Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hulp gezocht voor korte verhalen schrijven

Beste Sollers, Ik zit met een probleem, ik wil namelijk heel graag meedoen aan schrijfwedstrijden, maar: Kan geen korte verhalen schrijven. Naar mijn weten zijn bijna alle wedstrijden gericht op dit soort verhalen. Nu ben ik op zoek naar iemand die enige ervaring heeft op dit gebied en mij graag zou willen leren om dit soort verhalen te schrijven. Ik schrijf in het genre fantasy/science fiction. De manier waarop dit geleerd wordt maakt niet heel veel uit, als ik het maar leer. --------- Heeft iemand interesse om mij te helpen? eventueel kan ik jullie ook ergens mee van dienst zijn. Alvast bedankt! Ps: antwoorden mag via mail, maar het liefst ook hier plaatsen :).

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Maar hoe zie je dan dat voor je? Iemand kan toch niet samen met jou een verhaal schrijven? Je kunt wel zelf een verhaal schrijven, het dan aan iemand laten lezen en vragen of diegene er feedback op wil geven. Maar daarvoor zul je toch eerst zelf moeten lezen hoe een kort verhaal in elkaar zit, waar je op moet letten enzovoort, en dan heb je wel heel veel aan tips die op websites staan.

Lid sinds

14 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hé Tusdar. Er zijn wel wedstrijden voor langere verhalen, hoor. De UA, Fantastels en de PHP zijn genrewedstrijden waar je verhaal redelijk lang mag zijn. En bij INKTogehter schrijf je met verschillende schrijvers aan één lang verhaal. Als je héél goed zoekt zijn er dus echt wel leuke wedstrijden te vinden. Je hebt wel gelijk, want de meeste wedstrijden zijn voor kortverhalen. Ik heb dus wel een paar tips voor je, maar allereerst wil ik zeggen dat je het jezelf heel moeilijk maakt als je een verhaal van 500-2000 woorden gaat schrijven in het fantasygenre. Onmogelijk is het niet, maar ik zou je wel aanraden makkelijk te beginnen. Zelf schrijf ik ook fantasy, maar mijn korte verhalen zijn steevast magisch realisme. Het is gewoon heel moeilijk om dat noodzakelijke fantasyelement in zo'n klein aantal woorden te passen. Maar nogmaals, het is niet onmogelijk, dus als je écht alleen in dit genre wil schrijven, moet je dat doen. Met veel oefening zal het je lukken, daar ben ik van overtuigd. Tips voor het schrijven van een kortverhaal 1. Bedenk een simpel plot. Één lijn is genoeg, in tegenstelling tot een roman zijn er geen subplots nodig. Beperk je tot een simpele gebeurtenis: één (klein) probleem dat opgelost moet worden. Je kunt bijvoorbeeld schrijven over een man die vastzit in het verkeer terwijl zijn vrouw op het punt staat te bevallen. 2. Beperk je in personages. In een kortverhaal heb je niet veel personages nodig. Ook is er de regel dat je zo min mogelijk personages een naam moet geven. Je kunt volstaan met aanduidingen als "zijn broer" en "de verpleegster". 3. Gebruik niet te veel verschillende vertellers en laat in principe maar één personage aan het woord, tenzij het cruciaal voor je verhaal is om daarvan af te wijken. In een kortverhaal wordt zoiets al snel "druk". 4. Schrap alle woorden die niets toevoegen; je hebt maar weinig woorden tot je beschikking, dus weeg af wat wel en wat niets toevoegt. Natuurlijk is dat ook belangrijk in een lang verhaal, maar bij een kort verhaal nog meer, omdat je een maximum hebt. 5. Bedenk van tevoren wat je wil vertellen. Je hebt weinig ruimte, dus zorg dat je de structuur al een beetje in je hoofd heb zitten. Je hebt een korte, maar krachtige inleiding nodig en een eerste zin die nieuwsgierig maakt. Het einde moet niet te plotseling komen. Een kortverhaal kabbelt altijd rustig voort. 6. Beperk jezelf in ruimte. Je hebt niet veel plaatsen nodig om dit verhaal te vertellen. Veel verschillende omgevingen zullen de lezer alleen maar afleiden. 7. Hou sommige dingen bewust vaag of voor jezelf. Het is niet nodig in een kortverhaal een hele wereld uit de doeken te doen. Vertel wat je wil vertellen en hou het daarbij. Ik denk dat je aan bovenstaande al heel wat zult hebben. Als me nog iets te binnen schiet, laat ik het je weten. Wel wil ik je aanraden ook veel kortverhalen te lezen en te blijven oefenen ook al zul je niet meteen resultaat zien. Zie de eerste verhalen die je schrijft als een oefening, deze hoeven niet meteen publiceerbaar te zijn. Verder denk ik dat je veel kunt hebben aan het boek "Van kort verhaal naar roman" van Inge Schouten. Dit is een boek uit de schrijfbibliotheek dat eigenlijk gericht is op het omzetten van een kortverhaal naar een langer verhaal, maar er staan ook veel leuke tips in over beide soorten verhalen. Lees het eens om het voor jezelf op een rijtje te krijgen. Veel van bovenstaande tips zul je er in terugvinden. Ik wens je veel succes en hoop binnenkort een kortverhaal van je op proeflezen terug te vinden.

Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Maar hoe zie je dan dat voor je? Iemand kan toch niet samen met jou een verhaal schrijven? Je kunt wel zelf een verhaal schrijven, het dan aan iemand laten lezen en vragen of diegene er feedback op wil geven. Maar daarvoor zul je toch eerst zelf moeten lezen hoe een kort verhaal in elkaar zit, waar je op moet letten enzovoort, en dan heb je wel heel veel aan tips die op websites staan.
Het makkelijkst lijkt me door middel van kleine oefeningen, die specifiek gericht zijn op korte verhalen schrijven. En dan een proeflezer die ook kennis heeft van korte verhalen.

Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tips voor het schrijven van een kortverhaal 1. Bedenk een simpel plot. Één lijn is genoeg, in tegenstelling tot een roman zijn er geen subplots nodig. Beperk je tot een simpele gebeurtenis: één (klein) probleem dat opgelost moet worden. Je kunt bijvoorbeeld schrijven over een man die vastzit in het verkeer terwijl zijn vrouw op het punt staat te bevallen. 2. Beperk je in personages. In een kortverhaal heb je niet veel personages nodig. Ook is er de regel dat je zo min mogelijk personages een naam moet geven. Je kunt volstaan met aanduidingen als "zijn broer" en "de verpleegster". 3. Gebruik niet te veel verschillende vertellers en laat in principe maar één personage aan het woord, tenzij het cruciaal voor je verhaal is om daarvan af te wijken. In een kortverhaal wordt zoiets al snel "druk". 4. Schrap alle woorden die niets toevoegen; je hebt maar weinig woorden tot je beschikking, dus weeg af wat wel en wat niets toevoegt. Natuurlijk is dat ook belangrijk in een lang verhaal, maar bij een kort verhaal nog meer, omdat je een maximum hebt. 5. Bedenk van tevoren wat je wil vertellen. Je hebt weinig ruimte, dus zorg dat je de structuur al een beetje in je hoofd heb zitten. Je hebt een korte, maar krachtige inleiding nodig en een eerste zin die nieuwsgierig maakt. Het einde moet niet te plotseling komen. Een kortverhaal kabbelt altijd rustig voort. 6. Beperk jezelf in ruimte. Je hebt niet veel plaatsen nodig om dit verhaal te vertellen. Veel verschillende omgevingen zullen de lezer alleen maar afleiden. 7. Hou sommige dingen bewust vaag of voor jezelf. Het is niet nodig in een kortverhaal een hele wereld uit de doeken te doen. Vertel wat je wil vertellen en hou het daarbij. Ik denk dat je aan bovenstaande al heel wat zult hebben. Als me nog iets te binnen schiet, laat ik het je weten. Wel wil ik je aanraden ook veel kortverhalen te lezen en te blijven oefenen ook al zul je niet meteen resultaat zien. Zie de eerste verhalen die je schrijft als een oefening, deze hoeven niet meteen publiceerbaar te zijn. Verder denk ik dat je veel kunt hebben aan het boek "Van kort verhaal naar roman" van Inge Schouten. Dit is een boek uit de schrijfbibliotheek dat eigenlijk gericht is op het omzetten van een kortverhaal naar een langer verhaal, maar er staan ook veel leuke tips in over beide soorten verhalen. Lees het eens om het voor jezelf op een rijtje te krijgen. Veel van bovenstaande tips zul je er in terugvinden. Ik wens je veel succes en hoop binnenkort een kortverhaal van je op proeflezen terug te vinden.
Hier heb ik wel iets aan, ja :D

