Lid sinds

8 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Uitgever korte verhalen gezocht

Hallo allemaal! Een tijdje geleden heb ik eindelijk mijn boek afgeschreven en ik zou het graag eens naar een uitgever opsturen. Het boek is een korte verhalenbundel met uiteenlopende thema's. Er zitten flink wat spannende verhalen in, maar persoonlijk zou ik het geen thriller noemen, eerder een spannende roman als dat al mogelijk is. Ik heb al behoorlijk wat uitgeverijen afgespeurd en er ook wel wat gevonden die al eens een verhalenbundel uit hebben gegeven, maar ik zie het nergens echt in het fonds staan. Ik weet ook dat het geen populair genre is in Nederland. Kennen jullie misschien uitgeverijen die zich richten op korte verhalenbundels? Alvast bedankt! Tess

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Verhalenbundels an sich worden niet zomaar gemakkelijk uitgegeven... Ik zou je aanraden eerder om met één van je kortverhalen (of verschillende natuurlijk) tijdschriften af te schuimen, die worden dan meestal door uitgeverijen gelezen. Of wedstrijden.

Lid sinds

8 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Verhalenbundels an sich worden niet zomaar gemakkelijk uitgegeven... Ik zou je aanraden eerder om met één van je kortverhalen (of verschillende natuurlijk) tijdschriften af te schuimen, die worden dan meestal door uitgeverijen gelezen. Of wedstrijden.
Hoi, Bedankt voor de tip! Ken je misschien ook tijdschriften waar ik het zou kunnen proberen?

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Liggen de eisen voor romans hoog, bij uitgevers liggen de eisen voor korte verhalen nog hoger. Je kunt het proberen bij literaire tijdschriften, maar wanneer er ook maar iets aan rammelt wijzen ze het af en de criteria zijn zeer streng. Ze plaatsen alleen de beste verhalen, ook van afgestudeerde schrijvers van een Schrijversvakschool die een intensieve opleiding van vier jaar volgen en meer dan drie keer een verhaal herschrijven. Je maakt meer kans bij schrijfwedstrijden.