Start » Forum » Het uitgeefproces » Uitgeven » Mijneigenboek.nl

Mijneigenboek.nl

3 reacties [Laatste bericht]
Cees Pellets
Laatst aanwezig: 1 week 4 dagen geleden
Sinds: 11 Jul 2018

Mijneigenboek.nl

Ik heb een vraag over mijneigenboek.nl. Heeft iemand daar ervaring mee. Inmiddels weet ik dat de kosten voor het uitgeven wel wat hoog zijn. Wat ik echter belangrijk vind is hoe de begeleiding is. Ik weet van mijzelf dat ik geen grote schrijver ben dus is het voor mij wel belangrijk om te weten wat nog beter moet in mijn verhaal. Ik moet zeggen dat ik wel positief bent wat betreft de analyse die ze hebben gemaakt. Maar verder weet ik het nog niet. Graag hoor ik van iemand die hier iets over weet.

Reacties

janpmeijers
Laatst aanwezig: 5 min 20 sec geleden
Sinds: 8 Mrt 2013

Cees pellets,

Mijneigenboek betekent uitgeven in eigen beheer, het bedrijf is een onderdeel van Uitgeverij Gopher, dat eigendom is van WeddingNederland, (feitelijk een drukkerij, https://www.weddingnederland.nl/onze-diensten)
Kijk even wat ze bij Gopher zeggen over manuscripten: http://www.gopher.nl/manuscript.asp

Het komt er dus op neer dat 'mijneigenboek' letterlijk moet worden genomen. Aan de inhoud wordt niets gedaan. Je maakt gebruik van de faciliteiten van het bedrijf - het maken van het fysieke boek.

Tipje: plaats eens een fragment bij 'proeflezen'.

Cees Pellets
Laatst aanwezig: 1 week 4 dagen geleden
Sinds: 11 Jul 2018

Bedankt voor je reactie. Ze hebben wel een analyse gemaakt en willen wel dat ik er nog aan werkt. Hoe veel tijd en energie ze daarin steken weet ik niet. Dat wil ik van te voren wel weten, maar eerst heb ik gezegd dat het nog te vroeg voor zo'n stap is. Ik wil ook kijken wat de mogelijkheden bij andere zijn.

Ginny
Laatst aanwezig: 15 uren 43 min geleden
Sinds: 22 Jun 2012

Wat wil je met je boek?

Als je voor jezelf een keer een boek wilt hebben, is dat een compleet andere insteek dan wanneer je in de boekhandel terecht wilt komen. Als je je doel helder hebt, dan pas kun je echt goed beslissen hoe je uitgegeven wilt worden.

Lees Schrijven Magazine

THEMA: Week van het Schrijven | Overzicht schrijfcursussen

• Kritiek geven en ontvangen: o zo moeilijk!
  • Ellen Deckwitz: zo word je een geweldige dichter
  • Schrijftips van Bert wagendorp (Ventoux)
  • Talent pools bij uitgeverijen: hoe kom je erbij?
  • Leer liedjesschrijven van Jan Rot
  • Hoe voorkom je fouten in perspectief?
  • Scenarioschrijven: zo geef je een personage vorm
  • Wat romanschrijvers van speechschrijvers kunnen leren (en vice versa)
  • Hoe vorm je familieverhalen om tot een roman?

Verkrijgbaar vanaf 2 augustus.

MELD JE AAN
Schrijven

Iedere week het beste van Schrijven Online in je inbox? Schrijf je in voor de gratis nieuwsbrief. Boordevol nieuws, tips, aanbiedingen en winacties!

Schrijf je in!