Samenwerking illustrators en schrijvers - wie doet er mee?
Als uitgever en auteur van een paar online (hobby)cursussen Tekenen weet ik dat mijn studenten veel tekentalent in huis hebben, maar bieden we te weinig (oefen)verhalen in te weinig smaken aan.
Op schrijvenonline zag ik dat auteurs hetzelfde probleem hebben, maar dan omgekeerd: veel tekst, maar weinig plaatjes. Een betere reden om samen te werken ken ik niet.
Het gaat hierom:
Studenten die in de Vervolgcursus Tekenen een of meer lessen Illustratief tekenen volgen, kunnen hun tekentalent alleen ontwikkelen door veel illustraties bij verhalen, boeken of artikelen te maken.
Het idee.
Als mijn studenten een column , kort verhaal , kinderverhaal of gedicht van je mogen gebruiken om illustraties bij te maken zijn we al een heel eind op weg naar - in marketingtermen - een “win-win situatie”:
- onze cursisten zijn blij dat ze eindelijk leuke verhalen mogen illustreren,
- jij bent blij met de extra aandacht voor je werk ( 11.000 unieke bezoekers per maand op onze site)
- wij zijn blij omdat onze cursisten en jij dat zijn.
Hoe wil jij die illustratie hebben?
Het allermooiste is, als je bij de schrijfsels die je voor de lesopdrachten vrij geeft, in het kort jouw wensen met betrekking tot de illustraties verwoord. Onze studenten krijgen dan al een beetje een idee hoe het is om gebonden aan een opdracht te werken. Bovendien is er een reële kans, dat je zomaar ineens de perfecte illustrator voor je nieuwe ontdekt .
Meer aandacht voor je werk
We willen de ingezonden illustraties in een (nieuwe) rubriek op onze website tentoon stellen. Gekoppeld aan een korte inhoud van het bijbehorende verhaal en een link naar je gepubliceerde werken.
Demo.
Hoe een en ander kan werken, heb ik in een demo gezet. (Met dank aan Zjors en Sureya; zij doen hier al mee). Als jehier klikt opent een (demo) PDF, die een pagina uit een van de lessen zou kunnen zijn. Klik daar verder alsof je een cursist bent.
Goed idee?
Mail me even ( charles@degelderseschool.nl) of ik werk van je aan mijn studenten mag aanbieden. En welk werk.
Leuk! Ik heb op dit moment
Het lijkt me een goed idee,
Ja. Helemaal vrij.
Mooi!
Wat leuk, Charles! Misschien
Super idee
Klinkt interessant Ik heb
Klinkt leuk inderdaad!
Ik sluit me helemaal bij
Hm, denk denk. Het idee is
ik heb wel een verhaal
Ik durf het bijna niet te
Klopt, maar ik heb een kort
Ik trek de initiator ook
tja dat wordt lastig....
Dat moet je dus niet doen,
Ja Zjors, dát zou een
Hmm, blijkbaar heb ik weer
Goed idee, Charles, ik ga
Wat leuk Dit ga ik in mijn
leuk initatief. ik zal het
janneman schreef:Ik durf het
Antigone schreef:Goed idee,
Er zijn al heel wat reacties
Het is een doorlopend project; deze week worden de nu ontvangen schrijverijen opgemaakt en de pagina's ter beoordeling/controle naar de respectieve auteurs gestuurd. Daarna worden de verhalen in een beschermde sectie van de website beschikbaar gesteld aan de studenten.
Omdat het een uniek project is, stel ik een persbericht op dat naar de Nederlandse (en Belgische) media wordt verzonden. Het is nog stees komkommertijd, dus is er een redelijke kans, dat het bericht geplaatst wordt.
Dat is slim Stuur je het
Zodra het persbericht gereed
klinkt allemaal super! Ik
Bon:)
Ik ben benieuwd.
Wauw, er kunnen mooie dingen