uitgeverij Doornwater
Kennen jullie uitgever Doornwater en hebben jullie daar ervaring mee?
Bij Doornwater is een eigen bijdrage, bij uitgave, verplicht. Dat vind ik niet vreemd, dat doen meerdere kleine uitgeverijen. Maar ze stellen van te voren geen vast bedrag vast; dat is afhankelijk van diverse factoren, waaronder de commerciële kansen van het manuscript, de doelgroep etc. Ze willen het daarom eerst lezen alvorens een voorstel te kunnen doen.
Is dit redelijk?

Hoi Pluisebol, ik heb geen…
Hoi Pluisebol, ik heb geen ervaring met Doornwater, maar bij reguliere uitgeverijen is het ook gangbaar dat men het manuscript leest voordat men er iets mee wil doen (of niet). Dus ik vind de werkwijze van Doornwater niet onredelijk.
Tuurlijk wil men eerst een…
Tuurlijk wil men eerst een manuscript lezen, dat is logisch Thérèse.
Het gaat er mij om dat ze van te voren niet vertellen hoeveel de eigen bijdrage is die men moet betalen.
Dag Pluisebol, Hoe kom je…
Dag Pluisebol,
Hoe kom je aan deze informatie? Ben je al met hen in contact en/of heb je je manuscript al opgestuurd? Op hun website staat voor zover ik zie niets over een eigen bijdrage en ze lijken me verder een gedegen partij, afgaande op hun website.
Hoi Silver, deze informatie…
Hoi Silver, deze informatie kreeg ik van de uitgeverij zelf. Ze zeggen in een mail dat de bijdrage afhankelijk is van diverse factoren, waaronder de commerciële kansen van een manuscript.
Voor mij voelt deze praktijk…