Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hulp bij schrijven boek - mijn verhaal

Hallo allemaal, Ik heb ben een jonge meid van in de 20 en heb al heel veel meegemaakt in mijn leven hier zou ik graag een boek voor willen uit laten geven. Geld is er of is te realiseren. Het verhaal gaat over de pleegzorg, drugsverslaafde ouders, onder toezicht stelling en uithuisplaatsing op jonge leeftijd. Vervolgens het falen van jeugd- pleegzorg met betrekking tot de belangen van mij. Uiteraard is er meer als dit. IK heb 3 ordners vol met informatie over mijn verleden dus dat zal moeten helpen. Ik schrijf het niet zelf omdat ik denk dat schrijven een vak is en niet iedereen dat kan. IK hoor graag jullie reacties.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Desii, Ik denk dat het niet mee zal vallen mensen te vinden die het boek voor je schrijven. Wel kan je eens op het gemak hier rondneuzen en kijken of het misschien een idee is om het toch zelf te doen. Schrijven is een moeizaam proces waar veel tijd in gaat zitten. Het is niet makkelijk iemand anders die tijd te laten leveren. Deze mensen willen hun spaarzame uren vaak alleen in eigen werk steken. Mocht je beslissen het zelf te doen dan ben je hier op het goede adres. We helpen elkaar overal mee. Wie weet komt er echt iets moois van als je het zelf doet. Verwacht in elk geval het niet binnen enkele maanden op de markt te hebben. Dat gaat echt nooit, ook niet als een ander dit voor je doet.

Lid sinds

18 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Desii, Ik kan je niet helpen denk ik, maar toevallig heb ik net deze week een boek gelezen wat (denk ik) heel erg overeenkomt met jouw verhaal/ situatie. Het boek heet 'Niemandsland' en is geschreven door 'Guurtje Leguijt'. Je zou in elk geval in dat boek kunnen zien hoe een ander het aangepakt heeft. Sterkte!

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik denk toch dat jij als geen ander het verhaal kan schrijven. Als jij zelf de ervaring hebt, ken jij de sfeer, gevoelens etc. Als je dan bijvoorbeeld een hoop losse stukken verhaal hebt, kan een ander persoon toch alsnog de stukken aan elkaar knopen, knippen en plakken? Dat lijkt mij het mooiste. Je kan het wel samen doen natuurlijk, maar je eigen woorden geven m.i. toch het beste de situatie weer. @ Set: Gefeliciteerd met je boek in de top 10!

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ken iemand die benaderd is door een schrijfgroep, studenten. Ze had een 'slechtmanuscript met een heel goed verhaal geschreven. Haar verhaal was niets meer dan een opsomming van haar persoonlijk drama. Echter inhoudelijk zo interessant dat een uitgever haar ( wel pas 10 jaar na dato) benaderde om het boek uit te geven. Een studenten schrijversgroep verwerkt haar lap tekst tot een mooi boek. Als ik op de sites van de Ned. Thrillerschrijfsters kijk, zie ik dat zij in het alg, geen behoefte hebben aan externe inspiratie. Aan ideeën schort het niet. Wel aan tijd. xsg

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dus ik zeg, zelf goed je verhaal verwoorden, duidelijk en dan op zoek gaan naar een schijversgezelschap. Bedenkt wel autbiografie is hoe emotioneel dan ook, snel saai, dus moet vaak bewerkt, aangedikt worden. Streef je dan niet je doel voorbij en wil je dat? xsg

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor alle reacties. Ik ga het maar eens proberen. @sgoojur aangedikt hoeft het niet te worden er is veel meer in mijn leven gebeurd dan alleen het bovenstaande. Ik ben er van overtuigd dat ik met mijn complete verhaal trilogie kan schrijven haha. @set bedankt voor de tip zal het boek bekijken. =D

