Lid sinds

7 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

23 jaar nagedacht over dit verhaal

Goedendag schrijvers , 23 jaar heb ik nagedacht over dit verhaal , gedachte zijn af , alleen ik ben géén schrijver , wel bedenker. De pest is ik heb zeker 4/6 uur van iemands tijd nodig , om dit verhaal een kans te geven. 't Is geen hocus pocus , 't is wel zo dat ik de bijbel heb vertaald naar een moderne jas. Weet je, de kans is aanwezig dat iemand na mijn aanhoren , zegt : "Jongen ga wat anders doen". Vind ik ook niet erg , alleen ik vind 't verhaal te interessant om er helemaal niets mee te doen. En iemand kan pas oordelen als die alles heeft gehoord , ik heb die lange tijd nodig , omdat mijn verhaal pas echt interessant wordt , als ik veel beweringen die in de Bijbel staan , die ik overigens met rust laat , anders vertaal in een veel logischer perspectief. Ik blij dat in ieder geval deze stap genomen heb , hopelijk is er iemand zijn interesse gewekt. Groeten van Reinier van Mil.

Lid sinds

13 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Drieëntwintig jaar? In die tijd had je kunnen leren schrijven... 't Is mooi dat je één verhaal bedacht hebt. Prachtig zelfs. Ik hou van verhalen, jij vast ook. Ik krijg uit je post de indruk dat je nu wil dat iemand anders het voor je gaat opschrijven. Denk je dat een willekeurige vreemde jouw verhaal kan maken wat jij wil dat het is? Ik neem aan dat na drieëntwintig jaar jouw verhaal precies is zoals het moet zijn. Een ander zal er bij het opschrijven iets anders van maken. Wat heb je daaraan? Ook bedenk ik: veel verhalen worden opgeschreven en vervolgens nooit gelezen door wie dan ook. Dan kun je je afvragen of er een significant verschil is tussen een geschreven en een ongeschreven verhaal. Ik heb enkele verhalen verzonnen en nooit opgeschreven. Ze zijn prachtig en prefect en voor altijd alleen van mij. Jouw verhaal klinkt daar een beetje naar.

Lid sinds

11 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
En iemand kan pas oordelen als die alles heeft gehoord , ik heb die lange tijd nodig , omdat mijn verhaal pas echt interessant wordt , als ik veel beweringen die in de Bijbel staan , die ik overigens met rust laat , anders vertaal in een veel logischer perspectief.
Niemand heeft alles al gehoord en - een ruwe schatting - ongeveer 1.765.998 theologen beweren dagelijks het juiste perspectief te hebben gevonden. Vertaald naar uw 23 jaar denken om iets te bedenken zult u uw eigen logische perspectief over beweringen die in de bijbel staan, morgen al onlogisch vinden.

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
Reinier, kun je concreet aangeven wat je bedoelt met je oproep? Zoek je een proeflezer, een ghostwriter, anders? En wat heb je in de aanbieding als tegenprestatie?

Lid sinds

7 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Reinier, Het lijkt mij het beste als je zelf gaat schrijven. Niemand kan jouw verhaal vertellen. Op deze site vindt je het onderdeel proeflezen. Zet een deel van je verhaal online, om te zien wat je niveau is. Dat heb ik ook gedaan. De mensen hier geven goede feedback waar je echt iets mee kunt. Ga veel lezen. En vooral schrijven. Er zijn boeken over schrijven en het schrijfproces. Lees boeken in het genre waar jij goed in wil worden. Groet, I.v.E

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
", alleen ik ben géén schrijver , wel bedenker." > Dat klinkt naar bescheidenheid, zo zeldzaam in schrijversland dus dat maakt me nieuwsgierig. Ik wil graag lezen van mensen die de tijd nemen om te denken, liever nog in de ruwe vorm want tijdens het bedenken ben je vrijer in het overnemen van suggesties - tegen de tijd dat je over vormzaken gaat nadenken zit je te vastgeroest in je tekst. Maar geef eerst - niet alleen aan mij, maar aan iedereen die je oproep leest - wat meer informatie. 1. Heb je voor 4-6 uur leesvoer klaarliggen? Dat klinkt niet als de hele Bijbel maar een selectie. Welke? 2. Werk je aan een vertaling (Hebreews? Grieks?), of een interpretatie? Gaat het je om modern taalgebruik of om een herinterpretatie van ideeen naar een andere samenleving? 3. Hoe strak zit je in de leer? Achtergrond voor deze vraag: een Jehova's Getuige die een discussiepartner zoekt over de plaats van de komma in Lucas 23:43, vraagt om een ander soort feedback dan een moralist die zich afvraagt wat precies de les is uit het offer van Abraham.

