Start » Forum » Het uitgeefproces » Uitgeven » Uitgever korte verhalen gezocht

Uitgever korte verhalen gezocht

2 reacties [Laatste bericht]
TessMutsters
Laatst aanwezig: 21 uren 34 min geleden
Sinds: 9 Nov 2015

Uitgever korte verhalen gezocht

Hallo allemaal!

Een tijdje geleden heb ik eindelijk mijn boek afgeschreven en ik zou het graag eens naar een uitgever opsturen. Het boek is een korte verhalenbundel met uiteenlopende thema's. Er zitten flink wat spannende verhalen in, maar persoonlijk zou ik het geen thriller noemen, eerder een spannende roman als dat al mogelijk is.

Ik heb al behoorlijk wat uitgeverijen afgespeurd en er ook wel wat gevonden die al eens een verhalenbundel uit hebben gegeven, maar ik zie het nergens echt in het fonds staan. Ik weet ook dat het geen populair genre is in Nederland. Kennen jullie misschien uitgeverijen die zich richten op korte verhalenbundels?

Alvast bedankt!
Tess

Reacties

tejoow
Laatst aanwezig: 5 dagen 1 uur geleden
Sinds: 15 Apr 2008

Hoi Tess,

Je zou eens kunnen kijken bij Karaat (https://www.uitgeverijkaraat.nl) en afdh (https://afdh.nl/).

Succes!

MvL

ZENODotus
Laatst aanwezig: 1 week 2 dagen geleden
Sinds: 21 Jun 2008

Verhalenbundels an sich worden niet zomaar gemakkelijk uitgegeven... Ik zou je aanraden eerder om met één van je kortverhalen (of verschillende natuurlijk) tijdschriften af te schuimen, die worden dan meestal door uitgeverijen gelezen. Of wedstrijden.

• Carry Slee onthult haar schrijfgeheimen
  • Waarom je niet moet wachten met je debuut
  • Schrijftips van John Boyne (De jongen in de gestreepte pyjama)
  • Wat verdient een schrijver aan een boek? (En hoe eerlijk is dat)
  • 9 (te) gekke manieren om inspiratie op te doen
  • Ontdek waarom je van je leven een schrijf-mijnenveld moet maken. 
  • Interview met Simone van der Vlugt
  • Tips door Bregje Hofstede en Saskia de Coster, ze schreven allebei boeken die uitblonken in originaliteit en kwaliteit. Hoe deden ze dat? 
  • We spraken Sabine van den Berg over haar carrière, prozawerk, de liefde voor het schrijven van gedichten en over studenten zonder talent
  • Uitblinken in Spoken Word en/of Performance Poetry?

Als je je aanmeldt vóór maandag 27 mei 16:00 u. krijg je dit nummer thuis!

MELD JE AAN
Schrijven

Iedere week het beste van Schrijven Online in je inbox? Schrijf je in voor de gratis nieuwsbrief. Boordevol nieuws, tips, aanbiedingen en winacties!

Schrijf je in!