Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Schrijfster van een autobiografie zoekt schrijfmaatje

Hallo allen, Zojuist was het zover! Enkele minuten geleden heb ik de eerste zin van mijn autobiografie ingetypt, met de titel erboven! Voor het vervolg: met haar bedoel ik haar/zijn, met lezeres bedoel ik lezeres/lezer, enz. Ik ben op zoek naar iemand die ook nog maar pas haar eerste zin van haar autobiografie heeft ingetypt. Iemand die in de buurt van postcode 3031 SP woont en die tijd en zin heeft om elkaar te steunen/motiveren bij het schrijven van een non-fictieve autobiografie. Elkaars schrijfsels doorlezen en becommentariseren. Bomen over volgorde en stijl, enz. Thee leuten en inspiratie opdoen. Wandelen om er even uit te zijn en proberen het niet over de autobiografie te hebben (of toch wel?). Lachen en huilen en blij zijn met het resultaat en wanhopen om het resultaat. Elkaar coachen. Enz. Woon je in de buurt van 3031 SP en spreekt dit je aan? Ik hoor graag van je!

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Dag Ik,

Je pakt het goed aan, hoor. Ik kan je niet helpen, maar wil wel vragen om je titel een beetje in te korten. Misschien iets als Ik zoekt autobiografisch schrijfmaatje?

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Beste Zjaan en Janneman,

Bedankt voor de tips!

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

En het inkorten van de titel en het verplaatsen naar de rubriek Algemene oproepen is gebeurd!

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Beste Noekie,

Dat bericht had ik al gelezen!

Hierin is mij niet duidelijk of Dries aangeeft dat hij blij is dat ik de naam van het onderwerp nog verder heb ingekort of dat Dries het zelf heeft gedaan.

Als jij dat uit het bericht van Dries wel kan opmaken, vind ik dat erg knap.

Ik vind de toon in je bericht erg onvriendelijk. Ik blijf liever verschoond van berichtjes met deze toon, want dat vind ik namelijk onnodig.

Ook vind ik het brutaal als een persoon een naam van een forumonderwerp, dat iemand anders heeft geopend, zomaar inkort. Passender vind ik om dit aan de persoon zelf over te laten, aan mij in dit geval.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Beste ik,

Dries is niet zomaar iemand. Hij is de forummoderator, enne... een hele goede. Jouw toon kan je ook niet erg aardig noemen nu. Ik denk dat je titel ook na het inkorten door jouzelf, nog niet kort genoeg was. Dat blijkt toch uit het woordje 'verder'? Een geruststelling: verder heeft niemand van ons de bevoegdheid om in jouw titels te rommelen. Richt je energie op andere zaken. Met deze reacties blijven schrijfmaatjes ver uit de buurt, vrees ik. Dus laat je even van een positieve kant zien, dan lukt het vast. :thumbsup:

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Uhm...Ik, kijk eens wat er achter het berichtje van Dries staat. Juist, een glimlach. Dat betekent: ik bedoel het vriendelijk.

Als je titel te lang is kunnen er bij 'recente reacties' (rechtsbovenin aan te klikken) nog maar de helft van het aantal topics staan omdat je titel over twee regels gaat lopen en de andere topics dan ook meteen twee regels nemen.

Dus het is heel fijn als Dries dat voorkomt door jouw werk te herstellen.
En het is niet fijn als je hier als nieuweling binnen komt stappen dat je gelijk begint te katten op onze allerbeste 'baas'.

Daar worden wij ook een beetje kriegel van.

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator

'Ik' kan waarschijnlijk niet weten dat Dries hier de scepter zwaait, en zal misschien gedacht hebben: Hee, wie zit er aan mijn kopje te frummelen? Alsof iedereen dat zomaar kan - en dan kan ik me ook indenken dat dat niet goed overkomt.

Er is niemand die hier iets kan veranderen aan een tekst, alleen Dries en de indiener van een stukje tekst zelf.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Da's waar. Eens even denken hoe we dat kunnen oplossen. Een mooie gouden rand om zijn avatar? Een flikkerend onderschrift. Misschien gewoon moderator achter zijn naam?

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder

Zo duidelijk 'Ik'? Sorry voor de verwarring, maar ook als je dit tegen een normale gebruiker had gezegd als nieuweling had je wel wat aardiger mogen zijn.

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder

En even voor de uitleg: dit forum heeft erg veel gebruikers. Als ik voor dit soort dingen moet gaan mailen en dan later ook nog moet controleren of het gebeurd is heb ik er een dagtaak aan. Als de titel van een onderwerp te lang is (past niet in blokje of op overzichtspagina) dan kort ik hem in. Ik kan het ook zonder melding doen, maar omdat ik leden graag informeer meld ik het nog even.

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Dries heeft ook 'medewerker' boven zijn avatar staan. 'Moderator' is misschien inderdaad duidelijker. Was er eerst geen sprake van meerdere 'moderatoren' of 'moderators'?