Lid sinds

8 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Reinier, Ik ken je probleem, ook ik ben een veel betere denker dan een schrijver. Sommige mensen schrijven om therapeutisch redenen. Veel vrienden raad ik altijd aan om hun sores op papier te zetten, veelal komen ze tijdens het schrijven tot eigen inzichten en nieuwe perspectieven. Schrijven betekent namelijk dat je op een mededeelbare wijze je gedachten moet formuleren. Tijdens dit formuleren merk je al snel dat veel gedachten minder consistent zijn als dat je dacht, je wordt gedwongen om het allemaal op een rijtje te krijgen. Maar voor het geval je iemand nieuwsgierig wil maken naar je ideeën begin met een beknopt uittreksel of een opsomming van je belangrijkste uitgangspunten en conclusies. Ik hoop niet dat je werkelijk 4 uur nodig hebt om de kern van je verhaal te vertellen. De kern van de bijbel zelf kan je namelijk op een a4-tje kwijt! Waar het bewijzen betreft ben je vast veel meer tijd kwijt, maar om iemand geïnteresseerd te maken hoef je niet direct met dichtgespijkerde bewijsgronden te komen. Slechts één inspirerend inzicht kan voldoende zijn.

Lid sinds

7 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Als antwoord op door Diana Silver

Hallo Diana , neem mij kwalijk dat ik zo laat reageer , dacht altijd dat eventuele reacties automatisch via email verliepen. Ging uit balorigheid mijn eigen naam Googlen , en zag deze reacties. Dank voor je mooie woorden , de reden dat ik 23 jaar over dit verhaal heb gedaan , komt omdat ik een logischer verklaring wilde , voor een vertaling van de Bijbel , zeg maar bijbel 2.0. Conclusies moeten kloppen en opmerkzaam zijn , om de eventuele lezer te boeien , en moet interesse opwekken.  Mijn  probleem is dat ik als ik achter de laptop zit , mijn vingers razendsnel over de toetsen gaan , en ik maak daarbij onbehoorlijk veel fouten , en verlies ik het plezier , het lijk wel een soort dislectie op de toetsen.Wel als ik je niet verveel , wil ik wel iets overe mijn verhaal vertellen , volgens een natuurwet zorgt elk geslacht voor overleving van de sterkste genen (volgens Einstein geld voor elke natuurwet , dat dit automatisch voor het universum werkt) roofdieren , ziektes zorgen ervoor dat een een volk sterk blijft , in een oogwenk heb je onderbewustzijn ervoor gekozen dat diegene die ziet , geschikt als partner te ja/te nee.Nu we goede medisch zorg hebben , en de " kneuzen " worden opgelapt , krijg je een verloedering van je ras. Stel nu dat een volk van andere planeet misschien wel honderduizenden jaren verder geevolueerd zijn , kan dit probleem enorm zijn geworden. Mochten ze de techniek  hebben gehad om door de ruimte te reizen , en ze hebben de aap hier ontdekt , en ze hebben deze genen met elkaar gekruist (vergeef mij telegramstijl , maar dit is de snelste manier om het een en ander uit te leggen) de uitslag zou alleen goedkeuring krijgen als deze nieuwe wezens (Adam en Eva) schaamte zouden krijgen (dieren interesseert het niet hoe ze erbij lopen) en ze moetsen een eigen wil hebben , dit gebeurde bij Adam en Eva , en moesten deze wezens , niet meer dan een aap met meer hersenen worden opgevoed naar een beschaving. Is de bijbel geen opvoedboek voor barbaren? Eerst de tien gebodedn , daarna het nieuwe testament die voor vergeving zorgt?

