Start » Forum » Het uitgeefproces » Uitgeven » Boek bij een Nederlandse uitgeverij uitgeven vanuit het buitenland?

Boek bij een Nederlandse uitgeverij uitgeven vanuit het buitenland?

4 reacties [Laatste bericht]
Mexy
Laatst aanwezig: 4 weken 6 dagen geleden
Sinds: 29 Jan 2019

Boek bij een Nederlandse uitgeverij uitgeven vanuit het buitenland?

Goedemiddag,

Ik vroeg me af of het mogelijk is om via een Nederlandse uitgeverij, zoals Boekscout, een boek uit te geven terwijl je in het buitenland woont. Ik ben van Nederlandse afkomst maar ik woon in de Nederlandse Antillen.

Alvast bedankt,

-Mexy.

Reacties

RobinRozendal
Laatst aanwezig: 3 dagen 9 uren geleden
Sinds: 16 Apr 2019

Aangezien er zoveel digitaal gaat tegenwoordig lijkt me dat geen probleem. Misschien heb je wel veel verzendkosten als je een stapel boeken naar de Nederlandse Antillen wil sturen.

Ik zou die vraag gewoon even bij Boekscout neerleggen, met details over hoeveel boeken, waar de boeken naartoe moeten, etc.

Ik hou van schrijven, schilderen en tekenen. Check mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCDJ9xGd4qV7gISRNh... :-)

Jerome
Laatst aanwezig: 3 weken 1 dag geleden
Sinds: 13 Apr 2019

Hi Mexy,

Ik woon zelf in Ierland en ben al een tijdje bezig met boekscout. Tot nog toe prettige ervaring. Omdat alles digitaal kan is het goed te doen. Ik ben nu bezig met de laatste verbeteringen in de tekst en wacht op de illustraties. Uiteraard moet ik nog afwachten hoe het loopt als mijn boek verkrijgbaar is. Ik kom minimaal een keer per jaar naar Nederland, maar dat moet misschien wat vaker voor promotionele activiteiten.

Jeroen

Don Leone
Laatst aanwezig: 1 dag 4 uren geleden
Sinds: 20 Apr 2019

Ik hoop en verwacht dat zoiets kan.
Zelf woon ik in Spanje en ben ook van plan in Nederland uit te geven.
Ben net gestart met het zoeken naar een uitgever.
Ik ga ook eens neuzen bij Boekscout.

One day I master it all.

Rasa
Laatst aanwezig: 4 dagen 6 uren geleden
Sinds: 22 Nov 2012

Ik woon ook in Spanje en mijn boek is ook uitgegeven door een Nederlandse uitgever. Lijkt me geen enkel probleem!

Mijn eerste non-fictie boek verscheen in september 2019
https://lonnekelodder.nl

Schrijven

Iedere week het beste van Schrijven Online in je inbox? Schrijf je in voor de gratis nieuwsbrief. Boordevol nieuws, tips, aanbiedingen en winacties!

Schrijf je in!
  • THEMA Kan schrijven je leven redden?
  • Hoe beschrijf je emoties?
  • Zo vind je een uitgever die bij je past
  • Zo belangrijk zijn de eerste 10 pagina's
  • Schrijftips van Anne-Gine Goemans
  • Schrijftechniek: vertellen en vertonen
  • Taaltips: taal en logica

Dit nummer verschijnt omstreeks 6 december oktober. Nog geen abonnee? Meld je aan vóór maandag 25 november 16:00 uur, dan krijg je dit nummer thuis!

Introductiekorting!