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
@ Desii: Misschien kun je proberen te beginnen met de rode draad in je ordners te vinden, en die eerst chronologisch tot een verhaal te breien, knopen, haken, om vervolgens te zien wat werkelijk belangrijk c.q. vormend voor je leven was/is en daaruit het verhaal destilleren? Misschien heb je dit ook al gedaan?
autbiografie is hoe emotioneel dan ook, snel saai
Het kan ook het tegenovergestelde worden: te veel, zó veel dat het ongeloofwaardig wordt - terwijl alle gebeurtenissen wél echt hebben plaatsgevonden. Desii zal daarom denk ik een keus moeten maken: sommige dingen vertel ik wel (want ze zijn in lijn met het grote geheel, en ondersteunen dat), en andere dingen vertel ik niet (want het verhaal moet voor de lezers verteerbaar en te volgen blijven). Maar eerst zul je je moeten afvragen, Desii - én verwoorden, zowel voor jezelf als voor anderen - waarom en voor wie je dit verhaal/boek wilt publiceren. Daar ben ik benieuwd naar.

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Desii, je hebt een lange weg te gaan, ik heb net een familiegeschiedenis afgerond die ik voor iemand schreef. dat was een hele intensieve periode ik heb een jaar lang dagelijks met mijn opdrachtgever gemaild. Even niet meer, Saillant detail ook in dit boek komt een intrigerend pleeghuisverhaal voor. Ik ben wel geïnteresseerd in je verhaal, maar denk dat je zelf een rode draad moet gaan maken, wat Therese zegt. Hoogtepunten moet opzoeken, een thema en een vorm bedenken. Vaak komen deze dingen ook tijdens het schrijven bovendrijven. Het hele proces zal niet makkelijk zijn, misschien kom je erachter dat je meer afstand moet nemen. Mijn opdrachtgever is 75. Wil je meer weten stuur me een pb.

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Desii, Het lijkt mij ook verstandig om eerst een rode draad voor je verhaal op te stellen. Wat wil je allemaal vertellen en vooral; wat wil je dat andere mensen opsteken uit jouw boek? Zelf heb ik nog geen ervaring met het schrijven van een heel boek, maar waar ik kan wil ik je graag helpen. Waar ik namelijk wel ervaring mee heb is met mensen die met detentie, drugsverslaving e.d. te maken hebben gehad. Ik beheer de website www.dezwarejongen.nl en kom zodoende veel in aanraking met deze doelgroep. We merken dat jeugdinrichtingen ook een veelbesproken onderwerp is. Misschien wil je eens proberen een wat korter verhaal te schrijven over jouw ervaringen op dat vlak? Ik heb namelijk geleerd dat je vooral leert schrijven door het te doen. Misschien kan je me laten weten wat je hiervan vindt in een pb?

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor alle reacties. Ik ga het maar eens proberen. @sgoojur aangedikt hoeft het niet te worden er is veel meer in mijn leven gebeurd dan alleen het bovenstaande. Ik ben er van overtuigd dat ik met mijn complete verhaal trilogie kan schrijven haha. @set bedankt voor de tip zal het boek bekijken. =D
Oei and still standing! :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: xsg Succes met je verhaal!

Lid sinds

14 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Ik ben een beginnend tekstschrijver en zou je graag helpen bij je boek. Ik ben zelf werkzaam in de crisishulpverlening voor jongeren met een licht verstandelijke beperking.Ik kan me dus waarschijnlijk goed inleven in jou verhaal. Kijk op www.critikaster.nl, daar kun je een aantal voorbeelden van teksten van mij lezen. Het is slechts een kleine greep, maar kan een indicatie geven van mijn schrijfsstijl. hoop van je te horen. groeten Bjorn

Lid sinds

14 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
je kan altijd proberen om een soort dagboek vorm te maken. het zal dan niet geheel chronologisch kloppen maar dan word het wel een duidelijk en geordend verhaal dat ik persoonlijk leuk zou vinden om te lezen (leuk is niet het goede woord meer mooi/interessat/boeiend/treurig).