Wel Diana dit is een tipje van de sluier , en ik hoop je interesse hebben gewekt , en ja niet persee hoef elk verhaal te worden opgeschreven , ik zit alleen met het punt dat het alleen maar interssanter wordt , hoe ik ook probeer de stellingen onderuit te krijgen , met op merkelijk stelligheden , ik geef er nog 1 :openbaringen heeft de bijbel het over de antichrist , herkenbaar aan het nummer 666 , mensen betalen in zijn naam , hij is populairder dan wie dan ook , en zou onze ondergang betekenen. Het 6e letter in het Joodse alfabet is de W , je hoeft het niet meer in te toetsen , maar voor elke site staat www , is het internet de anticrist? Wel dit zijn dingen die mij intersseren , en misschien ben ik daar wel de enige in. Laat  weten aub wat je ervan vind. Groeten van Reinier , en een leuke kerst toegewenst!

Lid sinds

7 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Als antwoord op door Menno Marrenga

 

Hallo Menno , neem mij kwalijk dat ik zo laat reageer , dacht altijd dat eventuele reacties automatisch via email verliepen. Ging uit balorigheid mijn eigen naam Googlen , en zag deze reacties. Dank voor je mooie woorden , de reden dat ik 23 jaar over dit verhaal heb gedaan , komt omdat ik een logischer verklaring wilde , voor een vertaling van de Bijbel , zeg maar bijbel 2.0. Conclusies moeten kloppen en opmerkzaam zijn , om de eventuele lezer te boeien , en moet interesse opwekken.  Mijn  probleem is dat ik als ik achter de laptop zit , mijn vingers razendsnel over de toetsen gaan , en ik maak daarbij onbehoorlijk veel fouten , en verlies ik het plezier , het lijk wel een soort dislectie op de toetsen.Wel als ik je niet verveel , wil ik wel iets overe mijn verhaal vertellen , volgens een natuurwet zorgt elk geslacht voor overleving van de sterkste genen (volgens Einstein geld voor elke natuurwet , dat dit automatisch voor het universum werkt) roofdieren , ziektes zorgen ervoor dat een een volk sterk blijft , in een oogwenk heb je onderbewustzijn ervoor gekozen dat diegene die ziet , geschikt als partner te ja/te nee.Nu we goede medisch zorg hebben , en de " kneuzen " worden opgelapt , krijg je een verloedering van je ras. Stel nu dat een volk van andere planeet misschien wel honderduizenden jaren verder geevolueerd zijn , kan dit probleem enorm zijn geworden. Mochten ze de techniek  hebben gehad om door de ruimte te reizen , en ze hebben de aap hier ontdekt , en ze hebben deze genen met elkaar gekruist (vergeef mij telegramstijl , maar dit is de snelste manier om het een en ander uit te leggen) de uitslag zou alleen goedkeuring krijgen als deze nieuwe wezens (Adam en Eva) schaamte zouden krijgen (dieren interesseert het niet hoe ze erbij lopen) en ze moetsen een eigen wil hebben , dit gebeurde bij Adam en Eva , en moesten deze wezens , niet meer dan een aap met meer hersenen worden opgevoed naar een beschaving. Is de bijbel geen opvoedboek voor barbaren? Eerst de tien gebodedn , daarna het nieuwe testament die voor vergeving zorgt?

Wel Diana dit is een tipje van de sluier , en ik hoop je interesse hebben gewekt , en ja niet persee hoef elk verhaal te worden opgeschreven , ik zit alleen met het punt dat het alleen maar interssanter wordt , hoe ik ook probeer de stellingen onderuit te krijgen , met op merkelijk stelligheden , ik geef er nog 1 :openbaringen heeft de bijbel het over de antichrist , herkenbaar aan het nummer 666 , mensen betalen in zijn naam , hij is populairder dan wie dan ook , en zou onze ondergang betekenen. Het 6e letter in het Joodse alfabet is de W , je hoeft het niet meer in te toetsen , maar voor elke site staat www , is het internet de anticrist? Wel dit zijn dingen die mij intersseren , en misschien ben ik daar wel de enige in. Laat  weten aub wat je ervan vind. Groeten van Reinier , en een leuke kerst toegewenst!

 

Lid sinds

11 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Reinier van Mil schreef;  

Goedendag schrijvers , 23 jaar heb ik nagedacht over dit verhaal , gedachte zijn af , alleen ik ben géén schrijver , wel bedenker.

Dit was al zeer opvallend. 

