Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Schattig drakensprookje gezocht!

Hallo allemaal, Voor mijn stage als illustrator heb ik de kans gekregen om een eigen boek te maken en om die ook echt te laten drukken&publiceren. Ik was van plan om een boek te maken over verschillende draakjes. Ik ben erg goed in het illustreren van draakjes dus wilde er een mooi prentenboek van maken. Het probleem is dus dat ik geen verhaal heb, en ook niet echt iets weet te verzinnen. Misschien dat hier iemand een leuk sprookje weet te verzinnen. Zou het wel leuk vinden. Dit is mijn website als je wat werk van me wil zien : www.artworkofdaphne.tk P.S. hier valt geen geld aan te verdienen, het is als oefening voor een stage.

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi octoberhill. Ik heb misschien een verhaal voor je, een sprookje. Of het schattig is laat ik aan jouw beoordeling over. Ik heb het via een persoonlijk bericht naar je verzonden.

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Is dat niet een beetje de omgekeerde wereld? Jij verzint een concept en tekeningen en een schrijver moet het verhaal erbij schrijven? Misschien is dat vanuit illustratieperspectief wel logisch, maar voor de meeste schrijvers niet denk ik.

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Dries, mijn debuut is volgens deze werkwijze ontstaan. Dus alles kan. Daphne, ik vind je drakentekeningen helemaal geweldig. Ik heb een gedicht in het Engels over een draak. Ik heb het voor de zoon van mijn vriendin geschreven (ze wonen in de VS). Hij liep toen de hele dag met een blauwe knuffeldraak rond. Wil je het lezen of moeten de teksten per se in het Nederlands zijn? Het gedicht is geschikt als prentenboek, dus voor kinderen vanaf een jaar of drie.

Lid sinds

18 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Is dat niet een beetje de omgekeerde wereld? Jij verzint een concept en tekeningen en een schrijver moet het verhaal erbij schrijven? Misschien is dat vanuit illustratieperspectief wel logisch, maar voor de meeste schrijvers niet denk ik.
En waarom zou dat niet mogelijk zijn Dries? Je kunt je als schrijver héél goed laten inspireren door mooie illustraties. Waarom zou een illustrator het omgekeerd wél moeten kunnen. Het is de arrogantie van de schrijver.

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat is helemaal niet vreemd voor prentenboeken, hoor Dries. Ik wil eventueel wel een drakensprookje voor je schrijven. Je tekent mooie dingen. We wonen ook nog eens bij elkaar in de buurt, zo te zien :nod:

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Dat is helemaal niet vreemd voor prentenboeken, hoor Dries.
Ik moet toegeven dat mijn kennis op het gebied van prenteboeken wat achterblijft :) Het leek me vreemd, maar onterecht dus.

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het gebeurt vaker dat mensen een bepaald soort dier of wezen heel leuk kunnen tekenen. Maar illustraties zijn niks zonder tekst. Zo heb ik bijvoorbeeld een verhaal over roze olifantjes geschreven voor iemand die te gek olifanten tekent. Zeker voor kinderboeken/prentenboeken is de aanzet voor een verhaal vaak een beeld dat de schrijver ziet dat aanzet tot een idee. Dat kan dus ook een mooi getekend draakje zijn. :nod:

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben gek op draakjes! Ik heb zelfs een hele verzameling beelden van draken ;) Een verhaal heb ik niet, maar ik hoop in elk geval dat het heel leuk wordt. succes :)

Lid sinds

17 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hey, Ik heb jouw website eens uitgevlozen en je tekeningen zijn echt werelds! Als ik de neiging zou krijgen om te kunnen tekenen zou ik zo willen tekenen. Ik heb niks met draken en al helemaal niet met draakjes, maar nu ga ik eens in het voorgeborchte van m'n schrijftalent rommelen. Staat 'het' draakje op de webisite, of ziet hij/zij er anders uit?

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Service Temporarily Unavailable. :unibrow: Ga straks nog eens proberen. Ik houd van draakjes. :D

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hey, Ik heb jouw website eens uitgevlozen en je tekeningen zijn echt werelds! Als ik de neiging zou krijgen om te kunnen tekenen zou ik zo willen tekenen. Ik heb niks met draken en al helemaal niet met draakjes, maar nu ga ik eens in het voorgeborchte van m'n schrijftalent rommelen. Staat 'het' draakje op de webisite, of ziet hij/zij er anders uit?
Hij ziet er ongeveer zo uit als op de website, "het" draakje staat er nog niet op. Ben nu een beetje aan het experimenteren hoe je zo'n draakje nu echt een leuke uitstraling kunt geven. Als verhaal idee had ik dus dat het ALLEEN maar om draakjes draait in een soort "drakenwereld". Ik probeer er geen mensen bij te betrekken, hetzelfde als pratende dieren boeken. Misschien dat er nog een paar ideeën van komen ;)

Lid sinds

15 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha, ha, toevallig ben ik druk aan het schrijven aan een sprookje. Er zitten alleen geen draken in, schattig is het verhaal wel :) . Misschien moet ik een hoofdrol ontwikkelen voor een draakje :D . Succes met je opdacht!

