Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder

Enquete over ervaringen met uitgevers

In de nieuwsbrief Schrijven Memo maakten we al melding van een enquête die we op dit moment houden over ervaringen met uitgevers. Iedereen die dit nog niet heeft gedaan kan deze enquête invullen tot morgenavond. De resultaten van deze enquête zullen worden gepubliceerd in Schrijven Magazine en op Schrijven Online. De enquete is anoniem. Onder de deelnemers verloten wij maar liefst vier exemplaren uit de Schrijfbibliotheek, te weten: Spannende verhalen schrijven, Schrijven: het begin, Schrijven is ritme en Uitgeven in eigen beheer. Wie daarvoor in aanmerking wil komen, moet zijn mailadres invoeren. Dat adres wordt niet gekoppeld aan de resultaten. We zijn benieuwd naar jullie ervaringen. Hier staat de enquête: http://www.virtumedia.nl/enquete/index.php?sid=34…

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Is dit alleen voor mensen met al een zelfstandige publicatie op hun naam, of ook voor mensen van wie kortverhalen, gedichten, ... zijn uitgegeven in bundels?

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik had dezelfde vraag als Hekate. Daarnaast lijkt me dat de enquête behoorlijk achterhaald is omdat actuele zaken als e-Books niet aan bod komen. En dingen als promotie via sociale media, een eigen auteurspagina bij de uitgever, etc. Een vraag over "waardering in literaire kring" is vermoedelijk minder interessant wanneer je genreliteratuur schrijft of kinderboeken. Als de uitgever goede banden heeft met de doelgroep dan is dat voor veel schrijvers belangrijker dan de waardering buiten de doelgroep. Een fondsredacteur? De uitgevers die ik ken zijn noeste eenpitters, de uitgever is de fondsredacteur. Bij een vraag als "Er zijn goede banden tussen de fondsredacteur en de uitgever bevordert deze" krijg ik de indruk dat fondsredacteur een schizofreen beroep is. Bij "de ideale uitgever" heb ik twee problemen: - door het te laten volgen op "door wie zou je uitgegeven willen worden?" lijkt het of je de vragen over de ideale uitgever moet beantwoorden met de genoemde uitgever in gedachten. - een ideale uitgever scoort natuurlijk uitmuntend op alle genoemde punten. Behalve voor mij dan op het punt "persoonlijke band", maar dat is mijn probleem. Het is niet realistisch dat een uitgever op alle punten een topscorer is, maar idealisten mogen dromen. Ik heb geen behoefte aan de internationale markt, maar als een uitgever mij dat er gratis en voor niets bijdoet, dan zeg ik geen nee. Ten slotte: als je iets wilt winnen ben je niet meer anoniem.

Lid sinds

13 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Gisteren geprobeerd om in te vullen. Maar afgehaakt bij de vraag: 'Er zijn goede banden tussen de fondsredacteur etc.' Jammer!

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Ten slotte: als je iets wilt winnen ben je niet meer anoniem.
Je bent anoniem in zoverre dat de laatste vraag over het winnen niet gekoppeld wordt aan je antwoorden. Wellicht had ik er neer moeten zetten: je antwoorden worden anoniem verwerkt. De feedback t.o.v. de inhoud nemen we ter harte. Dit is een korte enquête en we moesten een keus maken in de antwoorden. Hieruit kan in de toekomst, als de antwoorden daar aanleiding toe geven, een langere enquête worden georganiseerd die meer toegespitst is op één onderwerp. (bijv e-books, apps, ondernemerschap etc)

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Daarvoor zou je Louis even moeten mailen. Ik heb de enquête niet gemaakt. Ik denk van wel overigens.