Lid sinds

11 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Proeflezers gezocht voor kort fantasyverhaal (7000 woorden)

Hallo iedereen! Ik doe mee met een schrijfwedstrijd van Luitingh-Sijthoff, waar het de bedoeling is een kort fantasy/SF-verhaal te schrijven met het thema Time&Space. Mijn verhaal is al af (joepie!) maar ik zoek eigenlijk nog zo'n twee proeflezers. Ik zoek iemand die een beetje lang van stof is en die meer vertelt dan "ja, dat personage was wel leuk" of zoiets dergelijks. In ruil voor het proeflezen van mijn verhaal proeflees ik graag een verhaal van jou van ongeveer gelijke lengte, als je dat wilt. Het liefst wel fantasy of SF. Ik proeflees zelf veel en ben zelf behoorlijk lang van stof, in ieder geval. :P Je hoeft niet op spel- of typefouten te letten. Het gaat mij veel meer om het verhaal zelf. Daarom heb ik zeven vragen om na het lezen te beantwoorden. Dat zijn vragen als: -Was alles duidelijk? Waren er dingen die je niet begreep? -Welk beeld heb je van de wereld? -Welk beeld heb je van dit personage? -Wat vond je het beste moment in het verhaal en waarom? -Wat vond het minst mooie/slechtste moment in het verhaal en waarom?

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik wil wel, maar ik heb nog niet zo veel ervaring en ben pas 13 jaar. Ik lees wel graag en veel fantasyboeken. Het is aan jou of je mij goed genoeg vindt om je verhaal toe te vertrouwen voor feedback.

Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je mag hem ook wel naar mij opsturen, maar ik kan geen garanties doen over of ik daadwerkelijk de tijd heb. Ben wel benieuwd om eens wat van jouw te lezen.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik bedoelde meer dat ik wil weten of er nu iets naar me is verstuurd en hoe je dat kunt ontvangen. Waarom wil jij hier eigenlijk voor proeflezen als er wordt gevraagd om mensen die lang van stof zijn terwijl jij aangaf dat je maar 10 tot 20 woorden (die er echt toe doen) typt per dag?

Lid sinds

13 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nou ik kan wel dit zeggen: ik heb empirisch ondervonden dat de kleur paars Draken aantrekt. Het is dus maar net de vraag of je daar zin in hebt... (Als het je werkelijk speet, had je het wel gelaten. Aangezien je het niet gelaten hebt, geloof ik niet dat het je spijt :O )

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Jaloers, maar meer paars gaan dragen dan. Ik zei ook niet dat het me speet, ik bedoelde ermee dat het een grapje was.

Lid sinds

11 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Waarom wil jij hier eigenlijk voor proeflezen als er wordt gevraagd om mensen die lang van stof zijn terwijl jij aangaf dat je maar 10 tot 20 woorden (die er echt toe doen) typt per dag?
Paars is de mengkleur van blauw en rood. En omdat ik van deze schrijfsters hou. 15 woorden.

Lid sinds

11 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
XvR, bedankt dat je geïnteresseerd was. Van de vier schrijvers die hier reageerden had ik echter maar twee proeflezers nodig. Bovendien lag de doelgroep van dit verhaal redelijk boven 13 jaar, dus wist ik niet of het je zou aanspreken en of je het leuk zou vinden om te lezen. Dus daarom koos ik de anderen. Als ik nog eens een proeflezer nodig heb en je ligt wel binnen de doelgroep, dan weet ik je te vinden! Overigens heb ik Yrret hier al vaker op het forum zien rondhangen en weet ik hoe hij kan formuleren. Hij hoeft niet lang van stof te zijn om precies over te brengen wat nodig is. Misschien is dat een talent van Draken. En Yrret, dank je :)

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Oké, ik dacht al zoiets. Maar... niet geschoten is altijd mis. Het is alleen wel handig om te communiceren over je keuze, dan weet iedereen waar hij aan toe is.

Lid sinds

11 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik doe in ieder geval mee aan Fantastels dit jaar, dus er komt sowieso een volgende keer. Bedankt voor al dat enthousiasme! Dat is altijd fijn :)

Lid sinds

11 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Volgende keer misschien? :)
Uw blog?
The proofreader isn’t always right, but there is always a reason for what they’re saying and it’s up to you to improve on that.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Jep mijn blog :) Sorry Yrret ik weet nooit zeker of de vragen die je stelt rethorisch zijn of niet, dus heb maar gewoon antwoord gegeven haha.

Lid sinds

11 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Sorry Yrret ik weet nooit zeker of de vragen die je stelt rethorisch zijn of niet, dus heb maar gewoon antwoord gegeven haha.
Of mijn vraag retorisch is - is - door mijn twijfel/aardigheid - ook voor mij moeilijk te beantwoorden.