3 jaar en 6 maanden later kom je even langs om de feedback te beantwoorden. 

Ik bespeur toch enige ledigheid, en is dat niet het oorkussen van de duivel!  

Reinier van Mil schreef; 

Het 6e letter in het Joodse alfabet is de W , je hoeft het niet meer in te toetsen , maar voor elke site staat www , is het internet de anticrist? 

De 6e letter in het Hebreeuwse alfabet. Internet is - natuurlijk - niet de antichrist. En ... niet voor elke site staat www! 

 

Lid sinds

13 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wel Reinier,

Ik volg je uitleg, behalve op één punt:

". Stel nu dat een volk van andere planeet misschien wel honderduizenden jaren verder geevolueerd zijn , kan dit probleem enorm zijn geworden. Mochten ze de techniek  hebben gehad om door de ruimte te reizen , en ze hebben de aap hier ontdekt , en ze hebben deze genen met elkaar gekruist"

Waarom deed het buitenaards volk dit? Om hun eigen volk te redden, of om de apen te pesten? Of om een andere reden?

Lid sinds

7 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Om hun eigen volk te redden natuurlijk , door medische ingrepen is hun ras verloederd , en veel kwetsbaarder geworden. Wij hebben nu al last van rare allergien (vooral bij kinderen , bv de pinda-allergie) en stel dat dit duizenden jaren verder is gegaan bij " hun" , kan de standvastigheid van een volk te gronde gaan. Ze hadden weer die oergen nodig , om hun ras weer sterker te maken , en als dan deze kruising aap/mens een volk teweeg zou brengen (op aarde) , die ook nog is een keer beschaafd wordt , kan die toch mee naar hun planeet? (zoals Jezus terug zal komen , en mensen naar de hemel meeneemt) zo kan een sterk volk ,  weer mixen met hun , om zodoende weer een sterk ras te maken.

Lid sinds

13 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ah, dus het is een soort lange-termijnstrategie om hun ras weer te herstellen. Maar ze hebben wel moeten wachten totdat wij, de apen, weer sterk én beschaafd zijn, right? Wat als zij, de buitenaardsen, inmiddels zijn uitgestorven door hun genetische zwakte? We kunnen niet zeker weten of ze ons nog komen halen; misschien zijn ze dood.  Dan zitten we voor niets te wachten op hun komst ("Jezus' komst"). Of klopt dat niet?

Trouwens, wij apen komen ook steeds dichter bij onze best-before-date, als onze genen inmiddels ook al door medische hulpmiddelen beginnen te verzwakken. Hadden ze ons niet beter al op kunnen komen halen? Hoe lang denk je dat ze nog wachten? Of komen ze niet meer?

Lid sinds

7 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wel Diana , ik kan geen garantie geven of ze terug komen , hoewel mijn verhaal , bij mij de schijn opwekt (hopelijk ook bij de lezer) , dat dit de waarheid zou kunnen zijn , het blijft natuurlijk een verhaal. En tijd is relatief zei Einstein , dus wat hier duizenden jaren kan zijn , kan op hun planeet misschien wel enkele weken betekenen , hierbij opgeteld , verklaard dat gelijk het eeuwige leven als we naar hun planeet gaan. Mooi bedacht toch? En sterk zijn we al , en ja het kost natuurlijk tijd om deze " holbewoner" beschaafd te laten worden.Deze Adam en Eva zijn geen apen meer maar , hebben 21 chromosomen van de aap , en 21 chromosomen van hun intellect. Ook interessant is dat ene San Jose Miquel ( 't zesde zegel , het boek is trouwens verdwenen , ik kan het in geen enkele bibliotheek meer vinden , ben niet zeker van de naam , correct gespeld , maar wel zeker van de titel) ooit alle voorspellers die in de Vaticaanse bibliotheek zijn opgeslagen ( vanaf Nostradamus , tot aan de boerin uit Zeeland en natuurlijk openbaringen van de bijbel , was 15 jarige studie) , gelezen en hieruit conclusies getrokken. Samengevat : er is een een monarchie zo groot als er nog nooit geweest is op de wereld (Europese unie?) er komen verschrikkelijk rampen , voorspellers kunnen helaas niet zeggen welke , omdat de voorspellingen nou eenmaal doorkomen op het creatieve gedeelte van onze hersenen. Diegene die overleven worden teruggeworpen om te leven als een holbewoner (infra , electra is weggevaagd , en dan komt Jezus ons halen , om er zeker van te zijn dat dit de sterkste zijn) Ik heb wel in mijn verhaal opgenomen dat openbaringen zegt : het gevaar komt uit het oosten. Dit moet dan van een andere planeet komen , omdat richtingen oost op aarde , vanaf een ander gebied het westen kan zijn. Hierbij opmerkend dat de zon uit het oosten komt. Zou klimaatverwarming deze ramp kunnen zijn? Gezien ik het leuk vind hoe je vragen stelt , wil ik je graag een passage laten lezen , die ikzelf best wel mooi vind , maar goed zoveel heb ik nog niet geschreven , dus dat is niet zo moeilijk.

