Lid sinds

15 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

hulp bij het schrijven

Ik zou graag mijn belevenissen op papier willenzetten. Het zou een spannend verhaal moeten worden over de laatste 10 jaar van mijn leven, met een climax van de laatste 2 jaar. Ik ben getrouwd geweest ( en net gescheiden) met een russische vrouw die mij zeer geraffinerd heeft opgelicht. Dat niet alleen, ze probeert mij een strafblad aan te smeren, en wist de weg om werkelijk alles wat ik had voor zichzelf te houden. Sex misleiding, belastingaude, identiteitsfraude, ongebruikelijke banktransacties, smaad, intinmidatie, ja dat komt er allemaal in voor. Behalve weinig tijd ( ik werk hard en ben nog steeds aan het speuren naar hetgeen er gebeurt is) heb ik ook weinig talent om iets te verwoorden. Wie kan en wil mij helpen of weet de weg waar ik zo iemand kan vinden. bedankt en vriendelijke groeten. Jos

Lid sinds

15 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een verhaal Jos! Verschrikkelijk om dit allemaal mee te moeten maken. Ik denk dat je zelf eerst moet beginnen met alles op papier te zetten. Dit helpt je bij het verwerken (klinkt cliché, maar is vaak wel zo) en op die manier komen er vaak ook weer herinneringen boven en vallen dingen op hun plek. Wat ben je van plan met jouw verhaal? Wil je het voor jezelf houden en misschien familie/vrienden of zou je het willen uitgeven?

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hai Jos, als eerste in ieder geval welkom hier! Volgens mij heb je inderdaad een paar goede ingredienten om een spannend verhaal in elkaar te zetten. Je zegt dat je weinig talent hebt, maar aan je intro. stukje te zien valt dat volgens mij wel mee. Weinig tijd is wel lastig ja, maar goed, misschien zou je elke dag een uurtje of half uurtje kunnen schrijven (dan kom je al een aardig eind). Mijn tip is ook om eerst alle punten voor jezelf op papier te zetten (als dat er in eerste instantie wat chaotisch uitziet, niet schrikken, dat is vrij normaal!) Kijk daarna wat je evt. in het verhaal zou willen verwerken. Ga van daar uit rustig verder werken. Hulp kun je hier altijd krijgen! Ook is er een stuk waar je je schrijfsels kunt laten beoordelen en kunt vragen om tips. Probeer eerst hoe ver je hier mee kunt komen. Ik wens je heel veel succes, ook met het verwerken ervan!

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Jos, dit moeten vreselijke jaren geweest zijn.... Je zal zeker ook veel tijd nodig hebben om het te verwerken. En wat helpt je enorm bij het bekomen, het proberen weer normaal te leven, een nieuwe periode te beginnen? SCHRIJVEN! Volgens mij zou je best eens rustig gaan zitten en goed overwegen waar de problemen begonnen, hoe ze evolueerden: punt per punt op papier zetten. Het eerste blad zal misschien één onoverzichtelijk schrijfsel zijn, maar dan kan je ieder punt opnieuw bekijken. Het onoverzichtelijke zal duidelijker worden en van daaruit zou je eventueel kunnen proberen aan je verhaal te beginnen. Schrijf alles wat in je opkomt, kijk niet zo erg naar de zinsbouw, taalfouten, schrijf alles van je af. Als je dan al enkele pagina's hebt, waarvan je denkt: dat lijkt me goed, zet het dan gewoon in "proeflezen". Hopelijk krijg je veel reacties, hier zitten echte kanjers wat betreft schrijven en taal en dies meer. Wie reageert zal je meestal wel oprecht zijn mening zeggen, ook de fouten aanstippen, of je wijzen op zaken die je zelf niet ziet. Je ziet dat ik het eens ben met Meis, probeer het maar, wie weet lukt het je toch om zelf je verhaal op papier te zetten. Ook ik vraag me af of je je verhaal openbaar wil maken. Of wil je het alleen voor je naasten? Ook nog eens over nadenken! Groetjes, Lien

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het ligt er ook aan wat je doel precies is, Jos. Wil je vooral de gebeurtenissen voor jezelf op een rij krijgen? Ze verwerken? Of heb je echt al heel duidelijk een boek voor ogen: waargebeurd verhaal, zelf geschreven? Of: waargebeurd, op basis van gesprekken opgeschreven door.. een andere auteur? Het lijkt mij zeker de moeite waard om dit alles op papier te krijgen, ondanks jouw persoonlijke leed vind ik het zeer intrigererend .

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
een ghostwriter zoeken zou kunnen, maar je moet wel zeker weten dat je het wil publiceren. Je kunt het ook voor jezelf houden. In ieder geval sterkte ermee!

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben het met bovenstaande reacties eens: zoek eerst eens uit waar en in wat voor vorm je het wilt publiceren, boek of artikel in een krant bijvoorbeeld. Ga het zelf vanwege het verwerkingsproces en je zoektocht allereerst op papier zetten. En vertel daarna wat of wie je precies nodig hebt om je eventueel te helpen.

Lid sinds

15 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Net zoals een ongelukkige jeugd veel inspiratie oplevert voor een boek, doen dit soort traumatische ervaringen dat natuurlijk ook. Je merkt wel aan de reacties dat de meeste mensen jouw relaas graag zouden willen lezen. Mits pakkend geschreven, natuurlijk. Aan tips heb ik verder niet zoveel toe te voegen, die zijn al gegeven. Wel hoop ik dat je deze rotervaringen kunt omzetten in iets positiefs, een bestseller bijvoorbeeld.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als dat geen voer voor een goed boek is? Zet het eerst chronologisch op papier zodat je geen zaken kunt vergeten. Haal eens wat schrijfboeken bij de biep. http://boekengek.com/index.php?option=com_content… Hier vind je er een hoop bij elkaar. Het geeft je veel informatie over hoe het aan te pakken. Al schrijvende en hierrondhangende leer je bij en zal het rap beter gaan.