Lid sinds

15 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Kritische testlezer gezocht

Dag allen! Het is mijn plan om mee te gaan doen aan een lokale schrijfwedstrijd van de bibliotheek. Het thema is 'Liefde' en volgende de regelementen moeten er minimaal 1000 woorden en maximaal 2500 gebruikt worden. Verder zijn er geen restricties. Omdat ik nogal onzeker ben over de huidige kwaliteit zou ik graag de hulp willen inroepen van een kritische testlezer die mij zou kunnen assisteren bij het verbeteren van zinsopbouw en overbodige woorden. Het verhaal bestaat uit zo'n 2300 woorden en beslaat het duistere deel van liefde. De deadline voor het inleveren van het verhaal is 2 november, daarom hoop ik dat er iemand bereid is om te assisteren. Als er interesse is zal ik het verhaal toemailen, ik vraag dan om een privebericht met het email adres. Alvast bedankt voor de reacties!

Lid sinds

15 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hmm lastig... ik heb namelijk twee hartstikke lieve dames die mij ook assisteren met lezen, maar niet alle tijd erin kunnen steken. Wat als ik zeg: "Een boek naar keuze, zolang het geen overdreven bedrag is"? Dit betekent dan wel dat ik veel vertrouwen in de persoon heb, en het dan bij één persoon houd.

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoeveel verdient dat dan zo'n wedstrijd..? Kijk je zegt geen overdreven bedag maar goed dat hangt ook van factoren af he..:D

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind het ook lastig. Ik ben wel vaker proeflezer/redacteur voor teksten, boeken etc. Maar daar leef ik (deels) van. Dus om nou te zeggen: Jij wint 200 euro en ik mag een boekje naar keuze uitzoeken ....?

Lid sinds

15 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oh, sorry... jullie gaan er vanuit dat er een x geldbedrag staat voor de winnaar. Helaas is dat niet zo. De winnaar krijgt als het goed is wel een boekenbon en een wisselbeker. Ik denk (speciaal voor Eliesje) inderdaad niet dat dit een winstgevende opdracht gaat... Daarnaast lijken jullie ook erg veel te verwachten van mij; ik en winnen zijn niet echt een combinatie :P Conclusie: een BOEK (geen boekJE) naar keuze zou al de helft van de opbrengst zijn, mocht ik uberhaupt winnen.

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Serieus testlezen kost nu eenmaal heel veel tijd en concentratie, Stefan, vandaar dat mensen waarschijnlijk voor die investering ook iets terug zouden willen hebben. Daarbij maakt je verhaal met een goede testlezer waarschijnlijk meer kans, dus is het redelijk dat de winst op de een of andere manier verdeeld wordt.

Lid sinds

15 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat snap ik uiteraard, maar zoals ik hierboven al heb gezegd, een boek naar keuze is al de helft van de opbrengst, als er uberhaupt een opbrengst is.

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Is het niet die wedstrijd van de bieb in Flevoland dan? Daar staan geldbedragen en het gaat over 'de liefde'.

Lid sinds

15 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat kan wel kloppen ja, het gaat in ieder geval over liefde. Gelukkig heb ik een testlezer gevonden die nog voor de deadline gaat controleren. In ieder geval bedankt voor de reacties!

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Als je er geen zin in hebt, dan reageer je toch gewoon niet? Om nu meteen over tegenprestaties te beginnen...

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Maar mocht er wel een tegenprestatie tegenoverstaan, kun je er best ineens zin in hebben, dus als je niet reageert weet je dat ook niet.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat is waar Micha. Het is dan misschien meer de manier waarop, dat ik het moeilijk mee heb. Maar ja. Dat ligt aan mij, denk ik. Sorry Stefan, ik ben blij dat je iemand vond. Ik heb er zelf ook niet zo'n zin in. Ik doe heel graag een proefleesje en 2300 is wel overkomelijk, maar ik ken jou en je schrijven niet, dan vind ik het moeilijk om me te engageren..

Lid sinds

15 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Runaway! Geen probleem. Natuurlijk snap ik dat iemand een 'beloning' wil voor iets als dit maar ik schrok inderdaad zelf ook door de directe vraag of de testlezer de helft van de winst zou krijgen. Ik heb een soort van wake-up call nodig. Gewoon iets of iemand die mij eerlijk vertelt dat ik met woorden overweg kan, of dat ik het beter aan anderen over kan laten. Dat is eigenlijk de reden waarom ik hieraan mee doe. De helft van de winst zou hetzelfde zijn als zeggen dat ik het verhaal maar voor de helft geschreven heb. Gelukkig is het probleem opgelost. Een goede bekende van mij buigt zich over het verhaal en is gelukkig bekend in de Nederlandse taal. In ieder geval bedankt voor jullie reacties.

Lid sinds

15 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Misschien leuk om nog even te weten: Ik heb de wedstrijd niet gewonnen en werd ook niet eervol vermeld. Het viel me op dat de winnende verhalen erg romantisch waren; iets wat mijn verhaal totaal niet was. Erg duidelijk dus: ik zat op het verkeerde genre te broeden. Wel kan ik vertellen dat de persoon die onder andere mijn verhaal heeft bekeken zelf (na aandringen) wel deel is gaan nemen aan de wedstrijd en deze ook gewonnen heeft met de eerste prijs. Alsnog bedankt voor jullie reacties!