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Misschien dat je nog iets specifieker kunt zijn. Ik had in mijn enthousiasme al een drakenverhaal (met een mens) opgestuurd, maar pas nu geef je aan dat je er geen mensen in wilt hebben. Misschien wil je er nog meer over kwijt. Hoeveel drakenpersonages erin mogen zitten, welke leeftijd je doelgroep is, of er geweld in mag of juist niet, of je kleuren gebruikt of juist niet, of je er diepgang in wilt of juist niet? En ook heel belangrijk: hoeveel woorden mag het bevatten? Het zou zonde zijn van de tijd en inzet als iemand enthousiast iets opschrijft en vervolgens het toch niet voldoet aan wat je wilt.

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Misschien dat je nog iets specifieker kunt zijn. Ik had in mijn enthousiasme al een drakenverhaal (met een mens) opgestuurd, maar pas nu geef je aan dat je er geen mensen in wilt hebben. Misschien wil je er nog meer over kwijt. Hoeveel drakenpersonages erin mogen zitten, welke leeftijd je doelgroep is, of er geweld in mag of juist niet, of je kleuren gebruikt of juist niet, of je er diepgang in wilt of juist niet? En ook heel belangrijk: hoeveel woorden mag het bevatten? Het zou zonde zijn van de tijd en inzet als iemand enthousiast iets opschrijft en vervolgens het toch niet voldoet aan wat je wilt.
Ik zal meteen antwoord geven op je vragen. Hoeveelheid drakenpersonages zullen er ongeveer 6-10 kunnen zijn. Het word een prentenboek, dus de leeftijdsgroep ligt zeker tussen de 4-11 ongeveer. Een beetje geweld zou wel mogen, maar wat vooral belangrijk is, is de humor in het verhaal. Ik gebruik wel kleuren, vooral pastelkleuren en natuurlijke kleuren. Het boek word gemaakt met waterverf. Geen mensen er in dan natuurlijk, diepgang zou best mogen, zolang het voor kinderen niet al te moeilijk word. Het mag een beetje op een avonturenboek/sprookjesboek gaan lijken. Misschien dat je hier wat meer mee kunt, sorry dat ik zo vaag ben geweest (ik weet helemaal niets van schrijven af) misschien dat het nu een stuk duidelijker is ;)

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank. Als ik mijn mens uit mijn verhaal schrap, zou dat dan in de richting komen van wat je bedoelt, of sprak het verhaal je verder toch niet aan? Ik kan de draken ook elkaar uit laten dagen, in principe is hoofdpersoon Pieter niet van belang. Tja. Het feit dat er aan het eind van het sprookje geen enkele draak meer overblijft is dan misschien niet helemaal wat je in gedachten had. En schattig is het evenmin. Vraag aan de mede-SOLers: hoe gaat dit meestal in zijn werking? Zjors geeft bv aan een verhaal te willen verzinnen. Gaan we nu alsof het een wedstrijd is een verhaal verzinnen, zodat octoberhill kan kiezen of laten we haar kiezen uit iemand die zich aanbiedt? Keine ahnung.

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
'Meestal' bestaat niet, Vlooyke. Octoberhill heeft niet gereageerd op mijn aanbod, ook niet op jouw verhaal begrijp ik. Dan denk ik dat ze het misschien elders zoekt? Ik vind het allemaal best, heb werk zat :D

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@Zjors: ik heb inmiddels een berichtje ontvangen over het verhaal wat ik opgestuurd had. Ik ga een poging doen het te herschrijven met de elementen die octoberhill goed vond. Dit keer zonder mensen. Ik had al eerder topics gezien waarin mensen verzochten om een verhaal. Ik begrijp dat veel mensen hier net als ik snel enthousiast worden en het lijkt me dat er soms situaties ontstaan waarbij er wat onvrede is tussen forum-leden over wie er op een verzoek ingaat. Maar begrijp ik het dan goed dat er geen spelregels voor zijn?

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Helaas pindakaas. Dit is met een sisser afgelopen. Het ging van:
Heb het voorstel gelezen en het lijkt me een geweldig idee! Precies waar ik naar zocht! Aantal woorden liggen tussen de 400 en 500. Zolang het maar niet te ingewikkeld word voor kinderen. En het aantal paginas die er moeten komen zitten tussen de 10 en de 15. Ik ben erg benieuwd, kijk er naar uit!
naar:
Ik ben met het verhaal naar mijn stage begeleider gegaan, en hij heeft me een ander verhaal gegeven om mee te werken helaas. Hij wilde dat ik snel aan de slag ging dus de opdracht is veranderd. Ik vind het zelf erg jammer.
totdat het eindelijk werd:
Helaas is mijn stage afgelast vanwege de regels van mijn school. Het MAG niet, dus helaas gaat de hele klus niet door.

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
O,o, jammer vlooyke. Ja dat is soms de keerzijde van internetcontact. Het kan zomaar weg zijn, mensen voelen zich nergens meer toe verplicht. (ik zeg niet dat octoberhill hier iets aan kon doen hoor) Overigens, ik heb niks met van die "wedstrijdjes", waar iemand naar een tekst (of wat dan ook) vraagt, en dat vervolgens een rits mensen aan het werk gaat waar de eerste dan uit kan kiezen. Ik vind, je kiest iemand uit en gaat daar mee in zee, of niet. Het kost allemaal al tijd en energie genoeg. (Of laat ik het zo zeggen, ik doe dat niet meer. )

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik lees dat de opdracht niet door gaat, maar toch even reageren, leuk dat er zo veel mensen gek zijn op draken!!! Heb zelf ook een hele kast vol drakenbeeldjes staan ;)