Inleiding :  Adam en Eva zijn teruggebracht naar de aarde , en hebben intussen twee kinderen gekregen Kain en Abel , vergezelt van een onderzoeksteam en observerders. Er moest nog een natuurlijke samensmelting plaastvinden (omdat  liefde bij hun heel erg belangrijk is , wij hebben trouwens als enige omnivoor hier op aarde , toewijding als we een jong dier zien , kortom wij willen dat vertroetelen en er voor zorgen , terwijl elk andere omnivoor denkt: dat is een lekker hapje). 

Hier mijn passage :

 

Ik Kaïn , ja die ja , had net een prachtige reebok geschoten.Na het dier een paar dagen te hebben te hebben gevolgd , en nadat hij mij drie keer te slim af was , besloop ik ’t dier , uit de wind , mijzelf met modder en houtskool besmeurd , dit om mijn lichaamsgeur te verdoezelen.Vanuit een bosje kwam hij mij tegemoet , ik hield mijn adem in , concentreerde mij op de plek waar zijn hart zat.Volledig mijn kalmte bewarend , bracht ik mijn hartslag omlaag , en wachtte ik tot zijn nervositeit iets was gezakt , net tot zijn achterdochtige ogen iets van rust hadden kregen.Toen hij verwachtte dat de omgeving hem geen gevaar opleverde , liet ik mijn gespannen boog los.Met een hoge “zing” , verliet mijn pijl , mij duim en wijsvinger , en trof ’t dier met een doffe plop.Nog even en ’t dier neigde nog 1 keer in zijn volle kracht op te springen , maar al heel snel vertrokken zijn spieren in laatste krampachtige houding , en zijn nerveuze , glimmende , stralende ogen , veranderde in een doffe , lege kille blik , omdat het leven uit hem weg was gestroomd.Hoewel ik ’t dier nodig had om te overleven , was er altijd iets triest in mij , als ik zo’n prachtig dier zag sterven.Zijn ogen keken mij aan , van :”moest dat nou?”Ja jongen , dat moest , dacht ik in gedachte.ik vilde zijn huid , en hing het karkas aan een lage tak.Ik sneed het dier open , en verwijderde zijn ingewanden.De huid bewaarde ik voor moeders , die er waarschijnlijk kleren voor vader van maakte.Nu moest ’t beest alle bloed verliezen , en ik gebruikte deze tijd , om mijzelf te wassen.Ik liep naar ’t prachtige meer , waar net de zon wilde ondergaan.’t Rook er naar kamille , de vogels gaven mij een prachtig concert.Prachtig vond ik ’t dat die vogels ’t donker verwelkomde met een eerbetoon aan de zon.Net of ze wilde zeggen: “wees maar niet bang , de zon komt morgen terug”.Ik maakte mijn looien vacht los , en hing deze lichaamsbedekking , tezamen met mijn boog , mes en pijlenkoker , op aan een tak.’t Water was lauw en voelde heerlijk aan , op mijn blote lijf.Ik dook onder , en waste mijn besmeurde lichaam om met handen mijn lijf te boenen.Toen dook zij op uit het water , alsof uit het niets.Ik had voor deze verschijning niemand anders gezien , behalve dan mijn vader , moeder en mijn broer Abel , God hebbe zijn ziel.Ze reisde uit ’t ondiepe water , en ik zag haar prachtige bovenlijf.Haar gebronsde huid , haar blonde lange haren , haar prachtige borsten , en voor ik er erg in had , omhelsde ze mij , en begroette mijn lippen , door haar warme zoete lippen op die van mij te drukken.Een sensatie schokte door mijn lichaam , en ik beantwoorde haar kussen met een onhandige manier van doen.Hoewel ik vaardigheden had om te overleven , en ik mij hierbij behoorlijk stoer voelde , voelde ik mij onmachtig en een schlemiel , vergelijken haar bewegingen met haar mond en tong.Haar armen omhelsde mijn rug en lichaam , en ze vouwde haar benen om mijn heen.Ik voelde een ongekende emotie zich meester maakte van mijn lichaam , en wist niet wat te doen , maar voelde dat ik niets moest zeggen , en een onverklaarbare kracht nam mij in haar macht , en ik wist dat ik me over moest geven aan dit geweldige gevoel.Ik voelde dat ik bij haar binnen drong , en ik keek in haar prachtige , grote blauwe ogen.Die ogen vertelde niets dan liefde , en kon er niets kwaad in zien.Ook geen nervositeit , zoals ik net gezien had , in de ogen van de reebok.Neen , niets van dit alles , zo mooi en liefdevol, die mij volledig meester maakte.Ze bleef mij aan kijken met die grote kijkers , en raakte mij hierbij tot ’t diepst in mijn ziel.Ik was zelfs bang dat wanneer ze alles zou ontdekken , in mijn ziel , dat ze dit liefdesspel ter plekke zou beëindigen , omdat ik vele zonden had begaan.Gelukkig voor mij bleef haar blik liefdevol , en hoewel zij lief en begripvol bij deze daad bleef , nam bij mij een dierlijk iets ’t van mij geest over.Ik begon licht te grommen , en mijn bewegingen werden steeds dierlijker.Ik kreeg een gevoel van haast , en vroeg mij af waar dit gevoel vandaan kwam.Zij bleef liefdevol , en klampte haar lichaam nog dichter tegen mij aan.Ik werd wilder en wilder , en mijn bewegingen werden steeds egocentrischer , terwijl zij een zangerig geluid maakte , en ’t leek wel of zij steeds liever werd , en ik veranderde in het kwaad.Op ’t moment suprême , werd zij 1 met mij , en ik leek kilometers van haar verder verwijderd.Hoewel ze lichamelijk erg op mij leek , voelde ik mij een barbaar , en een beest vergelijken met haar.Ze kuste mij , en zwom weg , mij verbijsterend achterlatend.Mijn God wat voelde ik mij een monster vergelijken bij haar.Wat was zij van een ongekende schoonheid , en met een liefdegevoel , die ik toen nog niet besefte waar die vandaan kwam.Net zo goed als ik toen nog niet besefte , dat ik met deze daad een heel volk zou doen ontstaan.Hier mijn verhaal , wat deze daad met zich meebracht.