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Er zijn wel wedstrijden voor langere verhalen, hoor. De UA, Fantastels en de PHP zijn genrewedstrijden waar je verhaal redelijk lang mag zijn.
Het gaat hier nog steeds om korte verhalen. Het zijn geen romans, hoewel veel mensen proberen een hele roman in 12.000 woorden of minder te proppen. Dat lukt dus niet. De enige wedstrijd voor lange verhalen (in het fantasy-genre) is de Castlefest Book Award, voor roman-manuscripten. Je kunt de kunst van het korte verhaal afkijken in verhalenbundels in het genre, of tijdschriften. Volgens mij wordt er in het genre meer kort dan lang geschreven, of misschien: worden er meer korte verhalen afgemaakt dan epische trilogieën. Een kenmerk van een (heel) kort verhaal is dat het "platte personages" heeft. De personages ontwikkelen zich niet, want er is geen ruimte om de psychologische ontwikkeling geloofwaardig weer te geven. Veel goede korte verhalen moeten het daarom hebben van een goede plot met een verrassende ontknoping. Je kunt je er op oefenen om plot-driven te gaan schrijven. Ook is er de regel dat je zo min mogelijk personages een naam moet geven. Dit is geen regel. Hou je er dus vooral niet aan als dat niet nodig is. Zorg gewoon dat er weinig personages zijn, dan hoef je er ook niet veel een naam te geven. In een kortverhaal wordt zoiets al snel "druk". In een lang verhaal ook. Maar dit komt ook neer op één verhaallijn. Schrap alle woorden die niets toevoegen Inderdaad: leer je stop woorden kennen en genees van de Engelse ziekte (woorden los schrijven die aan elkaar horen). En geef alles eenvoudige namen, mijnheer Van der Veld is al twee woorden langer dan mijnheer Veld. Leg ieder woord op een goudschaaltje, schrap bij twijfel. Zie de eerste verhalen die je schrijft als een oefening, deze hoeven niet meteen publiceerbaar te zijn. Stuur ook geen oefenverhalen naar wedstrijden. Meer tips: - Maak handig gebruik van clichées en archetypen: daar hoef je weinig bij uit te leggen - Introduceer je personage niet uitgebreid, noem alleen wat van belang is voor het verhaal; het uiterlijk is meestal niet belangrijk. Een val bij het schrijven van korte verhalen is dat een personage helemaal uit de doeken wordt gedaan, waarna nog een kwart van het aantal woorden overblijft om het verhaal te vertellen. Dat werkt dus niet. - Stuur je personages niet op een queeste bij een verhaal onder de 3000 woorden: dat scheelt in de plaatsen die je moet beschrijven, en bovendien hoef je geen opvulling te verzinnen voor de dagen dat ze onderweg zijn.

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hé Tusdar. Er zijn wel wedstrijden voor langere verhalen, hoor. De UA, Fantastels en de PHP zijn genrewedstrijden waar je verhaal redelijk lang mag zijn. (...) Ik heb dus wel een paar tips voor je, maar allereerst wil ik zeggen dat je het jezelf heel moeilijk maakt als je een verhaal van 500-2000 woorden gaat schrijven in het fantasygenre.
UA, PHP en Fantastels zijn wedstrijden voor korte verhalen ;) (6.000, 10.000 en 12.000) In jouw ogen mag dat lang lijken, maar het blijven kort verhalen. ;) 1500 moet kunnen ivm de Brugse, maar 500-2000 is meestal inderdaad wel lastiger dan iets van bijv. 4000 woorden. Maar goede tips, Scarlet. Enneh... Tusdar. Succes met schrijven :) Als je aan de hand van de tips iets echt af hebt (en er erg tevreden mee bent (dus het meer dan een oefening is)), kun je hier een oproep plaatsen (ik neem aan dat je dan wilt dat het in zijn geheel gelezen wordt en anoniem blijft i.v.m. de eisen bij de wedstrijden) of ergens anders laten lezen, zoals bijvoorbeeld bij de Leesproeverij. Ik moet voortaan sneller typen... Inmiddels heeft Schli ook al iets gepost :P

Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hé Tusdar. Er zijn wel wedstrijden voor langere verhalen, hoor. De UA, Fantastels en de PHP zijn genrewedstrijden waar je verhaal redelijk lang mag zijn. (...) Ik heb dus wel een paar tips voor je, maar allereerst wil ik zeggen dat je het jezelf heel moeilijk maakt als je een verhaal van 500-2000 woorden gaat schrijven in het fantasygenre.
UA, PHP en Fantastels zijn wedstrijden voor korte verhalen ;) (6.000, 10.000 en 12.000) In jouw ogen mag dat lang lijken, maar het blijven kort verhalen. ;) 1500 moet kunnen ivm de Brugse, maar 500-2000 is meestal inderdaad wel lastiger dan iets van bijv. 4000 woorden. Maar goede tips, Scarlet. Enneh... Tusdar. Succes met schrijven :) Als je aan de hand van de tips iets echt af hebt (en er erg tevreden mee bent (dus het meer dan een oefening is)), kun je hier een oproep plaatsen (ik neem aan dat je dan wilt dat het in zijn geheel gelezen wordt en anoniem blijft i.v.m. de eisen bij de wedstrijden) of ergens anders laten lezen, zoals bijvoorbeeld bij de Leesproeverij. Ik moet voortaan sneller typen... Inmiddels heeft Schli ook al iets gepost :P
Dank je :D. Ik ga natuurlijk eerst heel goed trainen op korte verhalen, die plaatst ik hier bij proeflezen. Als ik goed genoeg ben dan doe ik mee aan wedstrijden en blijf ik anoniem :).

Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Er zijn wel wedstrijden voor langere verhalen, hoor. De UA, Fantastels en de PHP zijn genrewedstrijden waar je verhaal redelijk lang mag zijn.
Het gaat hier nog steeds om korte verhalen. Het zijn geen romans, hoewel veel mensen proberen een hele roman in 12.000 woorden of minder te proppen. Dat lukt dus niet. De enige wedstrijd voor lange verhalen (in het fantasy-genre) is de Castlefest Book Award, voor roman-manuscripten. Je kunt de kunst van het korte verhaal afkijken in verhalenbundels in het genre, of tijdschriften. Volgens mij wordt er in het genre meer kort dan lang geschreven, of misschien: worden er meer korte verhalen afgemaakt dan epische trilogieën. Een kenmerk van een (heel) kort verhaal is dat het "platte personages" heeft. De personages ontwikkelen zich niet, want er is geen ruimte om de psychologische ontwikkeling geloofwaardig weer te geven. Veel goede korte verhalen moeten het daarom hebben van een goede plot met een verrassende ontknoping. Je kunt je er op oefenen om plot-driven te gaan schrijven. Ook is er de regel dat je zo min mogelijk personages een naam moet geven. Dit is geen regel. Hou je er dus vooral niet aan als dat niet nodig is. Zorg gewoon dat er weinig personages zijn, dan hoef je er ook niet veel een naam te geven. In een kortverhaal wordt zoiets al snel "druk". In een lang verhaal ook. Maar dit komt ook neer op één verhaallijn. Schrap alle woorden die niets toevoegen Inderdaad: leer je stop woorden kennen en genees van de Engelse ziekte (woorden los schrijven die aan elkaar horen). En geef alles eenvoudige namen, mijnheer Van der Veld is al twee woorden langer dan mijnheer Veld. Leg ieder woord op een goudschaaltje, schrap bij twijfel. Zie de eerste verhalen die je schrijft als een oefening, deze hoeven niet meteen publiceerbaar te zijn. Stuur ook geen oefenverhalen naar wedstrijden. Meer tips: - Maak handig gebruik van clichées en archetypen: daar hoef je weinig bij uit te leggen - Introduceer je personage niet uitgebreid, noem alleen wat van belang is voor het verhaal; het uiterlijk is meestal niet belangrijk. Een val bij het schrijven van korte verhalen is dat een personage helemaal uit de doeken wordt gedaan, waarna nog een kwart van het aantal woorden overblijft om het verhaal te vertellen. Dat werkt dus niet. - Stuur je personages niet op een queeste bij een verhaal onder de 3000 woorden: dat scheelt in de plaatsen die je moet beschrijven, en bovendien hoef je geen opvulling te verzinnen voor de dagen dat ze onderweg zijn.
Dank je voor de ophelderingen en extra tips :)

Lid sinds

19 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Volg een cursus, koop een boek, schrijf een eind weg... Als schrijven voor jou een serieuze hobby is, moet je niet bang zijn er geld aan uit te geven.

