

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Daar gaan we weer. Zolang je hier linkt naar je site en daar staat een mailadres op dat is het natuurlijk voor iemand die de moeite wil doen makkelijk verzamelen. En ik kan er weinig aan doen helaas.

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt dat je zo snel hebt gereageerd. De tol van de roem of zo, heet dat toch? :D Maartochmaartoch, ik vind het belachelijk dat er mensen zijn die op deze manier SO misbruiken.

Lid sinds

19 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je kunt een spam report sturen naar de hostig provider. Er zijn al websites uit de lucht gehaald voor dit soort acties.

Lid sinds

19 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ze zijn ook via de websites van ons verstuurd, Ing. Het kan zijn dat iemand hier heeft gegrasduind, het kan ook zijn van elders. Dat weet je niet. Maar ik heb er een hekel aan, zeker als ze anoniem willen blijven. Dit was hun antwoord op mijn mail: Wie zijn wij? Op de site (www.mytalents.nl) staat onder het kopje ‘over ons’, wie wij zijn. Vorig jaar zijn we met dit initiatief gestart om talenten, in de brede zin van het woord, een platform te bieden waarop zij hun talent kunnen laten zien. Tevens willen wij het contact tussen talenten onderling vergroten. Uiteindelijk kan het onderlinge contact leerzaam zijn voor alle betrokkenen. Op deze wijze kan je talent groeien. Waarom is het lidmaatschap gratis? Om zoveel mogelijk talenten de mogelijkheid te geven hun talent te etaleren, willen wij de drempel zo laag mogelijk houden. Om deze reden is een lidmaatschap van Mytalents.nl gratis. Wat is onze drijfveer? Nederland kent veel (creatieve) talenten. Vaak weet een talent niet waar hij of zij met dat ‘talent naar toe moet’. Wij proberen de talenten hierbij te helpen. Door onderling contact kunnen talenten van elkaar leren, door het aanhaken van professionele partijen (uitgevers, producenten, etc) kunnen talenten trachten bekendheid te krijgen en door de marktplaats en boekings- en reserveringssite, kunnen talenten hun eigen werk of hun eigen talent te koop aanbieden. Waarom sturen wij jou deze mail? Met grote regelmaat stropen wij het internet af op zoek naar talenten. Talenten waar Mytalents.nl naar op zoek is, om zo hetgeen hierboven staat beschreven te kunnen verwezenlijken. Tijdens het zoeken op internet kwamen wij jouw naam ook tegen. Wij zouden het erg leuk vinden als jij lid wil worden van Mytalents.nl en werk(en) wil plaatsen. Hopelijk hebben we je wat meer duidelijkheid kunnen geven en sluit je je aan als lid van Mytalents.nl. Met vriendelijke groet, Namens het Mytalentsteam, Inge@mytalents.nl ----------- Ik mag een boon wezen, maar onder het genoemde kopje staat nergens wie ze zijn. :confused:

Lid sinds

19 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
[ ... ] Het zou me niet verbazen dat iemand hier de adressen is komen grabbelen zonder zich verder aan ons kenbaar te maken. [ ... ]
Ik heb het idee dat mensen dat vaker doen. Vorige week kreeg ik een mailtje van de persoon die ons hier op het forum om 80 e-mailadresen voor zijn FMboek vroeg. Ik geloof dat Dries dat topic dichtgooide, maar daarna kreeg ik een persoonlijke mail met de vraag of ik mijn e-mail wilde geven. Je kunt hier - ook al is het via SOL, en niet eens via een website - alle leden een (persoonlijk) bericht sturen. Voor mensen als die van My Talents is SOL een gratis visvijver - geen vergunning nodig, geen entreegeld ... honderden, zo niet duizenden contactmogelijkheden.