Lid sinds

14 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dries heeft ook 'medewerker' boven zijn avatar staan.
sinds dit topic weer wel, ja. Ik ben hier ook nog niet zo lang, maar voor mij was het al vanaf de eerste dag duidelijk dat Dries de moderator is. 'ik' zou het waarschijnlijk gewoon niet door hebben gehad. Ik vind de reactie van noekie, niks negatiefs hebben. Het was gewoon zoals ik het zie een vriendelijke opmerking zonder toon. Maar ja, iedereen denkt en reageert weer anders dan de ander. Ik vind het heel netjes van Dries dat hij een bericht geeft zodra hij iets heeft ingekort of verplaatst. Hij hoeft dat, zoals hij zelf zegt niet eens te doen. Dit is een leuk forum en ik ben hier nog geen roddels of wat dan ook tegen gekomen. Dus ik hoop dat 'ik' deze ervaring achter zich kan laten en zich toch nog een beetje welkom voelt. We zijn hier allemaal voor hetzelfde: Elkaar te helpen, advies te geven, research op te doen, gewoon lekker te kletsen of proefstukken te plaatsen, maar niet om elkaar af te katten ;)

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder

[quote=Mara]Dries heeft ook 'medewerker' boven zijn avatar staan. 'Moderator' is misschien inderdaad duidelijker. Was er eerst geen sprake van meerdere 'moderatoren' of 'moderators'?[/quote]

Het is nu 'beheerder'. Er zijn wel eens stagiaires op SOL en die springen wel eens bij op het forum. Er zijn nooit officiële extra moderators geweest. Louis heeft overigens ook rechten om dingen op het forum te kunnen aanpassen.

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Ik: Ik wilde het juist alleen aangeven om je erop te wijzen, ik zei het helemaal niet negatief juist. Ik zat te denken hoe ik het duidelijk kon maken. Ik had het ook heel anders kunnen zetten, in de trant van: Wat denk je? Kun je niet lezen? Maar dat deed ik niet, want ik wilde juist aardig doen tegen een nieuweling, maar helaas is dat blijkbaar niet overgekomen en zoals iedereen weet, komt geschreven tekst sowieso heel anders over dan gesproken tekst, en mede daarom vind ik het ook storend dat je mij daar dan meteen op aanvalt, wat dus betekent dat je er vanuit gaat dat ik je wil afkatten of wat dan ook. Heel offtopic, maar dat wilde ik toch even melden.

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Dries: Bedankt voor je ‘sorry’ en handig dat je nu ‘beheerder’ onder je naam hebt gezet, ik wist namelijk niet dat jij de beheerder bent en kan dit ook nergens op de site terugvinden, maar misschien kijk ik niet goed. Als ik aan het begin geweten had, dat jij de beheerder bent van deze site, dan had ik het niet brutaal genoemd. Ik heb je nog gevraagd of jij het was die mijn forumonderwerp hebt ingekort, maar daar kreeg ik zo snel geen reactie op. Daarnaast zal ik het onthouden dat Louis ook aanpassingen kan maken op deze site, bedankt voor het doorgeven.

Zjaan: Ik beweer niet dat Dries geen goede forummoderator is.

Noekie: Ik ben blij te horen dat je het niet onvriendelijk bedoelde.

Zjors: Bedankt voor je uitleg.

Thérèse: Bedankt voor je support en je uitleg.

Mara: Bedankt voor je meedenken.

Gizmo: In mijn andere forumonderwerp heb ik je al bedankt voor het mij welkom heten en dat doe ik bij deze nogeens. Ik moet wel toegeven dat het goede welkomsgevoel door de andere berichten weg is.

Vraag in het algemeen: Hoe sluit ik een forumonderwerp?

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Dag Ik,

Bedankt voor je antwoord. Ik dacht al wel dat je niet zo bedoeld hebt. Misschien is het een idee om jezelf in het 'even voorstellen-topic' voor te stellen. Dan leren we je een beetje kennen (en jij ons). Een topic sluiten kan alleen Dries (en misschien Louis ook). Stuur hem anders een PB (persoonlijk bericht) door op het envelopje onder zijn naam te klikken. Hij heeft natuurlijk geen tijd om alle topics in te gaten te houden of er iets voor hem te doen is. Ik hoop dat de positieve vibes nu snel weer terugkomen :thumbsup:

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Waarom wil je het topic laten sluiten? Zoek je geen schrijfmaatje meer?
Als je het sluit kan er niemand meer reageren dat hij/zij er iets in ziet.

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Zjaan: Bedankt voor je uitleg. Ik heb mezelf op 19 januari jl. voorgesteld in de rubriek 'Even voorstellen' onder de forumtitel: Perfectionist zoekt niet-perfectionist om iets af te krijgen.

Zjors: Ik wil het topic laten sluiten, omdat ik merk dat het niet goed meer voelt. Het lijkt me nog steeds leuk en nuttig om een lees- en boom-maatje te hebben, die bij mij in de buurt woont, maar die komt dan wel op een andere manier op mijn pad. Ik sluit het niet direct, want ik wil personen die bij de voorgaande discussie betrokken zijn, nog wel de gelegenheid geven om te reageren, als zij daar behoefte aan hebben.