Lid sinds

11 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ganymedes 16

Hallo iedereen en vooral iedereen die wel eens Fantasy, sf of iets in het fantastische genre schrijft. Zoals jullie wellicht weten, komt er ieder jaar een jaarboek uit dat Ganymedes heet. Dat is een overzicht van wat er op nl talig gebied leeft in het fantastische genre. Dus niet alleen de gerenommeerde auteurs krijgen hier een platform. Ganymedes wil een evenwichtige afspiegeling bieden. Verhalen mogen niet eerder gepubliceerd zijn, maar mogen wel ingediend zijn voor een wedstrijd. Dit is geen wedstrijd, de inzending hoeft niet anoniem. Het mogen ook fantastische gedichten zijn. Er zit helaas geen betaling aan vast. Ganymedes is onderdeel van een stichting en maakt zelf geen winst. Meer info vind je hieronder en als je vragen hebt, kun je ze altijd stellen. http://shop.pr1ma.nl/service/ganymedes/

Lid sinds

11 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja vind ik ook. Beginnende schrijvers zijn altijd op zoek naar een platform die niet zo heel hoogdrempelig is en toch kwalitatief goed.

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb hier een verhaal voor liggen, maar stuur dat alleen in als ik er 100% tevreden over ben en dat is nu nog niet zo. Of ik het op tijd afgerond krijg, is ook nog maar de vraag. Ik heb het schrijfroer namelijk helemaal omgegooid en laat me door geen enkele wedstrijd (al is dit inderdaad geen 'echte' wedstrijd) meer verleiden om het werken aan iets langers te onderbreken. Die 'tussendoortjes' zijn al een aantal jaren op rij mijn valkuil geweest, af en toe best een leuke valkuil trouwens. :)

Lid sinds

11 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hier precies zo! Maar boek schrijven is echt iets heel anders en ik heb me dusdanig verslikt dat ik even terruggrijp op korte verhalen.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuke oproep! Ik heb wel eens van Ganymedes gehoord, maar nog nooit eerder iets ingestuurd. Misschien wordt het tijd om daar eens verandering in te brengen ;)

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hmm, ik heb nog zo'n 15 verhalen liggen die in aanmerking komen... eens zien wat een goeie is.... Ik wil wel voor de 4de keer op rij, Ganymedes is een van mijn favoriete verhalenbundels :)

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik zie geen max. woordenaantal of maakt dat niets uit?

Lid sinds

11 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi initiatief! Ook fijn dat het een stichting is. Dat is toch een heel andere insteek dan die van een bedrijf, zoals een uitgever. Het spreekt mij alleen niet echt aan, met name door de vormgeving van de boekjes. Als ik dit niet had gelezen, had ik van de kaften nooit kunnen afleiden dat het ging om fantasy. Meer iets surrealistisch. Ook vanwege het labeltje "rare boekjes" (Hoezo raar? Fantasy is niet raar. Een fantasywereld moet zich juist houden aan al zijn eigen regels en plotholes worden evenveel vermeden als in andere genres). Ik moet zelfs bekennen dat ik dacht dat het iets Bijbels was toen ik het voor de eerste keer voorbij zag komen. Geen idee waarom ik dat dacht. De kaften van de wat vroegere boekjes op de site zijn wat mooier. Daarin kan ik tenminste en sf-tintje herkennen. Maar dit is puur mijn eigen voorkeur, natuurlijk.

Lid sinds

11 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zie geen max. woordenaantal of maakt dat niets uit?
In principe niet maar zover ik het begrijp is 3.000-5.000 mooi aantal en de beginner en de gevorderde is ook een verschil. Dus stuur geen boekwerk in. Vorige keer had iemand dat wel gedaan en toen werd het niet in Ganymedes geplaatst maar tot zelfstandige publicatie gemakt

Lid sinds

11 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi initiatief! Ook fijn dat het een stichting is. Dat is toch een heel andere insteek dan die van een bedrijf, zoals een uitgever. .
Ja dat is idd mooi. Over dat rare. Ja ik heb zelf ook een raar boekje en dat is idd wel raar. Degenereren van je eigen werk lijkt het wel. Maar het heel al jaren zo. De cover vind ik zelf wel mooi moet ik eerlijk zeggen. Ik sta in 14 en 15 en ik hoop dat er een plekje voor me is in 16. Juist ook omdat ik de voorkant zo mooi vind.

Lid sinds

9 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb in extremisch nog een verhaal ingestuurd. Al is de cover bijna een reden om het niet te doen, lijkt meer geschikt voor een moppenkalender :(

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Kaften zijn natuurlijk altijd persoonlijke smaak en zeker bij een bundel met diverse fantastische genres zal het niet gemakkelijk zijn om een kaft te hebben die alle genreschrijvers even goed ligt. Persoonlijk vind ik het label 'rare boekjes' trouwens juist erg leuk, maar dat zegt misschien ook wel weer iets over mijzelf ;) Anyway: het was voor mij een drukke maand met veel deadlines, maar gelukkig heb ik het verhaal dat ik voor Ganymedes had gereserveerd toch genoeg kunnen polijsten om - op de valreep - in te sturen.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor de info, Krommenaas! Het aantal inzendingen is een stuk hoger dan ik persoonlijk had gedacht. De bundels schijnen - zowel qua verhalen als qua redactie - kwalitatief erg goed te zijn had ik ergens opgevangen, dus ik ben benieuwd wie de bundel gaan halen. Gelukkig is het maar een maandje wachten op de uitslag ;)