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Volg een cursus, koop een boek
Ik weet uit ervaring dat er maar weinig cursussen/boeken ingaan op de specifieke aspecten van het korte verhaal, en dat de valkuilen waar je met het genre van de verbeeldingsliteratuur mee te maken hebt niet behandeld worden.

Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Waarom wil je per se meedoen aan schrijfwedstrijden? Zo te horen ligt jouw talent op een ander vlak. Het is niet bedoeld om je aan te vallen, hoor, ik vraag me oprecht af of je je horizon wil verbreden of mee wil doen om het meedoen. Dat laatste zou ik je afraden. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat ik lol zou beleven aan een wedstrijd van 10.000 woorden, gewoonweg omdat ik het interessanter vind een verhaal van 2000 woorden vorm te geven of een van 60.000. Als ik iets van 10.000 woorden zou schrijven omdat de wedstrijd daarom vraagt, zou het meedoen om het meedoen worden en daar zou ik geen voldoening uit halen. Ik kan me wel voorstellen dat ik ooit besluit om mijn horizon te verbreden en toch iets te schrijf van 10.000 woorden, maar dat is iets anders dan meedoen met iets wat ik eigenlijk niet leuk vind.

Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Waarom wil je per se meedoen aan schrijfwedstrijden? Zo te horen ligt jouw talent op een ander vlak. Het is niet bedoeld om je aan te vallen, hoor, ik vraag me oprecht af of je je horizon wil verbreden of mee wil doen om het meedoen. Dat laatste zou ik je afraden. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat ik lol zou beleven aan een wedstrijd van 10.000 woorden, gewoonweg omdat ik het interessanter vind een verhaal van 2000 woorden vorm te geven of een van 60.000. Als ik iets van 10.000 woorden zou schrijven omdat de wedstrijd daarom vraagt, zou het meedoen om het meedoen worden en daar zou ik geen voldoening uit halen. Ik kan me wel voorstellen dat ik ooit besluit om mijn horizon te verbreden en toch iets te schrijf van 10.000 woorden, maar dat is iets anders dan meedoen met iets wat ik eigenlijk niet leuk vind.
Ik wil juist korte verhalen schrijven, dat is voor mij - als ik het eenmaal kan - een goede weg om ideeen te kunnen schrijven in korte verhalen, dat ik soms gewoon echt nodig heb.

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Waar loop je juist op vast als je probeert een verhaal te schrijven? Het lijkt me handiger om specifieke tips te geven dan van naaldje tot draadje te gaan uitleggen hoe je een kortverhaal moet schrijven - daar is geen beginnen aan. Ik denk dat je in ieder geval moet beginnen met veel kortverhalen te lezen en je te verdiepen in de opbouw enzovoort van de verhalen die je leest.

Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Waarom begin je er niet gewoon mee om één van de ideeën die je in je hoofd hebt uit te werken? Denk gewoon goed na over wat je precies wil zeggen en wat je daar per se voor moet vermelden. Dat schrijf je op en dan kun je het resultaat bij proeflezen plaatsen. Daar krijg je waarschijnlijk wel feedback waarmee je verder kunt. Oh, en voor voorbeelden, ik vind de verhalen die WriteNow winnen vaak goed. Sommige zijn wat te literair zweverig voor mijn gevoel, maar andere weten in 2000 woorden personages op te roepen die je voorlopig niet loslaten.

Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Gister heb ik mijn beste vriendin gesproken - ja wat boeit jullie dit xD. Nou wat dus blijkt is dat ze erg van schrijven houdt en op school bij een opdracht meer geschreven heeft dan de rest - nog steeds boeit het jullie niks. Toen ik wat verder vroeg zij ze dat ze wel wil schrijven maar soms niet verder durft te gaan. Nu heb ik haar zo ver gekregen mee te doen aan een wedstrijd - ze hoeft niet te winnen, maar dan moet ze wel schrijven (helpt voor haar om verder te komen. In dit hele proces ben ik haar begeleiding, als het even niet gaat help ik haar met problemen oplossen, bedenk ik dingen voor haar om verder te schrijven. Deze begeleiding doen we helemaal persoonlijk; face to face. Zij heeft het vertrouwen in mijn hulp. Ze zegt tegen mij dat ze zonder mijn hulp waarschijnlijk niet gaat schrijven of niet ver komt. - Nu komt de clou van dit verhaal - Tijdens het praten met haar, kwam de gedachte op om een kort verhaal te schrijven. Wel heel erg in de liefde, namelijk het onderwerp: De eerste kus. Ik heb al ideeën over hoe ik dit ga aanpakken. En oh ja ik ga trouwens niet meedoen aan die wedstrijd, ik wil niet concurreren met die vriendin, terwijl ik haar juist help!

Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Haha, ja die laatste reactie houdt niet echt verband met het onderwerp. Behalve dat je blijkbaar een idee hebt opgedaan voor een kort verhaal. Ik heb enkele malen een verhaal van iemand proefgelezen die aan dezelfde wedstrijd deelnam als ikzelf en omgekeerd. Dat kan juist heel stimulerend werken, omdat je samen in hetzelfde proces zit. Als je elkaar het beste gunt dan hoeft er van concurrentie geen sprake te zijn. Anyway, mijn tip is oefenen oefenen oefenen. Leg je korte verhaal in een la, trek het een paar maanden later weer tevoorschijn, lees het, gruwel ervan en begin opnieuw of herschrijf het. En dit proces herhaal je gewoon tot in het oneindige :p

Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Haha, ja die laatste reactie houdt niet echt verband met het onderwerp. Behalve dat je blijkbaar een idee hebt opgedaan voor een kort verhaal. Ik heb enkele malen een verhaal van iemand proefgelezen die aan dezelfde wedstrijd deelnam als ikzelf en omgekeerd. Dat kan juist heel stimulerend werken, omdat je samen in hetzelfde proces zit. Als je elkaar het beste gunt dan hoeft er van concurrentie geen sprake te zijn. Anyway, mijn tip is oefenen oefenen oefenen. Leg je korte verhaal in een la, trek het een paar maanden later weer tevoorschijn, lees het, gruwel ervan en begin opnieuw of herschrijf het. En dit proces herhaal je gewoon tot in het oneindige :p
Haha, ik weet het :o. De reden dat ik niet wil meedoen aan die wedstrijd is sowieso omdat het niet mijn genre is en die vriendin doet eraan mee. Ik ben voor haar degene die haar op het schrijfniveau wil/mag brengen en dan ga ik zelf niet ook mee doen. Ik denk eerlijk waar dat ik het korte verhaal - dat ik nu in mijn hoofd heb - best al goed zal schrijven. Het herschrijven is voor mij geen probleem - nou eigenlijk wel, ik doe dat te vaak.

Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zou ik alsjeblieft iemand kunnen krijgen, die het eerste stukje van het verhaal van mij proefleest. ----- Even een beetje informatie over het verhaal: Het is een verheel over wat ik nu meemaak, maar dan in een ander jasje gestoken - zodat het leesbaar is. Ik schrijf het in een heel raar perspectief voor mezelf, namelijk: De ik-vorm, normaal kan ik daar niets mee, maar ik voel dat dit verhaal alleen in zijn recht staat als hij in deze vorm wordt geschreven. Het aantal woorden dat even nagekeken moeten worden ligt momenteel op 83, maar toch wil ik graag dat er naar gekeken wordt ------ Waar moet er dan opgelet worden, nou: Is het goed genoeg om als begin te dienen - zo nee, wat kan er anders. Beschrijvingen - deze zijn misschien mager, maar graag even kijken of het goed genoeg is voor een kortverhaal. Algemene opvallende dingen! ------ Als je hier interesse in heb stuur dan alsjeblieft een pbtje. Ps:Het woorden aantal stijgt snel, dus alleen reageren als je kan afwijken van de 83 woorden naar boven de 100 woorden of meer.