 

 


 

 

 

Lid sinds

13 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

O, ze brengen hun genen in door... gewoon seks? Ik dacht dat het meer sciency moest zijn, met gen-editing enzo, want wat is de kans dat de mensen van Aarde en de andere wezens (zelfs al zijn ze ook antropomorf) samen vruchtbaar nageslacht kunnen krijgen? Bestaat de kans dat een soort die op een andere planeet evolueert per toeval een voldoende compatibele genetische code heeft?

Lid sinds

7 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ja , de eigenschap liefde hebben wij van hun meegekregen , het grote verschil tussen de aap , en wij mensen. En je denkt te ingewikkeld. Samengevat : bij verder geevolueerd mensdom , is een ras-zwakte ontstaan , is op zoek naar de oergen , vind dat op aarde bij de mensaap , alleen moest dit wezen nog beschaafd worden. Om met de historische woorden van de Lone Ranger te spreken : Ho , Ho Silver!

Lid sinds

13 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

"Ik heb wel in mijn verhaal opgenomen dat openbaringen zegt : het gevaar komt uit het oosten. Dit moet dan van een andere planeet komen , omdat richtingen oost op aarde , vanaf een ander gebied het westen kan zijn."

Ik denk dat je alleen over dit punt nog een keer na moet denken. Want nu denk ik toch echt heel eenvoudig: punten in de ruimte kunnen vanuit de Aarde bezien ook zowel oost als west zijn.  Neem Sirius; in de avond moet ik naar het oosten te kijken om hem te zien, en in de ochtend staat hij in het westen.

