Lid sinds

12 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Leden gezocht voor interviews via e-mail over schrijfgedrag (t.b.v. afstudeeronderzoek)

Goedemiddag, Voor mijn afstudeeronderzoek voor een literaire community ben ik op zoek naar personen die ik via de mail een paar vragen zou mogen stellen over hun schrijfgedrag en Schrijven Online. De antwoorden worden geheel anoniem verwerkt en worden alleen gebruikt voor mijn onderzoek. Ik zou er ontzettend mee geholpen zijn. Met vriendelijke groet, Nadia

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat mag wel, hoor. Voor wat voor literaire community is het? Je kunt een pm sturen via het envelopje.

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
Hallo Nadia, ook van mij een paar vragen: * om welke studie gaat het? * om welke literaire community? * wat is het verband tussen iemands schrijfgedrag en Schrijven Online? * waarom betrek je Schrijven Online bij je onderzoek?

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Thérèse, mag ik jou even een pm sturen hierover?
Volgens mij zijn er wel meer mensen daarin geïnteresseerd ;) waarom zet je de antwoorden niet in dit topic?

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zou er ook meer over willen weten. Bedoel je misschien dat je een afstudeeronderzoek doet NAAR literaire communities, en dat SOL dat dus is? Want ik kan me niet voorstellen dat een literaire community de opdracht tot een afstudeeronderzoek geeft.

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zou er ook meer over willen weten. Bedoel je misschien dat je een afstudeeronderzoek doet NAAR literaire communities, en dat SOL dat dus is? Want ik kan me niet voorstellen dat een literaire community de opdracht tot een afstudeeronderzoek geeft.
Dat heb ik ook al gedacht; 'voor' en 'over' worden wel vaker verward.

Lid sinds

12 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je mag mij wel e.e.a. via 't envelopje vragen hoor! Ik denk wel dat je meer mensen hiertoe bereid vindt als je wat nadere info in dit topic zet.

Lid sinds

12 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wauw, wat een hoop reacties! Aan de mensen die me willen helpen: hartelijk dank! Ik stuur jullie vandaag nog een PM. :) Op aanraden van Thérèse hier wat extra info: Ik doe de studie Redactie en Mediaproductie aan de Hogeschool van Amsterdam. Ik ben bezig met het schrijven van een PR-plan voor de community Literair Werk. Als afstudeeropdracht is een PR-plan alléén natuurlijk niet genoeg: het is ook de bedoeling dat ik een rapport schrijf met achtergrondinformatie e.d. Ik heb een enquete gehouden onder de leden van Literair Werk, om erachter te komen wie zij zijn e.d.. Mijn afstudeerbegeleider raadde me aan om ook andere mensen te interviewen, zoals leden van een schrijfclub. Aangezien op Schrijven Online mensen zitten die, naar ik aanneem, van schrijven houden, en er een speciaal subforum is voor oproepjes, bedacht ik dat ik hier een oproepje kon plaatsen. Ik heb enkele algemene vragen bedacht, zoals: wat schrijft u? Bent u lid van een schrijfclub? Schrijft u alleen voor zichzelf? Heeft u ambities om uw werk uit te geven? Het leek mij wel interessant om iets meer te weten te komen over de 'hobbyschrijver', en Schrijven Online is een makkelijke manier om deze schrijvers te bereiken. En 'interviews' via de mail geven de mogelijkheid om uitgebreidere antwoorden te ontvangen, anders dan bij een enquete.

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nu het wat duidelijker is, wil ik ook best meedoen. Stuur maar een PM. Als dat makkelijker is, zorg ik wel dat je mijn mailadres krijgt.

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik wil ook wel meedoen. PM of e-mail, zie maar wat je makkelijker vindt. Overigens ben ik het niet eens met Dries: ik vind dit (het forum van SOL) wel degelijk een literaire community.