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Je kunt hen natuurlijk aangeven bij die nederlandse anti-spamorganisatie. Het is en blijft een ongevraagde reclamemail waar jij je niet voor hebt ingeschreven. https://www.spamklacht.nl/asp/ Verder ga ik WEL even kijken, misschien een manier om boeken te verkopen ;)

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Er is een mobiel nummer onder 'Contact' op hun site. Ik stond ook op het punt om een mail met drie woorden terug te sturen: 'wie is u?'. Ik deed het niet; Zjors dus wel. Als ze daar niet op antwoordt (ik ga ervan uit dat ene 'Inge' de initiatiefneemster is), zie ik ook geen reden verder te kijken. Overigens is het in mijn ogen een normale zaak dat SOL gebruikt wordt voor het verzamelen van emailadressen. Net zoals het een normale zaak is dat gebruikers van die adressen bij hun eerste mail aangeven hoe ze aan je emailadres gekomen zijn. Dat de meeste dat niet doen, zet ze behoorlijk in de spamhoek. Ik trek een parallel: regelmatig krijg ik zakelijke telefoontjes van zeer joviale mensen. Zij zijn op vergelijkbare manier aan mijn telefoonnummer gekomen: via KvK, via Internet of via anderen. Zolang ik ze niet ken, luister ik beleefd de eerste tien seconden af en handel daarna naar bevind van zaken. Op zich, overigens, vind ik MyTalents een goed initiatief. Jammer dat ze zichzelf zo in schemerlicht zetten.

Lid sinds

15 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind het wel aantrekkelijk klinken, om eerlijk te zijn. Deze manier van e-mail adressen ronselen is niet helemaal correct, maar desondanks ga ik wel even op de site kijken.

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb inmiddels een account daar. Ik hou jullie op de hoogte. Werk wordt trouwens eerst gescreend voor het op de site komt, dat vind ik wel een pluspunt.

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Ik heb het idee dat mensen dat vaker doen. Vorige week kreeg ik een mailtje van de persoon die ons hier op het forum om 80 e-mailadresen voor zijn FMboek vroeg.
Ik heb diegene ook per mail benaderd met de opmerking dat ik het onfatsoenlijk vond, zeker na mijn opmerking op het forum. Daarover verschilden wij van mening. Aangifte doen wegens spam vanuit naam van Schrijven Online heeft geen zin, want wij hebben geen spam ontvangen via mail of forum en er valt nooit te bewijzen dat wij het startpunt zijn van het verzamelen van mailadressen. Vanaf 1 juli worden de spamregels strenger. Wellicht dat dit soort dingen dan ook risicovoller wordt (en dus minder gebeurt).

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Niet aangeven vanuit SOL, gewoon vanuit jezelf. Iedereen kan dat doen, ze doen er alleen pas wat mee als meer mensen het doen.

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Voor zover ik kan zien zijn dit de inkomstenbronnen van MyTalents: - Banners/Google Ads - Pakket om meer dan 5MB aan foto's op te slaan (€ 9,95 voor 50MB) Rudolf, ik denk dat je in de war bent met hun eigen shop voor kunst van leden. Die noemen ze namelijk de marktplaats.

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat Dries zegt. Het is hun eigen marktplaats, niet DE marktplaats ;) Als we nou bij elkaars werk goed stemmen en leuke reacties achterlaten, zou dat helpen?

Lid sinds

19 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Er heeft net een Tommy op je werk gestemd en een berichtje achter gelaten. Welke Tommy zou dat nu zijn ;)

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Marktplaats.nl is officieel de merknaam. Het is heel lastig om een gewoon alledaags woord als merknaam vast te leggen. Stel dat ik een autobedrijf start dat 'Auto' heet :)

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Sergio is ook lid, geloof ik ;) Of is dat een ander? Laten jullie even weten wanneer er werk geplaatst is, dan kan ik gaan stemmen en een recensietje schrijven :)

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Is jouw boek nu al uit dan? Ik kan er weinig zinnigs over zeggen maar algemeen "goed boek, aanrader" moet wel lukken, heheh. Je moet je profiel nog even invullen trouwens.

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha, Cadans en Sisi's winterlied staan op een opvallende plek op de openingspagina ;) *gaat ook even rondsnuffelen*