Lid sinds

7 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wel Diana , ik wilde je zeker niet vergelijken met een paard , maar afsluiting was grap , en zeker niet als metafoor.

Als vanuit het standpunt de aarde het oosten is , dan moet dit het planetair het oosten zijn , en niet als windrichtingen op aarde. Zoals sir Arthur Conan Doyle (Sherlock Holmes) schreef |: Als je de oplossing niet kan vinden in het antwoord , zit de oplossing toch al in het antwoord.

Lid sinds

13 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

 

Het oosten ís een windrichting. De term 'planetair' oosten heb jij verzonnen maar is geen antwoord op mijn vraag. Je bedoelt een absolute richting, begrijp ik. Maar die richting kun je toch niet gelijktrekken met het oosten (of westen) op aarde, omdat de aarde draait en daardoor richtingen ten opzichte van het aardoppervlak (oost, west) continue veranderen ten opzichte van een absolute richting. De aliens moeten dus iets anders bedoeld hebben toen ze schreven 'het gevaar komt uit het oosten'.

Lid sinds

11 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Sir Arthur Conan Doyle schreef; "Het is een kapitale fout om te theoretiseren voordat je gegevens hebt. Onmerkbaar begint men feiten te verdraaien zodat ze bij de theorieën passen, in plaats van theorieën aan de feiten aan te passen."

Reinier van Mil schreef; "Ik heb wel in mijn verhaal opgenomen dat openbaringen zegt : het gevaar komt uit het oosten." 

 

Lid sinds

7 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wel Diana , ik kan best wel tegen kritiek hoor , het punt is alleen dat er alleen maar bekeken wordt naar discussies , over punten en komma's , mierenneukerij in mij ogen , en terwijl ik liever kritiek had gehoord over de , passage van mijn verhaal ,  de samensmelting van Kain en de bezoekster. En dan moet ik denken aan Wilde en Hemmingway , die stomdronken de mooiste verhalen vertelde , zonder domme discussies over punten en komma's , windrichtingen en enige allerlei dingen die er mijnsinziens niet toe doen. Ik vind toch als amateur dat je als schrijver de empathie moet hebben , wat zal zal de lezer er van vinden , en deze zeurt niet over wetenschappelijk discussies , neen , hij wil vermaakt worden , en meegezogen worden in het verhaal , op zodane wijze dat het zo zou kunnen zijn.

Lid sinds

7 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik vergeet hierbij te vermelden , als openbaringen vertelt : Het gevaar komt uit het oosten , is de ENIGE conclusie die we daar uit kunnen halen (al ben je de beste wetenschapper ter wereld) is dat het gevaar dus NIET van onze eigen planeet komt , want er is GEEN plek op aarde die voor alle bewoners ten oosten ligt. Is trouwens toch wel veel informatie , omdat het eind der tijden voor een ieder intersessant is (denk maar aan alle films die daar over gaan) en kunnen we toch de volgende rampen uitschakelen : Oorlog , nuclaire ramp , het gele gevaar en ga zo maar door.

Lid sinds

11 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Reinier van Mil schreef; "Vind het knap dat je toch iets kan vinden om de theorie onderuit te halen , Yrret."

Daarom heet het een theorie, Reinier. Het is niet mijn bedoeling je theorie onderuit te halen. Maar ... omdat je zelf die conclusie trekt kan je ook concluderen dat 23 jaar nadenken zinloos kan zijn, omdat er geen handeling volgt. Perceptie dwingt mij echter te vermelden dat zinloos óók zinvol kan zijn.   

Reinier van Mil schreef; "[...]Het gevaar komt uit het oosten , is de ENIGE conclusie die we daar uit kunnen halen (al ben je de beste wetenschapper ter wereld) is dat het gevaar dus NIET van onze eigen planeet komt [...]"

Voor die conclusie kan je beter een gesprek voeren met George Malley.  

Reinier van Mil schreef; "[...]omdat het eind der tijden voor een ieder intersessant is[...]" 

Niet voor een ieder, Reinier. 

Reinier van Mil schreef; "Ik Kaïn , ja die ja , had net een prachtige reebok geschoten."

Bedoel je de eerste zoon van Adam en Eva?