Lid sinds

5 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Eem Boek Uitgeven

Haii, ik ben een boek aam het schrijven en wil me al een beetje gaan verdiepen in het uitgeven van dit boek. Ik ben 11 dus is het nog best lastig om een boek uitgegeven, hebben jullie tips en goeie uitgevers?

Lid sinds

13 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Eerlijk gezegd wil ik dan vooral de tip geven om je nog niet te veel bezig te houden met uitgeven. Niet dat het onmogelijk is om jong een boek uit te geven, maar er kleven veel nadelen aan. Uitgeven is meer dan een boek schrijven, zelfs meer dan een góéd boek schrijven. Er zit een hele zakelijke kant aan, terwijl het juist nu vooral belangrijk is dat je plezier hebt en jezelf ontwikkelt. Niet alleen je schrijfvaardigheid, maar ook je stijl. Grote kans dat je interesses gaan veranderen. Lees dus zeker alvast over de uitgeefwereld en uitgevers als je dat wilt (kijk voor geschikte uitgevers naar de uitgevers van boeken die op het jouwe lijken), maar met nadruk op 'alvast'. Onthoud dat je nog alle tijd hebt. Gebruik die om te oefenen, te experimenteren en te ontdekken wat je écht wilt schrijven, zodat je uiteindelijke debuut iets is waar je altijd achter kunt blijven staan (je zult altijd wel later kunnen terugkijken en dingen zien die je nu anders zou doen, maar als je zo vroeg al publiceert, wordt die kloof snel wel heel groot).