Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

liefdesbrieven

Wie schrijft er nog liefdesbrieven? Kun je met woorden iemand verleiden? Stuur je brieven naar hartenziel@ncrv.nl

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oh mevrouw of meneer van de NCRV, u ziet er geweldig uit, ik zou zo verliefd op u kunnen worden. U bent zo kort van stof, zo mooi! Alleen wie bent u? (ik heb in m'n hele leven nog nooit één liefdebrief geschreven... en ontvangen)

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
tell me more, tell me more, (was it love at first sight - zongen ze dan bij Grease) leuk initiatief, maar meer informatie ajb.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wie schrijft er nog liefdesbrieven? Kun je met woorden iemand verleiden?
Nooit gedaan en dat zal ik ook niet snel doen. Wel heb ik de meest geweldige mails mogen ontvangen van mijn huidige vriend. Ik moet zeggen dat ik dat toch wel heel erg leuk vond. En ja, juist zijn geweldig creatief taalgebruik heeft me over de eerste streep getrokken.

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Voor het televisieprogramma Hart en Ziel voor een aflevering over de liefde, zijn we op zoek naar liefdesbrievenschrijvers en natuurlijk hun brieven en ervaringen.

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Moeten ze echt zijn? Of mag je ze ook verzinnen? En wat doet het tvprogramma met de brieven?

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb wel honderden liefdesbrieven in een oude schoenendoos, maar ze zijn allemaal iets :eek: belegen. Zo ongeveer veertig jaar. :D :{} :music:

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb wel honderden liefdesbrieven in een oude schoenendoos, maar ze zijn allemaal iets :eek: belegen. Zo ongeveer veertig jaar. :D :{} :music:
Dan zijn ze toch juist leuk, lijkt me... :nod:

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
natuurlijk zijn en worden ze dan minstens net zo leuk. En Pluisebol? ben je er al uit? Ik zal het maar verklappen: morgen zijn we 39 jaar getrouwd. Dus de liefdesbrieven zijn grotendeel al ouder dan veertig jaar. Er zitten enkele jongere uit, maar die zijn van barre tijden dat mijn genootschapsman, haha wat een verzinsel, weken achter elkaar in het buitenland zat voor studie. poeh, wat een tijden waren dat. Tja, dan blijft er niet veel anders over dan brieven te schrijven hè?

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Te weinig info. HOe weten wij dat dit een betrouwbare bron is? Ik vind het een leuk initiatief, dus ik wacht graag op meer informatie.

Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb er geen behoefte aan om mijn liefdesbrieven publiek te maken, tenminste, als ik die geschreven zou hebben. Geen toestemming van mij dus, om deze bij het grote publiek bekend te maken.

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Zo Jacq, dan was je er vroeg bij! VAN HARTE GEFELICITEERD!!! Dat moet ik toch in een topic met deze titel kunnen doen, niet waar? Want het eindigt met 'en ze leefden nog lang en gelukkig' .

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag allemaal, nog even wat uitleg over de liefdesbrieven: We zijn met het programma Hart en Ziel bezig met een uitzending over de liefde. We onderzoeken samen met onze gasten, filmpjes en deskundigen wat de invloed is van de liefde op ons gedrag en hoe wij met ons gedrag de liefde kunnen beïnvloeden. Hierbij komt wellicht ook ter sprake of je met een liefdesbrief iemand voor je kan winnen en aan welke criteria een goede liefdesbrief zou moeten voldoen. Idee is nu nog om een aantal liefdesbrieven door een liefdesbriefexpert te laten beoordelen. Mogen anoniem zijn, het gaat om de vorm en de inhoud en ook liefdessmsjes zijn van harte welkom groeten

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor de uitleg, hartenziel! Ik zie het wel voor me: verliefd worden op een schoonschrijver die in het zwoele duister van je fantasie soepeltjes door je brievenbus naar binnen glijdt, maar bij het daglicht van de realiteit stroever blijkt te zijn dan de kokosmat waarop hij eerder terechtkwam. Nee, brieven en liefde hebben in het echt niets met elkaar te maken. (Dit is een stelling - je kunt met gemak het tegenovergestelde beweren, m.a.w.: Het is een leuk onderzoek dat jullie doen :thumbsup: :) ).

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb wel liefdes gedichten, waarvan sommige opgestuurd naar de man in kwestie. Tellen die ook mee?

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
jaja, Pluis, ik was er echt heel vroeg bij. Ik moest nog toestemming van mijn ouders hebben omdat ik minderjarig was. met heel wat tegenzin hebben ze toegestemd. Ik zat nog op school en moest nog een jaar. Wat een heerlijke tijden waren dat vanuit die kant bekeken. Ik ging naar colleges, we hadden geen opkomstplicht, alleen de tentamenbriefjes waren heilig voor het ministerie. Zo lang ik die haalde geen vuiltje aan de lucht. Ik heb er behoorlijk de kantjes vanaf gelopen dat jaar maar was heel opgelucht dat ik uiteindelijk zomaar slaagde. Mijn mondeling heb ik gestuurd naar een onderwerp dat ik het gemakkelijkste vond en naar mijn interesse in het verband tussen voeding en kanker. Dat was nog een onbekend gebied en mijn examinatoren zaten met open mond van verbazing en stelden echt relevante vragen die ik, nou puur omdat het mijn belangstelling had, wist te beantwoorden. Ik kreeg een bedankje en een 9. Die was niet helemaal verdiend, maar ach mijn papiertje was geldig en daar heb ik uiteindelijk jarenlang plezier van gehad. En nog.....

Lid sinds

17 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als je nog steeds op zoek bent naar liefdesbrieven mag je me contacteren, ik heb er nog een heleboel in mijn kast liggen.